Gå til innhold

Samværsforelder med mange stadig ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

Faren til barnet mitt har et veldig aktivt kjærlighetsliv. Det blåser jeg egentlig i, bortsett fra at han stadig introduserer barnet for nye kjærester.

Er det noen her som har opplevet det selv som barn?

Hvordan var det?

Sluttet dere å bry dere etterhvert, eller ble dere glad/skuffet hver gang.

gikk det utover tryggheten, eller var det helt greit?

For det må vel være ganske anderledes enn å måtte bo sammen med stadig nye stemødre på fulltid.

Vet at jeg ikke kan forandre på det, men vil gjerne vite.

Videoannonse
Annonse
Gjest brent barn
Skrevet

Jeg vokste opp slik MENS mamma var gift. Hun presenterte meg for elskere stadig vekk. Jeg ble ganske knyttet til enkelte menn av henne (og barna deres), og ble indre skuffet og sorgtung når hun brøt med "de snille".

Han hun var gift med var forøvrig en (slem) stefar som jeg ikke brydde meg om. Så merkelig nok ikke på det som unaturlig at hun hadde så mange menn (ikke før i voksen alder), trodde vel at det skulle være slik...Det eneste man som barn tenker på (når man blir vant med så mange) er om elskeren/elskerinnen er slem eller snill. Noe annet er egentlig uvesentlig for et barn.

Som voksen og singel med barn har fortiden utviklet seg litt usunt for meg. Jeg velger vekk alle menn som er interesserte og tør ikke tillate meg å bli forelsket. Halvt bevisst ønsker jeg nok å forbli singel til min sønn er voksen (slik at ikke han eller jeg skal bli skuffet hvis " den store kjærligheten" slår feil. Det var nok med min første (og eneste) kjæreste der forholdet varte i ni år. Da det ikke varte livet ut, har jeg liksom ikke kunnet tillate flere forhold. Er så redd for at det skal gå feil og at sønnen min skal ha mange å forholde seg til.

Mye grunn av fortid er det å fornekte seg selv kjærlighet mitt lille "offer". Og det plager meg ikke, for jeg har selv valgt det slik. Men jeg synes det er psykt av min mor å utsette et barn for slikt. For når et barn møter noen av "de snille", så etableres det forhåpninger. Forhåpninger som blir knust.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...