Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Vet det er fnørti solkrem-tråder her inne, og jeg har lest og prøvd en god del. Men nå begynner jeg å tro at jeg kanskje rett og slett ikke tåler solkrem?? Det svir så innipokker i øynene hver gang jeg bruker solkrem i ansiktet (selv når jeg bare har litt på kinnene), og tårene renner i timesvis. Ganske så plagsomt, og det gjør at jeg bare vil inn igjen og ligge i senga med øynene lukket. Har hele tiden trodd det var sola som gjorde at øynene rant, men har jo nå skjønt at det er solkremen. Noen tips til hva jeg kan prøve? Det må være en solkrem uten mineralolje eller noe annet billigtøv, og med høy faktor, minimum 30. Noen dagkrem med SPF skal jeg IKKE ha. Sist prøvde jeg MD Formulations sin krem, men den svei den og. Må jeg kanskje bare prøve noe med fysisk filter? Funker de noe bra, og ser ikke det helt teit ut på huden? Jeg tåler veldig lite sol, trenger bare tenke på sola før jeg er brent, og er derfor redd for å prøve de med fysisk filter siden jeg har hørt at de ikke er like gode...
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 La Roche-Posay Anthelios SPF 50+ Fluid Extreme For Face 50ml og Anthelios SPF 50+ Sun Stick
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 La Roche-Posay Anthelios SPF 50+ Fluid Extreme For Face 50ml og Anthelios SPF 50+ Sun Stick Og du tror den er mildere for øynene? Hvorfor? Kan godt hende det stemmer altså, men jeg må nesten vite hva som er annerledes med denne og alle andre jeg har prøvd..
Gjest Gjest_Yougogirl_* Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Den skal visst være fin også for de med sensitiv hud. Spør på apoteket etter en prøve, firmaet La Roche Posey er flinke til å gi ut små gratisprøver til apotek, hudleger osv som de kan gi videre. (Jobber selv på en hudklinikk)
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Den skal visst være fin også for de med sensitiv hud. Spør på apoteket etter en prøve, firmaet La Roche Posey er flinke til å gi ut små gratisprøver til apotek, hudleger osv som de kan gi videre. (Jobber selv på en hudklinikk) Problemet er jo at det ikke er huden som er så veldig sensitiv, men øynene mine... Men takk for rådet, jeg kan prøve meg på apoteket ja og høre om de har noen småprøver...
onyx Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Jeg har også problemer med at solkrem svier i øynene. Vichy er abslolutt blant de verste noe jeg tror har med type solfilter de bruker i kremene sine. Avené reagerer jeg derimot ikke på og får heller ikke uren hud av.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 og. Må jeg kanskje bare prøve noe med fysisk filter? Funker de noe bra, og ser ikke det helt teit ut på huden? Har dette problemet selv, og det absolutt verste er kremer med fysisk solfilter. Med en gang jeg blir varm, begynner kremen å renne, også i øynene og det svir noe #¤%¤%)! Fysisk solfilter ser heller ikke bra ut på huden. La Roche-Posay Anthelios SPF 50+ Fluid Extreme For Face 50ml Har brukt denne to sesonger og er kjempefornøyd. Til daglig blander jeg den med vanlig dagkrem fra Dermalogica. Mye bedre enn andre dagkremer med SPF.
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Da drar jeg opp denne igjen. Har prøvd La Roche-Posay i noen måneder, og neida, det hjelper ikke... Øynene svir som et rent helvete de dagen solen skinner! Sminke er helt uaktuelt da jeg ender opp med mascara i hele trynet. Det går greit hvis jeg bare smører inn ansiktet under øynene og holder kremen laaangt unna øynene, men det nytter jo ikke på solrike dager, jeg MÅ smøre meg skikkelig. Utrolig frustrerende, siden jeg ellers var kjempefornøyd med denne solkremen, den beste jeg har prøvd så langt. Vichy hjelper heller ikke. Hva nå da? Finne meg en grav å legge meg i fram til høsten?
onyx Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Prøv Avené. De bruker en annen type solfilter enn Vichy og la roch posay. Tror Vihy og LRP bruker merylXL eller noe slikt, og det kan jeg ikke bruke for de svir noe sinnsykt.
Glynis Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 Ingen solkremer er jo ment for å være nærmere øynene. Jeg har sensitive allergiøyne og -hud, men kan fint ha mange typer solkrem i ansiktet. Jeg bruker milde kremer, holder meg laangt unna øynene og bruker store solbriller i sola.
Gjest lillelady Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 Jeg bruker "dr. hauschka sunscreen cream for sensitiv skin" og er veldig fornøyd. Den har fysisk filter, er helt naturlig og organic. Den er fet, men jeg synes ikke den vises på. Jeg bruker ikke så mye og bare klapper den forsiktig på utenpå sminken. Jeg blir veldig lett solbrent, men ikke med denne, selv ikke m faktor 15. Tror 30 er det høyeste de har. Denne anbefaler jeg til alle, har brukt den i mange år selv, den drøy og sitter lenge på huden, selv om man bader.
Gjest Raptuza Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Eg brukar Avene sin solkrem for sensitiv hud faktor 50, den er ikkje irriterande på min sensitiv/tørre hud. I would give it a go!
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 Ingen solkremer er jo ment for å være nærmere øynene. Jeg har sensitive allergiøyne og -hud, men kan fint ha mange typer solkrem i ansiktet. Jeg bruker milde kremer, holder meg laangt unna øynene og bruker store solbriller i sola. Joda, det forstår jeg jo, men problemet er at så lenge jeg har solkrem over øyehøyde (altså på pannen, som jo er viktig å beskytte også) begynner det å svi etterhvert - det er vel svette som tar det med seg ned i ansiktet eller så "smelter" kremen enda mer og renner nærme øynene. Jeg kjenner jo ikke fysisk at det er noe som renner ned til øynene, annet enn at det plutselig begynner å svi. Og det skjer ganske plutselig, og gjerne en god stund etter påsmøring. Her en dag var det så ille at jeg i halvblinde bare måtte springe fortest mulig i skyggen (lys gjør vondt når dette skjer) for så tørke meg intens på genseren min, som da ble full av sminke, snørr og tårer. Deilig... Avene, hvor får man tak i det? Og som sagt før, jeg har _ikke_ sensitiv hud, så hvorvidt en krem er beregnet for sensitiv hud eller ei er ganske så irrelevant, det er øynene som er viktige. Jeg har tydeligvis ekstremsensitive øyne, for jeg reagerer på hudpleien min også nå (decleor).
Gjest M.R Skrevet 22. juli 2009 #14 Skrevet 22. juli 2009 Hei. Jeg vil anbefale deg Cliniderm. Jeg sliter med det samme - vil nok alltid være litt problem pga de stoffene som alltid finnes i solkrem, men beste jeg har prøvd til nå er Cliniderm. Kjøper på apoteket.
Gjest Raggy Skrevet 23. juli 2009 #15 Skrevet 23. juli 2009 Kanskje noen av disse kan passe deg http://www.iherb.com/Sunscreens
Cowgirl22 Skrevet 30. juli 2009 #16 Skrevet 30. juli 2009 Jeg reagerer veldig på solkrem i ansiktet. Både i form av sviing og det at øynene renner. Det som reddet meg nå i sommer var faktisk mineralsminke fra Everyday minerals. Jeg kjøpte deres Natural Reflections. Har både en i fair og en i golden ett eller annet. Leste på forumet deres at pga mineralene (titanium dioksid?) er dette en ganske god fysisk solbeskytter. Så jeg prøvde denne da huden min var helt sandpapir og øynene røde etter bruk av diverse solkremer ment for ansikt. Og det fungerte faktisk. Jeg pudra og pudra på. Pudderet er ganske gjennomsiktig så det synes ikke at en har veldig mye på. Huden og øynene roa seg iallefall og jeg ble ikke solbrent. Dette var i syden også. Masse soleksponering. Det er vistnok veldig dyrt for firmaer og få produkter testet og godkjent for solfaktor. Det er derfor ikke oppgitt noe solfaktor på dette produktet. Håper det er til hjelp selv om det kanskje ikke akkurat er noe solkremtips. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #18 Skrevet 30. juli 2009 Avene, hvor får man tak i det? Det selges på apoteket! Prøv en runde med kremen i fjeset før du går til innkjøp. Du kan jo også høre med de som jobber der, kanskje du får litt gratisprøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå