Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Har tenkt å leie bil i Italia til sommer'n, og kommet over noe som heter eLeiebil som har veldig lave priser. Noen som har leid bil gjennom dette selskapet og har erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Vi skal det samme, og har sett navnet på firmaet du nevner. Har prøvd å søke etter erfaringer med selskapet uten særlig hell. Og vi har IKKE tenkt til å gamble, så kommer nok til å benytte oss av en av de store som Avis, Hertz eller Budget tenker jeg..
Gjest Samme som over Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Vi skal det samme, og har sett navnet på firmaet du nevner. Har prøvd å søke etter erfaringer med selskapet uten særlig hell. Og vi har IKKE tenkt til å gamble, så kommer nok til å benytte oss av en av de store som Avis, Hertz eller Budget tenker jeg.. Og, jeg blir veldig mistenksom når det er store avvik på prisene.. Hvorfor er de så mye billigere enn andre? For alt jeg vet kan de være bra/tryge, men som sagt tar vi ikke sjansen!
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Det er akkurat slik vi også tenker! Derfor lurte jeg på om noen faktisk hadde leid bil gjennom disse og om de er seriøse. Det kan jo være leiebilselskapenes svar på Ryanair, men .... For et par år siden leide vi bil i Kroatia gjennom economicarentals (noe vi heller aldri hadde hørt om), og det funka. På den annen side får vi bra rabatt hos Hertz med NAF-medlemsskap, så vi bestiller antagelig der.
ringblomst Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Brukte eleiebil da jeg var i USA for halvannet år siden. Jeg skal leie via dem igjen nå til sommeren når vi skal tilbake til USA, det samme skal svigers. De kan sammenliknes med hotwire mht hotellbooking. Det er først etter at du har betalt at du får vite hvilket selskap du leier bil fra. Sist gang fikk jeg bil via Dollar, ingen problemer og bedre bil enn jeg egentlig hadde betalt for. Denne gangen skal vi ha bil via National. De bruker kjente selskap i hvert fall i USA, men vet ikke hvordan det er i Europa. Har i hvert fall ingen dårlig erfaring så langt med eleiebil .
Gjest Gjest_Gunn_* Skrevet 20. april 2009 #6 Skrevet 20. april 2009 Har tenkt å leie bil i Italia til sommer'n, og kommet over noe som heter eLeiebil som har veldig lave priser. Noen som har leid bil gjennom dette selskapet og har erfaringer?
Gjest Gjest_Gunn_* Skrevet 20. april 2009 #7 Skrevet 20. april 2009 Har tenkt å leie bil i Italia til sommer'n, og kommet over noe som heter eLeiebil som har veldig lave priser. Noen som har leid bil gjennom dette selskapet og har erfaringer? Hei. Vi har leid bil gjennom dette firmaet 2 ganger på Gran Canaria og vi har veldig gode erfaringer med det. Bilen vi har fått har vært i samsvar med det vi har blitt lovet og prisene er ganske mye lavere enn andre firmaer. Vi skal leie bil gjennom de igjen når vi skal på ferie til Hellas om et par uker. Jeg kan trygt anbefale eLeiebil.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Uff, anbefaler de ikke. Vær klar over at de tar depositum og hvis du ønsker å kansellere så mister du pengene. Har hatt noen slitsome opplevelser med de...desverre. Og vedr. pris, så fikk jeg et mye bedre tilbud fra en av de store selskapene direkte, enn via eleiebil. Sjekk heller andre selskaper føsrt, det ligger endel dyre gebyrer fordi de megler bil!
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Husk å tegne Egenandelsforsikring (CDW på engelsk = Collision Damage Waiver) når du leier bil. Ellers så må du betale egenandel på på forsikringssaken hvis du blir involvert i en skade med bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå