Gjest Papirkurven Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Bruker ikke så ofte parfyme, men av og til. Har et par favoritter som jeg bytter på å bruke i perioder, men jeg opplever at etter noen timer blir lukten veldig sterk og stikker i nesen. Det er nesten som en slags amoniakklukt. Er det noe jeg kan gjøre med dette?
Parfumfreek Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg opplever noe lignende med dufter jeg ikke kan bruke, og føler meg etterhvert nærmest uvel og forgiftet. Det er rett og slett ingredienser du er sensibel for. Det er stor forskjell i kvalitet på råvarene som brukes. De fleste nisjemerkene bruker mye naturlige ingredienser av høy kvalitet. Jeg opplever å takle disse duftene mye bedre, enten de er tunge eller lette. De blir heller ikke "sure" på huden etter noen timer. Mye (ikke alt) av de vanlige parfymerimerkene føles som ren gift i forhold. Det blir vanskelig å anbefale noe spesielt, siden det finnes enormt mange merker. Høyt verdsatt og kjent i utlandet, men lite utbredt i Norge foreløpig. I Oslo finnes Heaven Scent, som kun fører nisjemerker, og Gimle Parfymeri som også har endel. Ellers er utvalget enormt i storbyer i Europa og på nett (prøver kan også kjøpes)
Bardot Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Også vil også hver og en få en helt forskjellig type duft av samme parfymen fordi huden reagerer forskjellig fra person til person. Det er flere parfymer som jeg synes lukter godt på flasken, men som ikke lukter godt i det hele tatt etter en stund på min hud. Det er lurt å spraye på håndleddet (uten å gni, bare la det tørke) og vente i minst 30 min, helst mer.
Leylani Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Hei, hvis det er en duft du lurer på: Gå på parfymriet å prøv den minst tre ganger før du kjøper den. Bomkjøp på parfume er kjipt.
Gjest Papirkurven Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Hei, hvis det er en duft du lurer på: Gå på parfymriet å prøv den minst tre ganger før du kjøper den. Bomkjøp på parfume er kjipt. Den er jo grei, men nå har jeg allerede parfymer. Liker Noah veldig godt, men nå lukter den ikke godt på meg.
Parfumfreek Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Hvis Noah har luktet godt på deg før, men ikke nå lenger, kan det skyldes hormonelle påvirkninger, sykdom, psyke o.l Og nå har du sikkert fått den helt i vrangen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå