Rafi Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 ja, så skjedde det med meg også. Babyen datt ned fra sofaen:( Jeg føler meg selvfølgelig helt forferdelig. Vi går jo aldri fra han oppi høyden, men jeg snudde meg rett og slett bare for å ta hente lua hans og det hele skjedde på ett sekund. Han har liksom aldri vært noe rask og snudd seg med en gang man har lagt han ned, så.. jeg var kjempeuforsiktig, og hadde det vært mannen hadde jeg sikkert bltt rasende:( Han gråt en stund, men tok så smokken og roet seg, sitter i stolen sin med en leke. Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe? Om det er noe jeg bør se etter eller noe? Jeg vet ikke... er jo en lav sofa, men høy for han. og vi har parkett.
Gjest Wacmoc Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 ja, så skjedde det med meg også. Babyen datt ned fra sofaen:( Jeg føler meg selvfølgelig helt forferdelig. Vi går jo aldri fra han oppi høyden, men jeg snudde meg rett og slett bare for å ta hente lua hans og det hele skjedde på ett sekund. Han har liksom aldri vært noe rask og snudd seg med en gang man har lagt han ned, så.. jeg var kjempeuforsiktig, og hadde det vært mannen hadde jeg sikkert bltt rasende:( Han gråt en stund, men tok så smokken og roet seg, sitter i stolen sin med en leke. Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe? Om det er noe jeg bør se etter eller noe? Jeg vet ikke... er jo en lav sofa, men høy for han. og vi har parkett. Huff Sånt skjer, ingen foreldre kan skjerme barnet sitt for å skade seg et helt liv.. Men føler med deg. Om barnet virker normal igjen og leker som normalt tror jeg det ikke er så stor fare. Men jeg har ikke allverdens peiling heller da.
Gjest MåneSkygge Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 De tåler faktisk en del. Det at han skrek er ett godt tegn. Så lenge har virker som vanlig så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg.
Vodecka Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 hvor gammel er ungen? for du skal ikke undervurdere hvor mye de tåler i ung alder! Har hørt mang en skrekkhistorier om barn som er dette ned fra stellebordet, men som ikke har tatt skade av det. Ta å se etter han litt utover dagen og hvis han ikke virker slapp eller kvalmen (hjernrystelse) så er du nok bare en erfaring rikere. De fleste sofaer er ikke så høye, ville vært mer bekymret hvis det hadde vært fra en høyere plass.
Rafi Skrevet 15. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. april 2009 Han er 10 mnd. Jeg kommer nok til å følge godt med han ja, men nå smiler og leker han så det er vel et godt tegn? Urk, jeg er så oppgitt over meg selv... Var helt sikker på at jeg aldri kom til å gjøre noe sånt.
Gjest MåneSkygge Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 (endret) Han er 10 mnd. Jeg kommer nok til å følge godt med han ja, men nå smiler og leker han så det er vel et godt tegn? Urk, jeg er så oppgitt over meg selv... Var helt sikker på at jeg aldri kom til å gjøre noe sånt. Det er ett veldig godt tegn. Ikke vær for tøff mot deg selv, sånt skjer og det skjer så utrolig fort. Her har jenta falt ned fra senga. Endret 15. april 2009 av MåneSkygge
Vodecka Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Ingen som klandrer deg! Det kan skje selv den beste. Syns heller du burde tenke på det sånn: du la han i det minste i sofaen, ikke på en kommode i ganga mens du bare skulle hente lua. Nå vet du hva han kan! Snu seg kjapt. hehe
Rafi Skrevet 15. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2009 Så greie dere er! Var egentlig forberedt på å få masse kritikk Han har jo blitt en liten rakett den gutten min, det skal han ha.
Gjest Apple- i.i Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Jenta mi datt ned fra stellebordet for en måned siden... Jeg dro på legevakten, og de sa det er ganske vanlig, og at det skal mer til enn den høyden for å skade et barn alvorlig. Fikk beskjed om å observere henne i seks timer. Det gikk bra, men jeg snur meg ikke bort fra henne lenger, ikke en gang ett sekund, uten å ha en hånd på henne. Dette går bra, Rafi! Følg med ham, som andre sier her, så får du heller ringe legevakten hvis du er usikker, de pleier å være greie.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Så lenge han beveger armer og bein og ikke er unormalt trøtt har det nok gått bra Du er IKKE en dårlig mor!!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 Gutten vår falt ned fra stellebordet på badet, og "klasket" i flisene på badegulvet. Han gråt et øyeblikk, ble så helt stille, øynene rullet bakover og han ble deretter bevisstløs. Slo en skikkelig hjernerystelse og måtte observeres det neste døgnet på sykehus, de fryktet hjerneblødning. Heldigvis gikk det bra, og han er nå en frisk og rask gutt (mange år siden). Men jeg glemmer aldri den forferdelig følelsen jeg hadde etterpå, tenk å snu seg bort et øyeblikk for å vri opp vaskekluten??? Jeg lærte av den episoden, altså.....
Rafi Skrevet 15. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2009 jeg har hatt hendelsen fra tidligere i dag i bakhodet hele dagen. har skyldfølelse så det holder. Men lillegutt oppfører seg som om ingenting har skjedd, så regner med dette har gått fint. Må fy flate så unødvendig det var at det skjedde:(
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 Dette må ha vært en forferdelig opplevelse for dere begge. Jeg la meg til den vanen å alltid holde en hånd på barnet uansett hvordan jeg snudde meg, og det har gått fint. Småbarn er uhyre raske...
Gjest MåneSkygge Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 jeg har hatt hendelsen fra tidligere i dag i bakhodet hele dagen. har skyldfølelse så det holder. Men lillegutt oppfører seg som om ingenting har skjedd, så regner med dette har gått fint. Må fy flate så unødvendig det var at det skjedde:( Selvfølgelig får man dårlig samvittighet. Men slike ting skjer. Vi er ikke supermennesker heller?! Noen ganger skjer ting så fort at man rekker ikke en gang å reagere.
Rafi Skrevet 15. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. april 2009 Dette må ha vært en forferdelig opplevelse for dere begge. Jeg la meg til den vanen å alltid holde en hånd på barnet uansett hvordan jeg snudde meg, og det har gått fint. Småbarn er uhyre raske... Jeg har forsåvidt hatt den vanen jeg også!! :o Men lillegutt har liksom vært sånn at når man har lagt han på ryggen så har han blitt liggende der. Hadde tidligere en tråd om at jeg lurte på om han var litt passiv. Men i det siste har det skjedd ting, jeg burde ha fått med meg det
Gjest Patti Labella Skrevet 15. april 2009 #16 Skrevet 15. april 2009 Dette opplevde jeg også en gang. Fra nå av legger jeg alltid babyen på gulvet hvis jeg bare et lite øyeblikk skal hente noe.
Lassie Skrevet 15. april 2009 #17 Skrevet 15. april 2009 Huff, skjønner du har dårlig samvittighet! Hørte en som hadde vært på legevakta med ungen sin da dette hadde skjedd, og fikk beskjed om at det finnes to typer barn. De som har falt ned fra sofaen, og de som kommer til å falle ned fra sofaen Muligens en mager trøst, men det er altså veldig fort gjort.
Inx Skrevet 15. april 2009 #18 Skrevet 15. april 2009 ja, så skjedde det med meg også. Babyen datt ned fra sofaen:( Jeg føler meg selvfølgelig helt forferdelig. Vi går jo aldri fra han oppi høyden, men jeg snudde meg rett og slett bare for å ta hente lua hans og det hele skjedde på ett sekund. Han har liksom aldri vært noe rask og snudd seg med en gang man har lagt han ned, så.. jeg var kjempeuforsiktig, og hadde det vært mannen hadde jeg sikkert bltt rasende:( Han gråt en stund, men tok så smokken og roet seg, sitter i stolen sin med en leke. Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe? Om det er noe jeg bør se etter eller noe? Jeg vet ikke... er jo en lav sofa, men høy for han. og vi har parkett. Dette er vel hvordan små barn lærer? Prøver og feiler .. Så lenge det ikke er skikkelig høyt så skal det noe til for at en slik småtting skader seg alvorlig heldigvis. Kanskje småen har lært noe om kanter og høyder nå, hehe?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #19 Skrevet 16. april 2009 Første gang jeg gjorde barnet mitt vondt, var da jeg ammet og skrev tekstmeldinger samtidig og mistet telefonen i hodet hennes. ÆÆæææ... på helsestasjonen sa de at slapp av, du kommer til å gjøre mye verre ting enn det. Og det har jeg gjort. Hun har ramlet ned fra sengen vår og fikk donald-kul i pannen, armen ble en gang vridd jeg trodde den var ute av ledd, det har vært dunket og herjet og sist uke (nå er hun to) sto hun på badet og skulle få bleie, jeg satte meg ned på kne og satt kneet på tærne hennes.... ingenting med vilje, og man skal selvsagt passe på, men ting skjer. Til gjengjeld har hun dunket hodet i leppen min så jeg fikk sår av tennene, bitt hull i puppen min, stukket en pinne i kinnet på meg, klort og slått bakhodet mot nesen min og fingeren i øyet mitt etc. Heller ikke med vilje (unngikk her biting pga raseri) - og ting skjer. Gang på gang på gang!
Gjest Poker face Skrevet 16. april 2009 #20 Skrevet 16. april 2009 det skjedde her også. han hylskrek, mest fordi han ble redd. han skadet seg ikke. hvis du ikke ser noe spesielle tegn til noe unormalt, så har babyen din nok det bra. de tåler ganske mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå