Gå til innhold

Skype - Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som bruker Skype (internett-telefoni)? Jeg vurdere å innstallere det på pc'en min, men er litt usikker om det er mye problemer med det slikt som virus og annet tøys. Vil derfor høre fra andre før jeg installerer det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kråkaa
Skrevet

Innstalerte skype for ett par mnd siden. Bruker det en par ganger i uka og det er helt genialt! Foreløbig har jeg ikke hadd noe virustrøbbel e.l.

Lett å innstalere er det også.

Skrevet

Har brukt det i to år, ALDRI hatt problemer. Jeg kan ikke skryte nok av Skype, det er helt fantastisk! Man ringer gratis til andre som har det, og veldig billig til hustelefoner (og veldig dyrt til mobil). I tillegg kan man bruke webcam, chatte og slikt.

Det eneste problemet er at om man har en treig linje eller PCen bruker masse kapasitet på noe annet (nedlastinger, virusscanning etc) kan det gå ut over samtalekvaliteten, særlig om man bruker webcam.

Det går an å kontakte andre Skypebrukere gjennom chatten (man må søke på navn, område, alder eller lignende),og det hender en sjelden gang at man blir kontaktet av menn. Har ikke opplevd noe som er over streken, men meldinger som "hei søta, lyst til å bli bedre kjent?" Det finnes en egen innstilling (a la statusen på MSN) som heter SkypeMe! som man kan bruke om man ønsker nye bekjentskaper. De aller, aller fleste respekterer heldigvis det når man ikke bruker denne. Og gjør de ikke det, så tar det to sekunder å blokkere en bruker.

Skrevet
Det går an å kontakte andre Skypebrukere gjennom chatten (man må søke på navn, område, alder eller lignende),og det hender en sjelden gang at man blir kontaktet av menn. Har ikke opplevd noe som er over streken, men meldinger som "hei søta, lyst til å bli bedre kjent?" Det finnes en egen innstilling (a la statusen på MSN) som heter SkypeMe! som man kan bruke om man ønsker nye bekjentskaper. De aller, aller fleste respekterer heldigvis det når man ikke bruker denne. Og gjør de ikke det, så tar det to sekunder å blokkere en bruker.

Det går an å endre instillinger slik at du velger hvem som kan sende deg melding/ringe deg (f.eks alle, eller bare de du har på din oversikt)

Skype er helt fantastisk, takket være Skype overlevde jeg og samboeren min avstandsforhold (forskjellige land) i over 2 år før vi flyttet sammen :rødme:

Skrevet

Eller du kan bruke voipstunt som er billigere. Vet ikke om kvaliteten er bedre men...

Skrevet

Hvis du ikke har enormt med venner som bruker skype, så vil jeg anbefale Ekiga, da kan du ringe folk som bruker andre programmer, eller bruke bredbåndstelefonitilbyderen sammen med Ekiga og ringe via PCen. Dette er fri og åpen software laget for både linux, windows og bsd. www.ekiga.net

Skype låser deg fast til tjenestene deres, og de tillater avlytting. Med programmet ekiga, kan du selv velge hvem sine voice-over-IP tjenester du vil bruke, eller om du bare bruker ekiga sin egen til andre brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...