Gjest lekebøll Skrevet 15. juli 2003 #1 Skrevet 15. juli 2003 Jeg har forelsket meg i et slags "butter" for kroppen. Det heter ikke Body Butter, men er i en krukke - og er helt fantastisk. Nå lurer jeg på om noe lignende kan kjøpes i Norge - og hvor? Har hørt noe om dette "Body Butter" - hva, hvor, hvordan, pris..?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #2 Skrevet 15. juli 2003 Er det The Body Shop "Body Butter" du mener? Minnie
Gjest lekebøll Skrevet 15. juli 2003 #3 Skrevet 15. juli 2003 Jeg vet ikke - har kun brukt en annen type, som jeg ikke får kjøpt her - men hvis de har noe som heter det på BodyShop ... Bruker du det selv?
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2003 #4 Skrevet 15. juli 2003 Ellers har Clinique body butter i to ulike varianter. Begge er uparfymerte, og jeg vil tippe prisen ligger på rundt 300kr. Body Shop har i tillegg til de vanlige body butter-typene African Spa Hand&Body butter som lukter nydelig og er i glasskrukke à la gammeldags syltetøykrukke. Anbefales hvis du er ultratørr.
Malou Skrevet 15. juli 2003 #5 Skrevet 15. juli 2003 Bodybutter med oliven fra Bodyshop gjør i allefall underværker for tørre legger, albuer etc. Lukter godt også. Jennifer
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 Jeg vet ikke - har kun brukt en annen type, som jeg ikke får kjøpt her - men hvis de har noe som heter det på BodyShop ... Bruker du det selv? Jeg bruker Olive Body Butter fra Body Shop om høsten og vinteren for å forebygge tørr hud. Meget godt produkt som jeg trygt kan anbefale. Minnie
waco Skrevet 15. juli 2003 #7 Skrevet 15. juli 2003 Hvor mye penger bruker dere på dette smøreriet i året? Noen som har oversikt eller?
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2003 #8 Skrevet 15. juli 2003 Jeg klarer utvilsomt å svi av 2-300 kroner i året på smøreri, Waco.
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2003 #9 Skrevet 15. juli 2003 @waco: mer enn du vil like å vite du må ikke bry det søte lille hodet ditt med slikt. Og nei, jeg er IKKE en overfladisk person som kun tenker på sminke og slikt
waco Skrevet 15. juli 2003 #10 Skrevet 15. juli 2003 Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å smøre på meg greier til flerfoldige hundringser i tro at det skal ha noen som helst effekt på huden, annet enn kvakksalveri. Det jeg mente med samvittighet var at jeg alltid har trodd at kvinner er så bekymret for økonomien, men det kan heller virke som om kvinner har en prioriteringsliste som er litt annerledes enn det Waco vil definere som "viktige"... Er det der det ligger?
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2003 #11 Skrevet 15. juli 2003 Jeg må innrømme at jeg er delvis enig i det du sier. Det hjelper f.eks ikke å tro at noen krem kan utrette underverker som å gjøre slappe lår faste. Det er det bare trening som kan gjøre. Men en tørr hud kan hjelpes ved at den tilføres fuktighet og det dannes en barriere som hjelper mot uttørking. Svar på spm: body butter fra Body shop koster 116,-, og er ganske drøy i bruk. Tipper den varer i flere måneder ved daglig bruk.
waco Skrevet 15. juli 2003 #12 Skrevet 15. juli 2003 Poenget er at dere bruker ikke body shop til 116... for dere påstår at man kan lukte forskjell..
Gjest 10na Skrevet 15. juli 2003 #13 Skrevet 15. juli 2003 Hvor mye penger bruker dere på dette smøreriet i året? Noen som har oversikt eller? Innlegget er slettet. Orakel - moderator
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. juli 2003 #14 Skrevet 15. juli 2003 Ikke bry deg med å svare Etheral- waco er bare ute etter å provosere og avspore tråden. Han skiller ikke mellom hudkrem og make-up. Minnie Innlegget er endret. Orakel - moderator psssssst.......kjøtthue
aline Skrevet 15. juli 2003 #15 Skrevet 15. juli 2003 Jeg bruker body Butteret til Body shop, og det gjør underverker for min hud ihvertfall. bruker olivenen, da de andre lukter litt vel mye for min del. Og det er da en kjent sak at mannfolk ikke tror på at "smørerier" virker, men det er flere mannfolk som fatter poenget når de blir voksne mannfolk og begynner å få problemer fordi de aldri har smurt huden sin med noe, og allikevel dusjer en gang om dage. Før i tiden trengte vi ikke tilføre huden fuktighet/fett utenfra, fordi vi ikke like ofte fjernet den naturlige fetthinnen som beskyttet huden vår mot uttørking og sol. Idag dusjer dog mange en gang om dagen, og dette medfører at naturens beskyttelse mot slitasje fjernes. Tilfører man ikke huden noe, vil mange etterhvert se resultater av dette. Og også flere menn begynner å skjønne at det å ta vare på huden sin kan være ett pluss! :blunke: Bortsett fra det så koster vel BodyButter ikke så mye? den er drøy, og jeg kjøper den så sjeldent at jeg ikke husker prisen på det. Men det er greit å ikke overdrive også, dersom man tilfører for mye utenfra så vil kroppen "slappe av" i sin egen produksjon av beskyttelse, og man blir da avhengig av å tilføre ekstra selv. (jeg tar en skikkelig skrubb og bodybutterpåføring kanske en gang i mnd eller to, og har glatt og myk hud resten av tiden, noe kroppen sørger for selv.) (men vi er alle forskjellige da.)
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2003 #16 Skrevet 15. juli 2003 Vel, han fikk i det minste svar på spørsmålet sitt, og da nytter det ikke å komme tilbake og klage i ettertid. Men la oss holde tråden ren....
waco Skrevet 15. juli 2003 #17 Skrevet 15. juli 2003 Dere tar feil allesammen og jeg skal forklare nå. I alle tider har kvinner smurt seg inn med alt fra aske til gress i tro at det har "foryngende" effekt eller noe sånt. Det beste må jo være og la huden i fred. Nå tror dere at utviklingens gang har gjort det nødvendig og smøre seg inn med klissete søl, - men sannheten er nok at masse mennesker tjener masse penger, og masse norske kvinner får, - eksem, - tørr hud, hudplager, og allergi. Når det ikke fantes allergi omtrent frem til 70-80 tallet så må det vel ringe en bjelle et eller annet sted? Waco
waco Skrevet 15. juli 2003 #18 Skrevet 15. juli 2003 Ethereal, - forresten jeg satte pris på at du svarte, det betyr at jeg kan ta det deg seriøs, så vi slipper og bry oss om minnie.. Hallo Minnie dra på bryllupsreise eller noe sånt. Waco
Gjest Ethereal Skrevet 15. juli 2003 #19 Skrevet 15. juli 2003 @Waco: Så vidt jeg ser, har ikke Minnie gjort noe som helst galt her. Hvis da ikke å gi et saklig svar på et ærlig spørsmål, teller som galt.... Nå forlater jeg tråden, jeg liker ikke utviklingen her.
waco Skrevet 15. juli 2003 #20 Skrevet 15. juli 2003 Uff så klossete av meg, at jeg kunne finne på å si noe slikt ang minnie... =( Skjerpings! Body shop til 116 kroner har helt lik effekt som alle andre kremer, så hvorfor betaler dere mer enn 116 kroner da? Det kan ikke være noe galt i å stille slike spørsmål?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå