tenker Skrevet 15. juli 2003 #1 Skrevet 15. juli 2003 Jeg bare lurer - hva (om noe) av dette mener dere er utroskap? - Kline med noen (full/edru)? - Være forelsket i og snakke masse med/tenke masse på en annen, uten at man gjør noe mer med det? - Flørte heftig med en annen? - Ligge inntil og kose/kjærtegne en annen, uten at det skjer noe mer? - om begge i tillegg er nakne? Kommer dere på noe annet, i tillegg til "den klassiske" sex'en?
Kaktus Skrevet 15. juli 2003 #2 Skrevet 15. juli 2003 Jeg bare lurer - hva (om noe) av dette mener dere er utroskap? - Kline med noen (full/edru)? Tja - kommer litt an på situasjonen, men de fleste ville vel føle seg ganske forrådt hvis de så partneren stå og kline med en annen... - Være forelsket i og snakke masse med/tenke masse på en annen, uten at man gjør noe mer med det? Ja - følelsmessig utroskap er nesten verre enn fysisk... - Flørte heftig med en annen? Ja - viser mangel på respekt ovenfor den du er i et forhold med - Ligge inntil og kose/kjærtegne en annen, uten at det skjer noe mer? Ikke nødvendigvis - kommer an på hvilke følelser som er involvert. Hvis det er vennskapelig kosing, er det ikke nødvendigvis utroskap. - om begge i tillegg er nakne? Ja - da har man krysset en strek som ikke bør krysses når man er i et forhold... Kommer dere på noe annet, i tillegg til "den klassiske" sex'en?
fruenge Skrevet 15. juli 2003 #3 Skrevet 15. juli 2003 Utroskap er det som to parter i et forhold har definert som utroskap. For noen går denne grensen ved å flørte med andre mens andre har sex med andre enn sin kjære uten at dette blir sett på som utroskap. Det er viktig å snakke sammn og finne ut hvor deres grense går. Så slipper man å gå rundt å lure på om en har vært utro eller ei, for det virker som det er det du vil finne ut svaret på. Hvis det ikke er det så hvorfor vil du ha min derfinisjon da, den er kanskje helt forskjellig fra din/deres, og da er den ikke noe verdt.
nirvana Skrevet 15. juli 2003 #4 Skrevet 15. juli 2003 Utroskap er når man gjør noe man ikke ville gjort foran partneren.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #5 Skrevet 15. juli 2003 ]Utroskap er når man gjør noe man ikke ville gjort foran partneren. Betyr det at jeg er utro når jeg røyker hasj? Jeg ville aldri røyket hasj foran partneren min da han er imot det. Men jeg røyker hasj sammen med vennene mine. Er jeg utro da? Nei. Utroskap er som fruenge sier, noe hvert forhold må definere hva som er riktig for seg å sette grensen på.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 Jeg bare lurer - hva (om noe) av dette mener dere er utroskap? - Kline med noen (full/edru)? Utroskap - Være forelsket i og snakke masse med/tenke masse på en annen, uten at man gjør noe mer med det? Utroskap - Flørte heftig med en annen? - Ligge inntil og kose/kjærtegne en annen, uten at det skjer noe mer? utroskap - om begge i tillegg er nakne? veldig mye utroskap Kommer dere på noe annet, i tillegg til "den klassiske" sex'en? En kan faktisk være utro i tankene også. Jeg mener at utroskap er når tankene og handlingen får bort i fra den personen du er sammen med/gift med ol. Aksepterer ikke utroskap i noen form, hadde min kjæreste kysset en annen hadde det vært over for min del. Jeg vil ha en mann som er min, og ikke andre sin også.
Gjest Zirine Skrevet 15. juli 2003 #7 Skrevet 15. juli 2003 Det er det enkelte par som definerer hva utroskap er, jeg tror ikke på en allmenngyldig definisjon. Altså - for egen del mener jeg utroskap er det som går ut over de grensene vi har definert.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #8 Skrevet 15. juli 2003 Jeg vil svare deg med et spørsmål. :D Ville DU ha akseptert at din kjæreste eller mann hadde gjort disse tingene som du listet opp???????? Og i så fall, ville du ha følt at han var utro mot deg? Jeg tror du vet svaret på dette inni deg selv! Ærlig talt, det finnes da vel ikke noe standardsvar på dette egentlig. Men ville dette føles riktig for deg? Da måtte du jo ha akseptert at din kjæreste hadde gjort det samme, ikke sant....... Men en god leve-regel jeg alltid har fulgt er dette: Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg, :D eller omvendt så klart.
*M* Skrevet 15. juli 2003 #9 Skrevet 15. juli 2003 Jeg tror grensen for det man mener er utroskap er VELDIG individuell og kommer helt an på situasjonen og hvilke personer som er involvert!
Gjest gjesta Skrevet 15. juli 2003 #10 Skrevet 15. juli 2003 Definisjonen min på utroskap Kline/kysse: ja, men jeg anser det som lite sannsynlig at vi driver og kliner med andre uten at det evt. hadde vært noe mer med i bildet. Være forelsket i andre: ikke utroskap så lenge du ikke gjør noe med det. Man kan ikke alltid kontrollere følelsene sine, men våre handlinger har vi alltid kontroll over! Tror nok at de fleste, en eller annen gang i livet, blir fasinert/forelsket/betatt av en annen en sin partner. Å gjøre noe med det er ikke akspetabelt av den grunn. Dersom man søker mot en person man nærer slike følelser for, også uten at det skjer noe seksuelt, da er en farlig nære grensen for utroskap. For grensen er ikke, for meg ihvertfall, klar og tydelig, men full av gråsoner. De andre tingene på listen definerer jeg også som utroskap.
Gjest Fuglehue Skrevet 15. juli 2003 #11 Skrevet 15. juli 2003 Kyss er egentlig mer enn sex, ser man horer kysse?
Gjest Zirine Skrevet 15. juli 2003 #12 Skrevet 15. juli 2003 Kyss er egentlig mer enn sex, ser man horer kysse? Du er vel neppe den rette til å uttale deg om hva folk flest legger i et kyss?
starie Skrevet 16. juli 2003 #13 Skrevet 16. juli 2003 Du er vel neppe den rette til å uttale deg om hva folk flest legger i et kyss? Det er vel egentlig ganske allment kjent at prostituerte ikke kysser fordi de føler det er for personlig? Eller tar jeg feil? Jeg ville ikke likt at kjæresten min hadde gjort noen av tingene på listen. Derfor har ikke jeg tenkt å gjøre noe av det heller.
Gjest La Guapa Skrevet 16. juli 2003 #14 Skrevet 16. juli 2003 :x hvis det var deg som startet tråden som blandet inn taperaktig hasjrøyking i diskusjonen så er ikke det utroskap. Det er dumt, looser-behavior,idiotisk og ikke minst skadelig. Hvis samboeren din ikke liker det og du gjør det i smug er det i beste fall en løgn. Skjønner ikke at du gidder å sløve deg selv med en substans som ikke gir deg annet enn dårlig korttidsminne. :evil:
tenker Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2003 Synes innlegget mitt skapte noen sterke reaksjoner, jeg ... Guarpa skrev: hvis det var deg som startet tråden som blandet inn taperaktig hasjrøyking i diskusjonen så er ikke det utroskap. Det er dumt, looser-behavior,idiotisk og ikke minst skadelig. Hvis samboeren din ikke liker det og du gjør det i smug er det i beste fall en løgn. Skjønner ikke at du gidder å sløve deg selv med en substans som ikke gir deg annet enn dårlig korttidsminne. mens fruenge skrev: Så slipper man å gå rundt å lure på om en har vært utro eller ei, for det virker som det er det du vil finne ut svaret på. Hvis det ikke er det så hvorfor vil du ha min derfinisjon da, den er kanskje helt forskjellig fra din/deres, og da er den ikke noe verdt. For og ta det dette i tur og orden: nei, jeg skrev ikke innlegget om hasj, hadde jeg lurt på om det var utroskap ville jeg nevnt det da jeg begynte tråden. Mener forresten at det ikke ville vært utroskap, men tillitsbrudd, hvis han var sterkt i mot det. Jeg røyker ikke selv, men har heller ikke noe sterkt standpunkt mot det, folk får gjøre som de vil (dette siste hadde egentlig lite med saken å gjøre). Fruenge, jeg er enig i at man må finne ut hvor sin grense går, jeg har bare vært litt "obsessed" med utroskap etter at jeg for en stund siden fikk vite at sambo har vært utro, se tidligere innlegg. Har liksom alltid hatt denne romantiske forestillingen om at det bare skal være oss, osv, men etter at jeg fikk vite om dette tenker jeg mye på hvordan jeg vil takle det hvis noe liknende skulle skje igjen, hva kan man godta, etc. Derfor denne tråden, og den var faktisk litt "filosofisk" ment, hva mener/godtar dere? Dette ble mye, håper dere fikk med dere det viktigste.
Gjest Zirine Skrevet 16. juli 2003 #16 Skrevet 16. juli 2003 Det er vel egentlig ganske allment kjent at prostituerte ikke kysser fordi de føler det er for personlig? Eller tar jeg feil? Neida, det er godt mulig at du har rett i det. Det jeg mener er at du ikke automatisk kan trekke slutningen at alle vi andre legger veldig mye følelser i et kyss. Det var bare det jeg mente ...
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2003 #17 Skrevet 16. juli 2003 Uten å lese gjennom svarene, for å stå upåvirket av andres meninger i svaret mitt så vil jeg si at utroskap er.... hvis man blir så opptatt av et annet menneske at man heller tilbringer tid med den personen enn den man er gift/samboer med. At man lyver og finner opp historier for å kunne treffe den andre, selv om man ikke har kommet så langt som til sexen..... Ja, omtrent sånn tror jeg at jeg definerer det
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #18 Skrevet 4. september 2003 Etter min mening er man utro dersom man kysser en annen enn den man er sammen med. Enkelt og greit!
Nusse Skrevet 4. september 2003 #19 Skrevet 4. september 2003 Kort og greit: Hvis man holder hemmeligheter for sin partner fordi man vet at det vil såre h*n å få vite om det, er det utroskap. Grensene vil derfor være individuelle. Fantasier derimot må være lov! Hvis det er utroskap, finnes det ikke mange rene sjeler her i landet!
Nemesis75 Skrevet 4. september 2003 #20 Skrevet 4. september 2003 Jeg har igrunnen alltid sett på utroskap som en form for kontraktsbrudd. Dersom du fortar en intim handling du med stor sannsynlighet ikke tror partneren din ville likt, er det utroskap. Dette fordi du da har brutt avtaleforståelsen dere har, og ergo fundamentet i forholdet. Det er med andre ord helt opp til paret og den forståelsen de har av tillatte handlinger. Noen par har vide rammer for hverandre, og de vil da sannsynligvis ha en større ramme for tillatte handlinger... Min mening bare... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå