Gå til innhold

Eye Q

Gjest Eye Q-kjøper

Anbefalte innlegg

Gjest Eye Q-kjøper
Skrevet

Leser at dette kan ha positiv innvirkning på litt urolige barn. Er det erstatning til tran, har det andre gode ting ved seg?

Noen som har prøvd, i såfall virker det?

Skrevet

Har hørt mye positivt om eye-q, men det fungerte ikke for mitt barn... ¨

(store generelle lærevansker)

Vi brukte det som tillegg til tran, men det er ikke sikkert at det er nødvendig.

Skrevet

Vi startet med eyeq etter å ha gått på gluten- og melkefri diett et halvt års tid, så om det bare er dietten, eller om eyeq har hjulpet til, vet jeg faktisk ikke. Nå er vi tomme for eyeq og har vært det en stund, og jeg lurer på om jeg skal gå over til tran i en periode. Eller kjøpe inn eyeq. Iallfall, hvis det oppstår forverring nå, så kan jeg vel anta at eyeq virker, men hovedsaklig skyldes nok fremgangen det å fjerne gluten og melk fra kosten.

Skrevet

Hvilken virkning hadde dere av å fjerne gluten og melk fra dietten? Hva ville dere oppnå, og hva oppnådde dere?

Vår gutt har ingen generelle lærevansker, heller tvert i mot. Han lærer meget raskt og ligger langt fremme. Men han er urolig i noen sammenhenger, veksler mellom aktiviteter; vil liksom oppleve alt på en gang. Er impulsiv, men ikke på en slem måte. Er hyggelig med andre barn, men er litt voldsom til tider.

Han trenger vel bare å finne roen ved enkelte aktiviteter egentlig..

Skrevet
Hvilken virkning hadde dere av å fjerne gluten og melk fra dietten? Hva ville dere oppnå, og hva oppnådde dere?

Ingen lærevansker(så langt), men uro, konsentrasjonsproblemer og til tider utagerende adferd som ifølge ppt skyldtes ekstrem adhd. Vi startet med melkefri diett fordi vi ante en sammenheng mellom melkeinntak og adferd. Etter testing som også slo ut på gluten, fjernet vi i tillegg gluten fra kosten.

Det vi ville oppnå var å prøve ut kostomlegging før evt. medisinering. Etter et halvt år på diett utredet bup og fant ikke grunnlag for adhd-diagnose. Nå har vi gått på diett i to år, og nylig avsluttet ppt saken vår. Så lenge vi følger dietten og unngår varer med spor av gluten eller melk(vi går av og til på en smell), ser vi ingen uro eller konsentrasjonsproblemer, men et våkent, blidt og oppmerksomt barn som både henger med i vennekretsen og ligger godt an på skolen.

Biokjemi er spennende, og det finnes mye som kan påvirke både hode og kropp. I tillegg til proteinintoleranse kan blant annet både enkelte fargestoffer, kunstige søtstoffer og smaksforsterker(natriumglutamat) utløse stor uro. Spesielt i kombinasjon med sukker. Vi merker det her nå som kroppen vanligvis er rolig, og forsøker å unngå varer(snop) med slike stoffer i seg.

Skrevet

Har ikke prøvd Eye-Q, men sønnen vår med ADHD og dysleksi startet på Efalex som 8-åring. Efalex er et lignende preparat som Eye-Q. Etter 3 mnd bruk opplevde vi at han ble noe roligere og konsentrerte seg bedre. Han knakk plutselig også lesekoden.

Andre i familien kommenterte også en forandring hos ham.

Det er innholdet og mengden av fettsyrene EPA, DHA og GLA som er viktige.

Flere studier har vist at tilførsel av essensielle fettsyrer har hjelp for flere av barna som sliter med disse problemene.

De siste årene har vi gått over til Omega-3 kapsler. Han er nå snart 19 og ferdig med videregående til sommeren. Og han har klart seg mye bedre enn forventet i yngre år.

Gjest Poker face
Skrevet

oi.. dette har jeg ikke hørt om. *google*

Skrevet
Leser at dette kan ha positiv innvirkning på litt urolige barn. Er det erstatning til tran, har det andre gode ting ved seg?

Noen som har prøvd, i såfall virker det?

Jeg prøvde dette med min sønn. (han har vært under utredning for adhd eller lignende sykdommer i flere år nå...) Det var ingen annen effekt enn ved bruk av vanlig omega-3 tabletter. Jeg forsøkte eye-q i ca 3 mnd uten noen forandring. Så min konklusjon er at jeg betalte overpris på omega-3 fettsyrer.

• 9 måneder senere...
Gjest ester elen wulff
Skrevet
Jeg prøvde dette med min sønn. (han har vært under utredning for adhd eller lignende sykdommer i flere år nå...) Det var ingen annen effekt enn ved bruk av vanlig omega-3 tabletter. Jeg forsøkte eye-q i ca 3 mnd uten noen forandring. Så min konklusjon er at jeg betalte overpris på omega-3 fettsyrer.

-------

Min sønn har adhd og vi har brukt eye-q i ca et år nå, jeg har fått en helt ny gutt det vil si han er den samme men klarer å konsetrere seg på skolen, klarer ta i mot læring og klarer utføre det han skal. Gutten er mye roligere og mer glad, smiler og ler både hjemme og på skole, det har ikke vært mye smiling på skole før eye-q. For oss har dette vært utrolig bra og forbedring på alle områder.

MINDRE URO

GLADERE, ikke deprimert

KAN TA I MOT MER EN EN BESKJED OM GANGEN

VI TRENGER IKKE VÆRE FORUTSIGBARE HELE TIDEN

HAN HAR MANGE VENNER

ER MYE UTE Å LEKER

TRENGER IKKE TILSYN HELE TIDEN LENGER

Kort sagt. For oss er dette helt topp.

Jeg anbefaler forsøke eye-q, og forsøk i de 12 ukene det tar for kroppen å bygge opp lageret. Min sønn på 10 år tar 6 tabletter hver morgen hele tiden.

----

mvh.

74 lilje

Skrevet

Nå har jeg gått til innkjøp av Eye-q for å gi det nok en sjanse. Problemet nå er å få guttungen på 6 til å ta det. Noen gode tips???

Har prøvd flytende, det smakte pyton. Tyggekapslene var heller ingen suksess. De vanlig kapslene skal vi prøve nå, men han nekter.

Har prøvd de selv, og jeg reagerer alltid på oljeprodukter, men ikke disse, så jeg vet jo at de ikke smaker noe.

Gjest Gjest_wenche_*
Skrevet
Nå har jeg gått til innkjøp av Eye-q for å gi det nok en sjanse. Problemet nå er å få guttungen på 6 til å ta det. Noen gode tips???

Har prøvd flytende, det smakte pyton. Tyggekapslene var heller ingen suksess. De vanlig kapslene skal vi prøve nå, men han nekter.

Har prøvd de selv, og jeg reagerer alltid på oljeprodukter, men ikke disse, så jeg vet jo at de ikke smaker noe.

Min sønn ville heller ikke spise disse fordi det smakte vondt. Jeg klippet av ene enden av kapselen og tømte den i en ss med sanasol. Da gikk det ned.

• 4 uker senere...
Skrevet
Vi startet med eyeq etter å ha gått på gluten- og melkefri diett et halvt års tid, så om det bare er dietten, eller om eyeq har hjulpet til, vet jeg faktisk ikke. Nå er vi tomme for eyeq og har vært det en stund, og jeg lurer på om jeg skal gå over til tran i en periode. Eller kjøpe inn eyeq. Iallfall, hvis det oppstår forverring nå, så kan jeg vel anta at eyeq virker, men hovedsaklig skyldes nok fremgangen det å fjerne gluten og melk fra kosten.
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

<jeg har en gutt som har diagnosen adhd, han har i tilleg matallergi. melk, egg og gluten/hvete inkludert hvetestivelse.

Han går for tiden på conserta og eye q og dietten har ikke gjort mye men det gjorde eye q.

Det er ikke alltid og fjerne hvete og melk som fungerer da blir de også vanligvis etter en stund mangel på kalsium og det er ikke godt det heller. så viss dere fortsetter uten melk og hvete husk fiber erstatning og kalsiumerstatning.

Viss han ikke har noen type matallergi prøv og gi han tilbake melken og hveten litt etter littt men samtidig gå på eye q, det er det alle spesialister anbefalte meg inntill han fikk matallergien.

Og på minstemannen i hus fikk jeg streng beskjed og ikke fjerne denne viktige matvarene men heller prøve eye q og det har sine gode efekter etter bare 3 uker

• 3 år senere...
Skrevet

Kan man ta 6 stk hele tiden? Brukte 6 kapsler de 12 første ukene, men har trappet ned til 2. Føler ikke så mye bedring nå, men var bra da h*n fikk 6 stk. Skrev finere og mer konsentrert.

Anonymous poster hash: 647d1...874
Skrevet

Bare vær klar over at EyeQ ikke fungerer på prematurfødte barn. Det fikk vi beskjed om fra helsesøster.

Anonymous poster hash: a7799...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...