Gjest Tex Skrevet 16. juli 2003 #22 Skrevet 16. juli 2003 Har ikke under noen omstendighet tenkt meg opp på noen stol for å kysse hverken den ene eller den andre. Og dersom noen skulle prøve seg på å insistere tenker jeg be dem reise seg opp å kysse sidemannen selv. Jeg klatrer ikke på kommando, og spesielt ikke på min egen bryllupsdag. Det er da ingen barnehage heller.
Gjest millo Skrevet 16. juli 2003 #23 Skrevet 16. juli 2003 Me ville ikkje ha songar under middagen. Dette gav me melding om på førehand, og då det var "vår" innretta alle seg etter det. Ho mor synast det var litt stussleg forstod eg i ettertid, men me treivst godt med da!
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2003 #24 Skrevet 17. juli 2003 Selv om du ikke liker enkelte tradisjoner i forbindelse med bryllup, så synes jeg det blir feil å kalle dem idiotiske. Alle har vi ulike smaker og mange setter tredisjoner høyt. Hva om du skulle slutte å feire jul, for det er også en tradisjon i våre dager, jesus ble ikke født på julaften selv om mange vil ha det til at han var det. Om du ikke vil ha ting i ditt bryllup blir jo opp til deg, men å kalle det idiotisk blir ikke riktig.
bollapinnsvin Skrevet 17. juli 2003 #25 Skrevet 17. juli 2003 Det var tydelig sterke meninger ute og gikk om dette med å stå på stolen å kysse! Ikke meningen å dømme andre, men jeg ville ha følt meg litt sær dersom jeg på forhånd skulle ha nektet dette i mitt eget bryllup. På samme måte som jeg aldri ville ha funnet på å nekte våre nærmeste familiemedlemmer å skrive sang til oss. Men sånn er jeg. Synes vel bryllupsdagen er litt familie og venners dag også, ikke BARE VÅR dag. Man må da få lov til å mene hva man vil...?
Gjest Tabby Skrevet 17. juli 2003 #26 Skrevet 17. juli 2003 Joda man må få mene akkurat det man vil, men ikke alle liker å være så mye i søkelyset at de vil stå på en stol og kysse. Min kjære og jeg kysser nesten aldri når det er andre rundt oss (unntaket er ungene våre) Men foran svigers og søsken skjer ikke dette. Min kjære føler dette er noe som hører til mellom oss. Og det er også en grunn til at jeg da ikke vil opp på stolen og kysse. I tillegg blir vi så få til maten at det blir for dumt å skulle reise seg på stolen, alle ser oss jo når vi sitter jo... Og selv ser jeg som gjest ikke det helt store med å klirre i glass midt i maten for at brudeparet skal reise seg opp på stolen. Ser rett og slett ikke noe moro i det uansett. Kysse gjør man jo ofte nok på en slik dag... Hvorfor må det skje midt under maten?
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #27 Skrevet 17. juli 2003 På samme måte som jeg aldri ville ha funnet på å nekte våre nærmeste familiemedlemmer å skrive sang til oss. Enig med deg. Det er akkurat det som er poenget. Jeg ville aldri nekte deg å stå på så mange stoler du vil og kysse hvem det nå måtte være, eller å skrive en sang for den saks skyld. Og der ligger forskjellen, nemlig i at jeg sier at du kan gjøre som du vil, mens JEG gjør som jeg vil... hvilket innbefatter null stolkyssing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå