Gjest etablerer firma Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Som overskriften sier så trenger jeg ganske enkelt tips til rimelige og gode webdesignere som lager proffe websider til et lite firma. Er student, så det er viktig at de er rimelige, men samtidig veldig dyktige - og at de kan tilby e-postadresse også. Har du noen tips eller erfaringer, så blir jeg veldig glad!
Gjest Grafica Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Heisann, ta kontakt med Noroff. Studentene der har en webeksamen i løpet av året hvor de skal lage webside for en kunde, og de blir kjempeglad for å kunne "plukke" fra de som tar kontakt med skolen. Nå tror jeg riktignok at klasseromsstudentene nettopp har hatt webeksamen, men det kan godt finnes webstudenter som ligger litt annerledes i løypa
msplum Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Som overskriften sier så trenger jeg ganske enkelt tips til rimelige og gode webdesignere som lager proffe websider til et lite firma. Er student, så det er viktig at de er rimelige, men samtidig veldig dyktige - og at de kan tilby e-postadresse også. Har du noen tips eller erfaringer, så blir jeg veldig glad! Du vil antageligvis ha et domene, og så må du ha serverplass til siden din. Den enkleste måten å gjøre det på er gjennom såkalt webhotel. Golarge.no er et slikt webhotel som kan anbefales, men såvidt jeg vet utvikler ikke de sider. Det er ikke billig å få laget websider, men hvis du er i stand til å holde den oppdatert selv så finnes det jo veldig mange dyktige amatører der ute som kanskje er villige til å lage den for en rimelig penge.
Gjest hjelpsom Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Som overskriften sier så trenger jeg ganske enkelt tips til rimelige og gode webdesignere som lager proffe websider til et lite firma. Er student, så det er viktig at de er rimelige, men samtidig veldig dyktige - og at de kan tilby e-postadresse også. Har du noen tips eller erfaringer, så blir jeg veldig glad! Hei, Du har allerede fått et godt råd når det gjelder webdesignet. Det jeg kan hjelpe deg med er å få litt klarhet i det du egentlig spør etter, når du sier e-postadresse også... Punkt 1 er å velge seg et bra domene. Kvinneguiden.no er et domene, et såkalt toppdomene. Med toppdomenet følger det også med muligheter for å opprette epostadresser med [email protected] Det er veldig viktig å velge seg et bra domenenavn. Det har mye å si for om de besøkende husker det, og at det er søkermotorvennlig (SEO) for nisjen/bransjen du vil operere i. Les her, for å lære mer om valg av bra domene Punkt 2 er å knytte domenet opp mot et webhotell. Et webhotell er en plass å lagre filene til websidene dine. De fleste firmaer som tilbyr domenenavn, tilbyr også webhotell. Ofte i ei pakke. De er veldig rimelige, (under 500 kroner per år). Her en guide som hjelper deg å registrere domenenavn og webhotell for under 400 kroner per år. Da har du 3GB til rådighet på webserveren, hvilket er MYE pass. Hvis du lurer på noe mer, så skrik ut.
Norbertine Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Punkt 1 er å velge seg et bra domene. Kvinneguiden.no er et domene, et såkalt toppdomene. Vil bare bemerke at hjelpsom her nok har misforstått hva som er et toppdomene, det er det som står etter det siste punktumet, altså f.eks .no, .com, .us, .info, .name, .se osv. Forøvrig er jeg enig i at det er viktig å skaffe seg et godt domene.
Gjest hjelpsom Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Vil bare bemerke at hjelpsom her nok har misforstått hva som er et toppdomene, det er det som står etter det siste punktumet, altså f.eks .no, .com, .us, .info, .name, .se osv. Forøvrig er jeg enig i at det er viktig å skaffe seg et godt domene. Er det ikke du som tar leif nå? Det som står etter det siste punktumet er vel et tld?
Gjest hjelpsom Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Jeg tok feil, takk for irettesettelsen.
Norbertine Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Jeg tok feil, takk for irettesettelsen. Ja, det har du helt rett i, tld står for top level domain, altså toppdomene. TS: for å finne ut hvilke .no-domener som er ledige går du til http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/ For å kjøpe et .no-domene må du ha et organisasjonsnummer. Hvis du heller vil ha .com, .org, .net eller andre kan du gå til http://www.godaddy.com/default.aspx, hvor du forøvrig også kan kjøpe domenet. Det er et helt seriøst firma, brukes av mange profesjonelle, jeg har selv hatt en del domener gjennom dem de siste 4 årene.
Gjest Gjestebruker Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 Som overskriften sier så trenger jeg ganske enkelt tips til rimelige og gode webdesignere som lager proffe websider til et lite firma. Er student, så det er viktig at de er rimelige, men samtidig veldig dyktige - og at de kan tilby e-postadresse også. Har du noen tips eller erfaringer, så blir jeg veldig glad! www.domenetorget.no Leverer alt du trenger av både domener, nettjenester, webdesign osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå