Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leiter etter en mp3-spiller og har egentlig funnet en på komplett.no som jeg vil ha. Den koster 600 kr.

Men kan det anbefales å kjøpe spilleren f. eks. på ebay? Eller er det andre utenlandske nettbutikker som kan anbefales? Er det i det hele noe å spare når man tar toll etc. i betraktning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig ikke noe vits. For det første er sjansen veldig stor for at du må betale moms på kjøpet, altså du kan legge til 25% av både pris og frakt. Pluss tollbehandlingsgebyr.

Den største ulempen ved å kjøpe fra utlandet er rettigheter. Du får sannsynligvis en produsentgaranti med på kjøpet, den er vanligvis på ett år. Spilleren må sikkert sendes til et annet land for å eventuelt repareres. Kjøper du i norsk nettbutikk har du fem års reklamasjonsrett på spilleren og du skal bare forholde deg til butikken du kjøpte i.

Jeg kjøper ikke slike ting fra utlandet med mindre innsparingen er så stor at den vil dekke inn eventuelle reparasjoner jeg selv må bekoste senere. Og da snakker vi om vesentlig større besparelse enn noen få hundrelapper, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...