Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Det er en venninne i venninnegjengen jeg er sikker på ikke liker meg .

Det er ingen åpenbar grunn til dette og det har vært slik siden første gang jeg traff henne .

Hun oppfører seg ganske merkelig i forhold til meg og det kan egentlig mest likne på en voksen , avansert utgave av mobbing : hun stiller spørsmål som skal stille meg i et dårligst mulig lys og prøver å få meg til å dumme meg ut rett og slett .

Noen som skjønner hva jeg mener her?

Jeg har aldri vært ute for noe liknende før og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det , er en sånn type som trives best med det hvis alle er "venner" og syntes det er bortkastet tid å starte en privat krig med henne .

Vi er forresten godt voksne mennesker på snart 30 år .

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette kjenner jeg godt til. Jeg har opplevd mobbing på avansert nivå av ei voksen dame (i 40 årene) i min eks's vennegjeng. Hun var hans bestevenninne og da jeg kom på scenen brøt helvete løs. Det gikk lang tid før jeg skjønte hva hun drev med, fordi jeg har aldri opplevd lignende før. Jeg ble regelrett mobbet, sjikanert på det groveste, latterliggjort i alles påsyn, satt i dårligst mulig lys. I ettertid gikk det opp for meg at denne damen er en psykopat og andre i vennegjengen er redd for henne og kjeften hennes. Derfor gjorde ingen noe, men feide det under teppet. Jeg tok til kraftig til motmæle en dag. Trodde at kanskje hun ville gi seg da. Men det var å helle bensin på bålet. Situasjonen ble uholdbar at jeg valgte å droppe alle vennesammenkomster der hun var tilstede.

Mitt råd til deg, basert på egne erfaringer:

1) Ikke start en privatkrig. Du vil aldri vinne over slike mennesker. Mest sannynlig får du ingen støtte av andre heller, fordi venneflokken din er redd henne i utgangspunktet. Du blir stående alene i bomberegnet. Garantert.

2) konfrontasjoner er å helle bensin på bålet. Glem det. Si gjerne hva du mener om henne på en direkte måte til henne, men ikke regn med at hun er mottakelig for det.

3) Kom deg unna slike mennesker. Unngå sammenkomster der du vet hun er tilstede. Du er ikke feig, men dette er eneste måten å overleve på.

4) Aksepter at hun forblir slik til evig tid. Slike mennesker er psykopater. Spiller ingen rolle hva du gjør/eller sier. Det preller av som vann på gåsa. Men det gir henne ennå mer ammunisjon mot deg.

Endret av Queen B
Gjest signemarie
Skrevet

Du trur ikkje kanskje at dette berre er hennar måte å være morosam på, då? Nokre menneske har jo ein ganske spesiell måte å vere på, og trur dei er artige om dei klarar å sette folk ut og få dei til å miste munn og mæle.

Er ho sånn dersom det berre eg deg og henne tilstades?

Du kan jo høyre om ho vil bli med deg ut på shopping eller kaffi ein dag, og prøve å snakke saman berre de to?

Om heilt "ufarlige ting" altså, ikkje det faktum at du trur ho hatar deg....

Skrevet

Har et forslag. Når hun sier noe frekt kan du le litt og si med et smil: Nei, så søtt sagt.

Skrevet
Dette kjenner jeg godt til. Jeg har opplevd mobbing på avansert nivå av ei voksen dame (i 40 årene) i min eks's vennegjeng. Hun var hans bestevenninne og da jeg kom på scenen brøt helvete løs. Det gikk lang tid før jeg skjønte hva hun drev med, fordi jeg har aldri opplevd lignende før. Jeg ble regelrett mobbet, sjikanert på det groveste, latterliggjort i alles påsyn, satt i dårligst mulig lys. I ettertid gikk det opp for meg at denne damen er en psykopat og andre i vennegjengen er redd for henne og kjeften hennes. Derfor gjorde ingen noe, men feide det under teppet. Jeg tok til kraftig til motmæle en dag. Trodde at kanskje hun ville gi seg da. Men det var å helle bensin på bålet. Situasjonen ble uholdbar at jeg valgte å droppe alle vennesammenkomster der hun var tilstede.

Mitt råd til deg, basert på egne erfaringer:

1) Ikke start en privatkrig. Du vil aldri vinne over slike mennesker. Mest sannynlig får du ingen støtte av andre heller, fordi venneflokken din er redd henne i utgangspunktet. Du blir stående alene i bomberegnet. Garantert.

2) konfrontasjoner er å helle bensin på bålet. Glem det. Si gjerne hva du mener om henne på en direkte måte til henne, men ikke regn med at hun er mottakelig for det.

3) Kom deg unna slike mennesker. Unngå sammenkomster der du vet hun er tilstede. Du er ikke feig, men dette er eneste måten å overleve på.

4) Aksepter at hun forblir slik til evig tid. Slike mennesker er psykopater. Spiller ingen rolle hva du gjør/eller sier. Det preller av som vann på gåsa. Men det gir henne ennå mer ammunisjon mot deg.

Hei og takk for svar , var veldig godt å se at noen hadde opplevd nesten det samme , for dette er såpass diffust og indirekte at det egentlig er vanskelig å beskrive ordentlig , men jeg tror ikke jeg tar feil fordi det virker så systematisk på en måte .

Heldigvis for meg , så er hun såpass forskjellig fra meg at hun ikke enda har greid å finne ut hvordan hun kan nå fram til meg på en måte som gjør at jeg blir ordentlig såret , men slike mennesker vil vel før eller siden finne fram til ens svakheter , så tror nok også det er lurt å holde mest mulig avstand til henne , men det er litt kjedelig da for jeg liker mange av de andre jentene :( .

Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre , kan jo forsøke å unngå henne i alle sammenhenger og det er mulig det er der jeg ender opp etterhvert .

Leste at psykopater ofte var snille mot dem de anså for å være sterkere enn seg selv , og kanskje det er noe jeg prøver først for helt ærlig så syntes jeg dama er hmm bare så håpløs liksom ... angrepene hennes bommer totalt nå iallefall .

Er iallefall "godt" å se at noen andre også hadde opplevd liknende avansert mobbing , men ble jo litt demotivert av hvordan det hadde gått med deg og hun gærne dama du hadde i for nær omkrets .

Skrevet

Det beste er bare å ignorere slike mennesker. Bare definer henne som et ikke-menneske og bare smil høflig tilbake. Hennes meninger betyr absolutt ingenting og når du innser det og overser alt som hun måtte komme med går nok alt så mye bedre. Det er rett og slett en teknikk som må læres og en herding av sjelen din som skal til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...