Gå til innhold

He´s just not that into you

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg tror ikke det.. Vi mennesker er da mye mer kompliserte enn som så; at disse fjortisguidene som florerer her og der om at "sender han ikke melding" eller gjør han ikke sånn og sånn så er han bare ikke interessert; må man ikke se situasjonene litt mer nyansert?

For finnes det virkelig ikke gutter som faktisk er; sjenerte, usikre, feige, redde for å bli såret osv osv akkurat som det finnes slike jenter? Det er vel ikke alltid så himla enkelt!

Jeg som jente vet iallefall at jeg kan være head over heels interessert i en gutt, men samtidig fylle kravene om å ikke være that into!!

Hva tenker folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt som deg. Det er ingen 100% sikker formel, det med at he's just not that into you. Det finnes unntak og varianter- som du sier er mennesker litt mer kompliserte enn at det lar seg løse ved hjelp av en enkel læresetning (amerikansk, til og med...)

Samtidig synes jeg Greg Behrendt, mannen bak frasen, er inne på noe vesentlig. Nemlig en del (ikke alle) kvinners forkjærlighet til å omskrive og tolke og håpe seg grønne i trynet, når det er åpenbart at han rett og slett ikke er særlig interessert i henne eller glad i henne.

Når man har vært voksen noen år, og brukt utallige kvelder på å lide seg igjennom venninners tåpelige forsøk for å forklare hvorfor mannen oppfører seg som et esel (redd for å binde seg), hvorfor han aldri ringer (sikkert redd fordi jeg virker litt skremmende), avlyser avtaler i siste liten (moren hans er viss veldig syk og han har masse å gjøre på jobb), så kommer Greg Behrendts lille bok som sendt fra himmelen. Takk, Greg :kyss:

Skrevet

Jeg tenker at det der var godt sagt,

Det er kanskje ikke slik at alle menn til enhver tid er kalkulerende

relasjonsstrateger... :vetikke:

Skrevet

min kjære virker ikke into me at all..

men det er bare fordi han er litt treg og tiltaksløs... og tenker at jeg vet jo han er det, selv om han er layback..

ganske irriterende.. men men, jeg vet jo han er glad i meg..

Skrevet
(............)

Når man har vært voksen noen år, og brukt utallige kvelder på å lide seg igjennom venninners tåpelige forsøk for å forklare hvorfor mannen oppfører seg som et esel (redd for å binde seg), hvorfor han aldri ringer (sikkert redd fordi jeg virker litt skremmende), avlyser avtaler i siste liten (moren hans er viss veldig syk og han har masse å gjøre på jobb), så kommer Greg Behrendts lille bok som sendt fra himmelen. Takk, Greg :kyss:

Signerer denne! Jeg har lært en ting i livet: menn ER kalkulerende, kaldblodige "forholds-strateger"..

Skrevet

Enig med deg, ts. Det finnes mange nyanser. For eksempel er det en del mennesker som har en tendens til å bli overlegen mot noen man liker men føler seg usikker overfor. Det har jeg opplevd, at en gutt jeg trodde mislikte meg fordi han unngikk meg, egentlig var interessert.

Skrevet

:rolleyes: Jeg simpelten HATER når venninner setter igang analyseringsmaskinen, og tenker i mitt stille sinn "Er det rart han ikke tar kontakt - hun maser jo verre enn et lokomotiv!"

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
:rolleyes: Jeg simpelten HATER når venninner setter igang analyseringsmaskinen, og tenker i mitt stille sinn "Er det rart han ikke tar kontakt - hun maser jo verre enn et lokomotiv!"

Enig i det dere sier om analyseringsmaskinen vi jenter til tider kan være; og at det ofte går alt for langt i å overbevise seg selv om at han eer interessert.

Men jeg tenker at man må se litt mer nyansert på det hele, for er der tegn på at han faktisk er interessert samtidig som at det er noen tegn på at han ikke er interessert må man da veie disse litt opp mot hverandre og ikke la verden rase sammen fordi han f.eks ikke bombaderer deg med såkalt søte meldinger osv? Er jeg helt på jordet?

For er man virkelig interessert i noen er det jo ganske vanskelig å være veldig frampå hvis man er usikker på hvor man f.eks har den andre, gjelder ikke dette også for gutter? Jeg vil tro det!!

De som virker overinteresserte til tider kan jeg fort se på som useriøse faktisk, men mulig det er bare meg.

Skrevet

Jeg synes det hadde vært bra om jenter hadde sluttet å engasjere seg så mye i hvovidt han er interessert eller ikke, men isteden tenkte: "Er han en jeg virkelig er interessert i? Er han bra nok for meg?"

Den typiske jentetankegangen ved å lure på om han er interessert eller ikke, avslører dårlig selvtillit. Få selvtillit, tenk at dere er absolutt er verd å bli interessert i. Spørsmålet er om du er interessert. Hva har han å tilby deg?

Gjest Gjest_nelly_*
Skrevet
Jeg synes det hadde vært bra om jenter hadde sluttet å engasjere seg så mye i hvovidt han er interessert eller ikke, men isteden tenkte: "Er han en jeg virkelig er interessert i? Er han bra nok for meg?"

Den typiske jentetankegangen ved å lure på om han er interessert eller ikke, avslører dårlig selvtillit. Få selvtillit, tenk at dere er absolutt er verd å bli interessert i. Spørsmålet er om du er interessert. Hva har han å tilby deg?

Enig i denne synsvinkelen. For ellers kan det i verste fall virke som om jenter tar en mann for enhver pris. Og glemmer å spørre om de selv er interessert. Har sett mange eksempler på det, og så havner man kanskje i et ubalansert forhold med mange problemer som man ikke hadde tenkt igjennom.

Når fyren ikke ringer eller gir lyd, så er sannsynligheten meget stor for at han ikke er interessert, og muligheten av at han er uhyre sjenert eller ligger i koma på sykehus, er forsvinnende liten.

Men når det er sagt, så har jeg da hørt historien om ei dame som var veldig interessert i en mann. Han var ikke like interessert i henne, og ga henne regelrett avslag, men hun ga seg ikke. Idag er de gift, men regner med at dette er et unntak. Så det kan skje!

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Enig i denne synsvinkelen. For ellers kan det i verste fall virke som om jenter tar en mann for enhver pris. Og glemmer å spørre om de selv er interessert. Har sett mange eksempler på det, og så havner man kanskje i et ubalansert forhold med mange problemer som man ikke hadde tenkt igjennom.

Når fyren ikke ringer eller gir lyd, så er sannsynligheten meget stor for at han ikke er interessert, og muligheten av at han er uhyre sjenert eller ligger i koma på sykehus, er forsvinnende liten.

Men når det er sagt, så har jeg da hørt historien om ei dame som var veldig interessert i en mann. Han var ikke like interessert i henne, og ga henne regelrett avslag, men hun ga seg ikke. Idag er de gift, men regner med at dette er et unntak. Så det kan skje!

Enig i begge over her!

Om en fyr ikke ringer osv så er selvfølgelig sjansen for at han er ekstremt sjenert eller ligger i koma selvfølgelig ikke sånne grunner jeg mener kan være til at en fyr ikke ringer. MEN:

Det kan være omstendigheter rundt "forholdet", - f.eks at jenta har gitt uklare signaler eller at stemningen har blitt pinlig/rar osv fordi det har skjedd ting osv som holder han igjen.. For eksempel...

Det er ikke alltid det bare er fordi noen er sjenert, men det er ofte at man holdes tilbake fra å ta kontakt pga at det enten virker rart eller at man er veldig usikker p motparten - uansett om man er sjenert eller ikke.

Skrevet

Mange prøver jo å holde seg litt i skinnet, spille hard to get, ikke skremme deg vekk ved å være for frampå.. eller kanskje de er usikre på hva du føler, og dermed ikke vil brette seg selv ut med en gang. Eller så er de interesserte men vil ta det med ro av flere grunner.

Nå har jeg ikke lest boka da, men hørt frasen. Og sett episoden i Sex&Singelliv! Er egentlig enig i at om de gang på gang takker nei til direkte invitasjoner om å bli med hjem/gå ut sammen osv og gir litt halvhjerta unnskyldninger, så bør du kanskje ta hintet etter hvert. Det er noe i det at om en mann er interessert, så blåser han i om han skal opp tidlig neste dag!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jenter har det med å overanalysere alt mulig, og finner alle mulige forklaringer på hvorfor menn ikke tar kontakt.

Menn er enkle, og når de virkelig er interessert, merker man det.

Så enkelt er det.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Jenter har det med å overanalysere alt mulig, og finner alle mulige forklaringer på hvorfor menn ikke tar kontakt.

Så enkelt er det.

Det er akkurat det jeg mener at man ikke nødvendigvis merker, - med de nevnte grunnene som over. Jeg tror ikke det er så enkelt.

Iallefall ikke hvis jenta ikke er så flink til å signalisere interesse heller, så er det garantert mange gutter som ikke viser interesse så eksplisitt som du mener

Skrevet
Det er akkurat det jeg mener at man ikke nødvendigvis merker, - med de nevnte grunnene som over. Jeg tror ikke det er så enkelt.

Iallefall ikke hvis jenta ikke er så flink til å signalisere interesse heller, så er det garantert mange gutter som ikke viser interesse så eksplisitt som du mener

Det er slike unnskyldning vi jenter bruker da. "Jeg tar jo ikke så mye kontakt heller da" eller "jeg tror han er den typen som ikke viser interesse før han er trygg på at jenta har interesse".

Jeg er stor fan av "he's just not that into you". Men jeg syns ikke man skal bruke det i hver situasjon hvor en gutt ikke tar kontakt med ei jente.

Den brukes når det begynner å være mye unnskyldninger for hans oppførsel.. fra jentas side.

Når du først begynner å virkelig lure på hva som skjer, og tenker på slike ting som "hmm, kanskje han reagerer sånn pga det jeg sa" eller "kanskje jeg må vise mer interesse først" eller "han er sikkert redd for sine følelser" osv, da er det som oftest min stemme man hører med "han er bare ikke så interessert egentlig".

Jeg er den typen som kan være interessert, men likevel ikke vise så mye av det. Jeg oppfyller sikkert alle krav med "just not that into you" når jeg først virkelig liker en person. Men det er faktisk noe som hindrer meg i å vise interesse, og det går på meg selv. Ikke at han bør vise mer eller at det er pga noe han har gjort etc. Det er faktisk rett og slett fordi jeg ikke vil ha forhold med personen, selvom jeg liker vedkommende.

Det går ikke på at jeg ikke er interessert, men bare at jeg ikke er villig til å gi så mye av meg selv. Og mange vil si at det har med interesse å gjøre. I noen tilfeller er det kanskje det. Men når jeg har hatt mer enn nok interesse og likevel passa under "not that into you" så har jeg forklart det med andre ting. Men det er individuelle grunner..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det er slike unnskyldning vi jenter bruker da. "Jeg tar jo ikke så mye kontakt heller da" eller "jeg tror han er den typen som ikke viser interesse før han er trygg på at jenta har interesse".

Jeg er stor fan av "he's just not that into you". Men jeg syns ikke man skal bruke det i hver situasjon hvor en gutt ikke tar kontakt med ei jente.

Den brukes når det begynner å være mye unnskyldninger for hans oppførsel.. fra jentas side.

Når du først begynner å virkelig lure på hva som skjer, og tenker på slike ting som "hmm, kanskje han reagerer sånn pga det jeg sa" eller "kanskje jeg må vise mer interesse først" eller "han er sikkert redd for sine følelser" osv, da er det som oftest min stemme man hører med "han er bare ikke så interessert egentlig".

Jeg er den typen som kan være interessert, men likevel ikke vise så mye av det. Jeg oppfyller sikkert alle krav med "just not that into you" når jeg først virkelig liker en person. Men det er faktisk noe som hindrer meg i å vise interesse, og det går på meg selv. Ikke at han bør vise mer eller at det er pga noe han har gjort etc. Det er faktisk rett og slett fordi jeg ikke vil ha forhold med personen, selvom jeg liker vedkommende.

Det går ikke på at jeg ikke er interessert, men bare at jeg ikke er villig til å gi så mye av meg selv. Og mange vil si at det har med interesse å gjøre. I noen tilfeller er det kanskje det. Men når jeg har hatt mer enn nok interesse og likevel passa under "not that into you" så har jeg forklart det med andre ting. Men det er individuelle grunner..

Ja, men det avhenger også av f.eks hvor langt man har kommet i "forholdet" til den det gjelder vil jeg si, og hva som har skjedd/ikke skjedd og hvordan jenta har oppført seg.

Gjest MissBella
Skrevet

Ja jeg skulle ønske jeg som jente slutta og overanalysere ting når jeg møter en gutt og ikke hører noe fra han.

Men det er sant at noen gutter er rett og slett bare er sjenert. Finnes mange gutter som er det og ikke tør å ta kontakt. Akkurat som oss jenter inni mellom. Ikke alltid like lett å fortelle noen at man liker en person.

Skrevet

Jeg sier meg i grunn enig med deg, jeg er dog enig i at: er man ikke interessert, så tar de ikke kontakt heller. Samtidig, det trenger ikke nødvendigvis å stemme. Min kjære, som jeg snakket med på nettet i sikkert 5 år før vi i det hele tatt møttes, virket egentlig ikke that into me, om dere forstår, men så viste det seg jo at han trodde ikke jeg var interessert, og i tillegg til at han var sjenert. Jeg er dog glad for at han turte til slutt, men det var jammen ikke en selvfølge. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Så enkelt er det.

Det er ikke min erfaring. Min erfaring er at menn kan være meget falske. I det ene øyeblikket elsker de deg høyt og i det neste er det over og ut.

Skrevet
Signerer denne! Jeg har lært en ting i livet: menn ER kalkulerende, kaldblodige "forholds-strateger"..

Men poenget i "He's just not that into you" er jo nettopp motsatt. Om han virkelig er interessert så er han ikke lenger kalkulerende. En mann som virkelig er interessert tar kontakt, en mann som virkelig er interessert ønsker å være sammen med deg og tilberinge tid sammen med deg. En mann som virkelig er interessret har ikke tankekraft nok igjen til å være kalkulerende og strategisk fordi alle tankene da er opptatt med å fly avgårde på rosa skyer slik at all logikk forsvinner.

Jo da, 1% av de som ikke ringer er kanskje sjenerte. 1% til som ikke ringer har kanskje virkelig nettopp kommet ut av et vondt brudd og orker ikke tanken på å kanskje bli såret igjen. de resterende 98% som ikke ringer gjør dette rett og slett fordi de ikke er interessert. Så enkelt er det bare.

Så jeg har nok lært noe helt annet enn deg. Jeg har lært at menn som bryter alle kalkulerende regler er de mennene som virkelig liker deg og som ønsker å være sammen med deg. De som er kalkulerende spiller bare et spill mens de venter på å se om det kommer noe bedre enn deg lagns veien, sånn i tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...