Gjest Dove Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Hei! Jeg skal skrive en tekst til barnet mitt som skal på utenlandsreise og jeg ønsker å gi henne gode råd. Jeg prøvde å få litt inspirasjon fra diktet ''Hamlet'' av William Shakespeare men jeg må lage en egen versjon. Er det noen som kan gi meg en god start eller tips på hva teksten kan inneholde? Setter stor pris på litt hjelp
polarbruschetta Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Hei! Jeg skal skrive en tekst til barnet mitt som skal på utenlandsreise og jeg ønsker å gi henne gode råd. Jeg prøvde å få litt inspirasjon fra diktet ''Hamlet'' av William Shakespeare men jeg må lage en egen versjon. Er det noen som kan gi meg en god start eller tips på hva teksten kan inneholde? Setter stor pris på litt hjelp jeg har ingen forslag, ville bare si at jeg synes det hørtes ut som en hyggelig ting å gjøre!
Gjest Dove Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 jeg har ingen forslag, ville bare si at jeg synes det hørtes ut som en hyggelig ting å gjøre! Okei hehe Er det noen andre her som har noen forslag til hva jeg kan gi henne som råd før hun reiser?
Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Okei hehe Er det noen andre her som har noen forslag til hva jeg kan gi henne som råd før hun reiser? Jøsses! Jeg er akkurat i samme situasjon som deg!
Gjest Dove Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Jøsses! Jeg er akkurat i samme situasjon som deg!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 (endret) Att Vara stark att vara stark är inte, att aldrig falla, Resten finner du her. Strix -mod- Endret 16. april 2009 av Strix
Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Det var et fint dikt, men jeg er ganske sikker på at det hun trenger hjelp til er å skrive en litt sammenhengende tekst til henne og gir henne råd (ikke i form av dikt).
Gjest Dove Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Det ville vært så fint med litt hjelp ! For jeg sitter egentlig veldig fast.
juliane Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Det hadde kanskje hjulpet litt hvis du hadde fortalt litt om situasjonen og hva slags tekst du er ute etter. Er det en 17- åring som skal på sin første Sydentur alene, en 20-åring som skal studere et semester i utandet eller en 28-åring som skal flytte til utlandet permanent? Hva ønsker du å si med teksten din? Hvilke ideer har du selv? Hva tenker du om form?
Gjest Dove Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Det hadde kanskje hjulpet litt hvis du hadde fortalt litt om situasjonen og hva slags tekst du er ute etter. Er det en 17- åring som skal på sin første Sydentur alene, en 20-åring som skal studere et semester i utandet eller en 28-åring som skal flytte til utlandet permanent? Hva ønsker du å si med teksten din? Hvilke ideer har du selv? Hva tenker du om form? Hun har tenkt å studere et år i utlandet. Det blir et sted hvor hun selvfølgelig møter mange mennesker og store utfordringer vil nok møte henne både sosialt og i forbindelse med skolen. Så jeg ønsker å gi henne alle mulige råd om hvordan hun skal være mot seg selv og andre osv og alt det andre som kan være naturlig å ta med i brevet. Det jeg ønsker med teksten min er at den skal være som en tankevekker, en motivasjon og et tegn på at hun har en mor som er veldig glad i henne.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 Hun har tenkt å studere et år i utlandet. Det blir et sted hvor hun selvfølgelig møter mange mennesker og store utfordringer vil nok møte henne både sosialt og i forbindelse med skolen. Så jeg ønsker å gi henne alle mulige råd om hvordan hun skal være mot seg selv og andre osv og alt det andre som kan være naturlig å ta med i brevet. Det jeg ønsker med teksten min er at den skal være som en tankevekker, en motivasjon og et tegn på at hun har en mor som er veldig glad i henne. Blir det litt lettere nå?
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 Dette er vel en såpass personlig ting at hvis du først har bestemt deg for å gjøre det så får du sannelig klare det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå