Gå til innhold

Vi er i husbyggetanker!|

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Vi klarer ikke å finne det perfekte hjem. Vi har den siste månedene gått fra visning til visning uten å finne noe, det verste er jo at vi blir mer og mer kresne etterhvert som vi leiter. selvsagt står det jo også på pengene. Noen millioner til og vi hadde nok funnet det perfekte. ;)

Det vi nå har kommet over er en tomt like utenfor det området vi leiter etter bolig, landlig og fint med både sol og utsikt, noe som har vært umulig å finne. Vi bor i storby og prisene er nok deretter.

Men tomten er til en overkommelig pris, opparbeidet og med vei/vann/kloakk. Det jeg egentlig lurer på med dette er å få høre andres erfaringer og grove budsjetter. Vi kan bygge ett hus som vi kan strekke oss til ca 2 millioner - vi har stor mulighet til å gjøre en del egeninnsats - en mann og familie som er nevenyttig.

hvis du vil hadde det vært fint å høre hvilket hus du valgte/tenker på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik type hus jeg liker, tradisjonelle og funksjonelle. Det er også i den størrelsen vi diskuterer. Har du noen erfaring med priser og slikt på det huset?

Vi diskuterer også å bygge med utleiedel, men der er vi ikke helt enig enda.

Skrevet

I dag har jeg fått katalog fra block wathne og har allerde sett en del hus vi liker der ja. Spesielt lykkebo 2 eller 3.

Min mann har også vært i kontakt med han som selger ut disse tomtene. Det virker som han er villig til å gå litt ned i pris, da de har ligget lenge for salg... Den tomten vi vil ha, ligger absolutt best til, med utsikt nedover dalen mot sjøen. Jeg ser det nesten for meg at vi sitter på terrassen der nå og nyter siste rest av sol for dagen.

Det var ikke så mye arbeid som gjensto før tomten var klargjort for bygging, men siste rest måtte vi eventuelt ordne med entreprenør. Det var en entreprenør som jobbet på stedet.

Ahh det er deilig å drømme. Kanskje vi også kan klare det.

Skrevet

Ett vennepar av meg har bygd aurorahuset.ett typisk hus for en familie.

Nordbo har jo mange hus og velge imellom da.

Mulig aurora huset kommer i overkant av 2mil. hvis dette er topp av det dere klarer økonomisk.men det er jo bare og sjekke opp med nordbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...