Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg lurer på hvordan det blir sett på å gå til en hudpleier for å få tips om produkter, for å så kjøpe de på nett? Blir man sett litt "styggt" på da? Hadde et gavekort en gang og gikk innom salongen. Jeg spurte om hun som kom bor til meg om hun hadde noen råd til hva jeg skulle kjøpe for det kortet. Da studerte hun meg og himlet litt med øynene og sa at jeg nok måtte ut med MYE mer hvis det skulle være noe vits, fordi jeg hadde ganske uren hud. (Gavekortet var på mellom 400-500 kroner). Hun ville igrunnen ikke gi meg så mye tips, siden jeg ikke hadde mulighet til å legge ut noe ekstra penger. Endte med at hun børste på meg litt ID.foundation som hun mente ville gi meg perfekt hud etter en liten stund ( selvom hun rett før hadde sagt at jeg trengte mye produkter for å få bukt med problemhuden min). Valgt da denne foundationen som ikke har vært bra for meg i det hele tatt ( har jo lest i etterkant at mange reagerer på den , men men). Jeg følte meg rett og slett ganske dårlig da jeg gikk derfra og synes hele episoden var ganske ubehagelig. ( dette etter at jeg hadde "grudd" meg litt til å gå ditt, fordi jeg ikke har peiling på kosmetikk og kremer og fordi dette var en salong i fint strøk ) Greia er at jeg vil har produkter som passer min hud. Vet jeg har problemhud. (storeporer og blir fort fet og blank), men jeg vil ikke blakke meg. Vil heller ikke komme inn et sted hvor jeg føler at jeg ikke er velkommen...
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg har vært i mange forskjellige hudpleiesalonger (i Oslo) og igrunn alltid følt meg velkommen. Men så har jeg alltid enten kjøpt noe eller tatt behandling når jeg har vært der og. Hvis du skal få en liten hudanalyse, så synes jeg også du bør kjøpe minst ett produkt der. Jeg ville ihvertfall ikke følt at det var greit å ta imot gratis eksperthjelp uten å kjøpe noe eller gi noe igjen på noen måte. Hva med å spørre om råd for renseprodukter (som regel det billigste), kjøpe det, og så be om råd for andre produkter som kan passe deg i samme slengen? Da får du gjerne med prøver på produktene og kan teste de ut hjemme og evt. kjøpe disse på nettet om de er ok for deg?
Nemesis Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 For all del ikke si at du ikke har tenkt å kjøpe noe, eller at du skal kjøpe på nett. Si at produktene du bruker snart er brukt opp og du vurderer å prøve noe nytt og at du lurer på hva hun kan anbefale for din hud, f.eks
Hilde Christina Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg er hudpleier selv, men jobber ikke som det... Så kanskje dette er litt feil av meg å skrive, men det er sjelden jeg opplever at jeg får god behandling i en hudpleiesalong. Husker det var utrolig skummelt å be om råd når jeg ikke var hudpleier selv, nå slipper jeg heldigvis å be om råd, men synes fortsatt det er ubehagelig å besøke salonger. Som en annen her sa, ikke si at du ikke tenker å kjøpe noe Om personen du spør er kvass eller himler med øynene om du ber om råd uten å kjøpe noe ville jeg bare forlatt salongen (og sendt navnet på den så jeg kan publisere det i bloggen min, haha ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå