Gå til innhold

Bli fadder

Ce'Nedra

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å få et fadderbarn via en humanitær organisasjon, da jeg føler pengene ikke går like mye "med i dragsuget" om man gir på en slik måte.

Det blir jo snakk om en del penger i løpet av et år, så jeg vil at de skal bli brukt best mulig. Er det noen som har gode erfaringer med en bestemt organisasjon, eller kjenner til kritikk av enkeltes fadderordninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt et fadderbarn i SOS-barnelandsbyer på Indonesia i 13 år. Har fulgt henne fra hun var 4 år til hun nå blir 17 år. Vi får bilde og informasjon både om henne og barnelandsbyen hvert år.

Summen jeg har betalt for et år får jeg også automatisk skattefradrag for på selvangivelsen, da de sender inn beskjed til skattemynighetene.

Veldig fornøyd med SOS-barnelandsbyer i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et fadderbarn i SOS-barnelandsbyer på Indonesia i 13 år. Har fulgt henne fra hun var 4 år til hun nå blir 17 år. Vi får bilde og informasjon både om henne og barnelandsbyen hvert år.

Summen jeg har betalt for et år får jeg også automatisk skattefradrag for på selvangivelsen, da de sender inn beskjed til skattemynighetene.

Veldig fornøyd med SOS-barnelandsbyer i allefall.

Signerer denne. Har hatt fadderbarn fra SOS-barnebyer i 12 år, og det fungerer utmerket. Man vet hva pengene går til, og man hjelper et barn over lengre tid. Det er en dråpe i havet, men mange dråper kan bli store etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du allerede har bestemt deg, men legger igjen en kommentar alikevell jeg! :)

Familien min har vært planfaddere i 10år nå og de er veldig fornøyde. Jeg meldte meg selv som fadder for to år siden og er veldig fornøyd med Plan. Mye brev og informasjon fra fadderbarnet og skattefradrag på selvangivelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har bestemt deg vil jeg på det varmeste anbefalle Fadderbarnas fremtid. Du kan lese om dem på hjemmesiden deres faf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om du har bestemt deg vil jeg på det varmeste anbefalle Fadderbarnas fremtid. Du kan lese om dem på hjemmesiden deres faf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirkurven

Jeg bruker Children International, som i motsetning til en del norske fadderorganisasjoner ikke bruker mye penger på reklame på TV og lignende, men støtter seg på "munn til munn-metoden" :)

Men har også hatt fadderbarn sammen med mamma gjennom SOS og er veldig fornøyd med dem :) det eneste er at faddebarnet vårt nå er blitt så gammelt at det er flytta ut, og vi jobber hardt med å finne ut hva som er skjedd med ham, men får ikke noe informasjon om ham.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...