Gå til innhold

Musikk på CD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vet det har vært flere tråder om emnet musikk, men finner ikke helt det jeg er ute etter..

Vi skal ikke ha "full fest" etter middagen, men en time eller to med dansing/musikk. Det skal ikke være DJ, men kun bruk av musikkanlegg i lokalet.

(Det har forsåvidt ingen ting med saken å gjøre :fnise: )

Jeg trenger tips til sanger!! Bryllupsvalsen er ok og blir nummer 1 på cd'n, men sliter med å finne sanger etter dette.

Vi tenker litt gode gamle/søte kjærlighetssanger, samt noen som er fine å danse litt til (type "voksendans" hehe).

Noen forslag til fine sanger?

Og er det noen som har gjort det på samme måten? Jeg ser for meg at det ikke blir mer mikk-makk enn at vi får noen til å sette på cd'n når vi skal ha brudevalsen og deretter la cd'n gå sin gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt hvilken årgang dere er. Når jeg tenker på "gamle" kjærlighetssanger så tenker jeg på klassefestene på barneskolen, og da spesielt sanger som '74'75 og Back for Good.

Hvis du vil gå enda lengre tilbake så er det mye å velge i fra 60 og 70 tallet også. ABBA er jo blitt mote igjen, og de har mye som egner seg til "voksendans":)

Skrevet

Noen disney-sanger er koselig om dere har et forhold til det. Prøv å søk opp brylllups-sanger på Youtube og Google. Bare sjekk at alt virker med cd og sånt i lokalet før kvelden.

Skrevet (endret)

Her er noen av sangene vi skal ha:

(søk på youtube.com så får du hørt de)

Madcon - Beggin

Mambo no. 5

Alexander Rybak - Faitytale

Christina Aguilera - Candyman

Uniting Nations - Ai no corrida

relight my fire - thake that

Holding out for a hero

9 to 5 - Dolly Parton

Smokey Robinson - Being With You

Pon De Replay

Blame it on the boogie

Love me tender

You get what you give

crazy

Fatboy Slim/Cornershop - Brimful of Asha

Duffy - Mercy

Love at first sight - Kylie

spinning around

Lulu & Ronan Keating - We've Got Tonight

Alison Krauss - when you say northing at all

Carlos Santana ft. Seal -- You Are My Kind

Diana Ross - Chain Reaction

Venke Knutson and Kurt Nilsen - When the Stars Go Blue

Hallelujah I love her so

Endret av Kohana
Skrevet

En av mine favorittsanger er Amazed med Lonestar.

Passer godt til bryllup synes jeg :-)

Skrevet

Et lite tips til dere som skal ha cd-musikk: Ikke bare kjør på med nachspiel-ballader til dansen. Finner ikke større festdreper og stemningsødelegger enn det.

Skrevet (endret)

Jeg ville kjørt litt eldre klassikere jeg, tror jeg. Som Nat King Cole og noe i den duren der. Ihvertfall til "voksendans". Men nå vet jo ikke jeg hvor gamle dere er?

ABBA og 90-tallsballader hadde vært litt for "fjortis" å spille for min del, om dere skal ha skikkelig bryllupsvals. God klassisk musikk fra 50-60-70-tallet passer bedre, mener jeg.

Endret av *Numi*
Skrevet

Beatles med Twist and shout er et must! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...