*snuppis* Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jeg har et Juvel akvarium på ca 100 liter og plutselig så virket ikke det ene lysstøffrøret. Jeg kjøpte nytt og satte dette i, men det var kun litt lys i hver ende og ikke gjennom hele røret. Tenkte at selve røret kanskje var ødlagt, og byttet derfor med det som virker (to rør i akvariumet) men samme feil her og. Tanken slo meg at det var selve støpselet det var noe galt med, når jeg da trykket litt og endret litt på stillingen på røret kom det noen ganger riktig lys, men detter ut igjen. Oppå toppen sitter det også to "sikringer" om de kan kalles det. Jeg forsøkte å skru dem ut og bytte, da virket plutselig den ene siden (som jeg hadde problemer med) og den andre fikk det problemet... Så lurer litt på om det er disse sikringene som er gåene....Men hvor i all verden får man kjøpt det? i vanlig butikk, dyrebutikk, lampeforretning? Og er det dem som er selve underverket for at det blir lys altså? Jeg tok ut den ene sikringen som faktisk gnistret og lot kun den ene stå i. Da var det fult lys en liten periode også ble det helt mørkt! Akkurat som de brukte for mye på den ene sikringen og tømte den også. Er jeg helt på jordet? Eller høres dette logisk ut?
Iero Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Må man ikke bytte begge lysrør samtidig? Og husk at den tingen som er mellom lysrøret og lampen skal byttes hver gang man bytter lysrør. Du hadde en veldig rotete forklaring så jeg frostod ikke helt hva du mente, men håper hetter hjalp (selv om min forklaring også var nok så rotete )
Troyamin Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Lampeforretning. Jeg hadde "irring" oppe ved lysstoffrørene og måtte bytte disse du forklarer. Betalte ikke mye for de. Hvordan tingene virker vet jeg faktisk ikke...
*snuppis* Skrevet 16. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2009 Hehehehe ja en skikkelig skikkelig rotete forklaring, jeg ser den :gjeiper: Jeg er elendig på å forklare, men dette skjønte jeg ikke så mye av selv derfor ble forklaringen enda verre!!! MEN jeg fant feilen, disse tennerne må skiftes ut når man skifter lysrørene. Men det går helt fint å kun skifte et rør av gangen altså
Iero Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Hehehehe ja en skikkelig skikkelig rotete forklaring, jeg ser den :gjeiper: Jeg er elendig på å forklare, men dette skjønte jeg ikke så mye av selv derfor ble forklaringen enda verre!!! MEN jeg fant feilen, disse tennerne må skiftes ut når man skifter lysrørene. Men det går helt fint å kun skifte et rør av gangen altså Hehe. Sliter selv med å forklare (som du kanskje så) Så bra det ordnet seg til slutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå