Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å selge leiligheten min. Har hatt første megler på befaring i dag, og skal ha 2 til over helga. Så vil jeg vurdere tilbud osv før jeg velger hvilken megler jeg vil bruke, og vi kan begynne prosessen med å selge.

Dette kan jo ta tid. Det kan kanskje ta få uker, eller det kan ta flere mnd. Jeg lurer derfor på om det er en mulighet å avertere leiligheten til utleie for korttidsleie? At jeg setter ut en annonse der jeg skriver at den er til salgs, men at den er til leie for en kortere periode frem til den blir solgt?

Taper så mye penger på den for hver mnd som går med at jeg må betale lånet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg holder på å selge leiligheten min. Har hatt første megler på befaring i dag, og skal ha 2 til over helga. Så vil jeg vurdere tilbud osv før jeg velger hvilken megler jeg vil bruke, og vi kan begynne prosessen med å selge.

Dette kan jo ta tid. Det kan kanskje ta få uker, eller det kan ta flere mnd. Jeg lurer derfor på om det er en mulighet å avertere leiligheten til utleie for korttidsleie? At jeg setter ut en annonse der jeg skriver at den er til salgs, men at den er til leie for en kortere periode frem til den blir solgt?

Det er fullt mulig (om enn litt vanskelig å finne noen som trenger leilighet i en så kort periode), men da hadde jeg absolutt leid den ut 100% møblert sånn at de som leier slipper å flytte ting inn og ut.

Skrevet

Det går nok helt fint, men om det skal være mange visninger vil nok de som skal leie ikke være villige til å betale en veldig høy leie (visninger medfører jo en del ulemper for de som bor der :) )

Skrevet

Alt hjelper jo :) Men hvis det blir mye styr... ville da leid ut møblert såklart og måtte hatt en ganske utfyllende kontrakt med avtale om at leiligheten måtte være tilgjengelig for visninger.

Gjest Tokidoki
Skrevet

Vet om noen som har leid ut til firma i kortere perioder, når de skal selge. Da bør leiligheten ligge noe sentralt og være fullt møblert.

Skrevet

tror du skal slite med å få leid ut på de vilkår. Det blir jo veldig usikkert for leietaker

Skrevet

Det måtte jo blitt dersom det var gjensidig. At leietaker også ønsket et kortvarig leieopphold...

Skrevet

Det kan bli en utfordring med visning i en lelighet der det bor en fremmed som flyttet inn fordi leia var lav. Hva gjør du hvis leiligheten ser ut som et bomba horehus når du skal holde visning? Jeg er redd du taper mer penger på en lavere salgspris enn det du tjener på leieinntekter.

Skrevet

ja, var kanskje en dum idé da:) så en mulighet til å få hjelp til å få dekket lånet frem til den ble solgt. Håper virkelig ikke det tar lang tid...

Skrevet

Jeg har tilbudt fetteren min å leie leiligheten min for halv leie frem til den blir solgt, og det tror jeg han takker ja til. Veldig grei ordning når det er noen man kjenner da:D

Skrevet
ja, var kanskje en dum idé da:) så en mulighet til å få hjelp til å få dekket lånet frem til den ble solgt. Håper virkelig ikke det tar lang tid...

Jeg synes ikke ideen er dum. Hvis du ikke får leid ut til fetteren din, så er det ikke verre enn at du setter inn en annonse et sted og hører med dem som tar kontakt! :) Tror ikke jeg hadde blitt skremt vekk fordi det skulle være noen visninger innimellom så lenge jeg likte leiligheten og prisen tok litt hensyn til ulempen med visningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...