Gå til innhold

Pass, litt ulike spørsmål.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt pass. Passfoto har jeg funnet ut hvor jeg får, men selve passet blir litt underlig.

Og hvor får jeg det utlevert? Jeg står midt i flytting, og har i realiteten ikke noe fast sted å bo, men bor på en campingplass frem til juni. Er fortsatt registert i folkeregisteret hos X-en. Det bør jeg få stokket om på i løpet av en 2 ukers tid av ulike årsaker (ikke noe vondt mellom oss, men praktske ting).

Kan jeg velge å få det sendt til et familiemedlem i stedet for å få det sendt til X-en eller hente det på politistasjonen?

Og det gamle passet mitt. Jeg ser det skal leveres inn, men jeg vet bare vagt hvor det er (ikke brukt på 10 år, og er hos mine foreldre et eller annet sted, om det ikke er kastet) og har ingen mulighet å finne det. Det er ikke gyldig. Hvordan blir dette egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det gamle passet mitt. Jeg ser det skal leveres inn, men jeg vet bare vagt hvor det er (ikke brukt på 10 år, og er hos mine foreldre et eller annet sted, om det ikke er kastet) og har ingen mulighet å finne det. Det er ikke gyldig. Hvordan blir dette egentlig?

Jeg meldte det gamle passet savnet samtidig som jeg søkte nytt da jeg var i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Du må vel egentlig skaffe deg pass ved den politistasjonen (evt lensmannskontor) som ligger nærmest din folkeregistrerte adresse, men mener at du kan få pass utstedt ved en annen politistasjon dersom det er gode grunner for det.

Passbilde kan du vanligvis ta på politistasjonen, husk bare å ta med mynter til det!

Vanligvis får du passet i posten til folkeregistrert adresse, men hvis du ber om det kan du hente det på politistasjonen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...