Vulpes Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Er på leting etter ny rens til sommeren (kutter ut md formulations sin mens det er sol og varmt, pga syrene), og vurderer disse to. Har blandingshud. Fet i T-sonen, slik at jeg kan bli fettete og glinsete, men jeg holder det relativt greit i sjakk nå ved bruk av gode hudpleieprodukter samt mattende sminke fra Everyday Minerals. Jeg kan få kviser, mest i kinnene, men det er nesten borte nå (bare merker igjen fra tidligere kviser). Ellers kan jeg få tørr hud i panne, kinn og rundt munnen, men regner med at dette er fuktfattig og ikke TØRR hud, ettersom jeg har fet hud ellers. Så hvilken av renserne tror dere er best til sommeren? Frister litt med Cleansing Gel siden den er for kombinert og fet hud, og huden blir jo gjerne litt mer glinsende til sommeren. Tenkte å bruke Mattyfying Lotion i tillegg. Men - hvordan i alle dager bruker man egentlig Cleansing Milk og Cleansing Gel? :gjeiper: Har prøvd å google, men finner ingen gode forklaringer.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg brukte Cleansing Gel tidligere da huden min var mer fet - som din. Funket kjempefint, den er god og forfriskende og man føler seg ren og fin etterpå. Mattifying Lotion er kjempefin å bruke etterpå. Masser en liten mengde på fuktig hud og skyll av Gel'en, og så ta tonicen på en bomullspad og dra over. Nå bruker jeg Cleansing Milk, fordi huden min ikke er fet lenger. Denne passer meg fint nå, men er litt rikere enn Gelen selvsagt. Milken skal masseres inn i huden, og så fjernes med bomullspad. Jeg væter paden med vann. Så MÅ man bruke tonic etterpå, den funker ikke uten.
Vulpes Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg brukte Cleansing Gel tidligere da huden min var mer fet - som din. Funket kjempefint, den er god og forfriskende og man føler seg ren og fin etterpå. Mattifying Lotion er kjempefin å bruke etterpå. Masser en liten mengde på fuktig hud og skyll av Gel'en, og så ta tonicen på en bomullspad og dra over. Nå bruker jeg Cleansing Milk, fordi huden min ikke er fet lenger. Denne passer meg fint nå, men er litt rikere enn Gelen selvsagt. Milken skal masseres inn i huden, og så fjernes med bomullspad. Jeg væter paden med vann. Så MÅ man bruke tonic etterpå, den funker ikke uten. Tusen takk for svar, nå ble jeg litt klokere Tror jeg går for gel'en
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Jeg er nysgjerrig på hvorfor Cleansing Milk ikke virker uten tonic'en? :-)
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg er nysgjerrig på hvorfor Cleansing Milk ikke virker uten tonic'en? :-) Produktet er rett og slett sånn at man må bruker toner etterpå for å nøytralisere og få riktig pH. Noen renseprodukter er laget slik at man kan bruke de alene, noen er laget for et to-trinnssystem. Lurt å sjekke når man kjøper.
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Produktet er rett og slett sånn at man må bruker toner etterpå for å nøytralisere og få riktig pH. Noen renseprodukter er laget slik at man kan bruke de alene, noen er laget for et to-trinnssystem. Lurt å sjekke når man kjøper. Ja, jeg vet hva toner brukes for, men hvorfor virker ikke rensen uten den? Jeg føler alltid at det ligger igjen et "fettlag" av milk, er det kanskje for å fjerne det?
Gjest SmallTalk Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Ja, jeg vet hva toner brukes for, men hvorfor virker ikke rensen uten den? Jeg føler alltid at det ligger igjen et "fettlag" av milk, er det kanskje for å fjerne det? Så vidt jeg har skjønt så brukes toneren til å fjerne siste rest av rensproduktet og for å få porene til å trekke seg sammen igjen.
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Så vidt jeg har skjønt så brukes toneren til å fjerne siste rest av rensproduktet og for å få porene til å trekke seg sammen igjen. Det hørtes fornuftig ut.
Vulpes Skrevet 15. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2009 Takk for svar, og en liten interessant diskusjon! Tror jeg tar og går på Cleansing Milk og Mattifying Toner! Så håper vi det blir bra
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Ja, jeg vet hva toner brukes for, men hvorfor virker ikke rensen uten den? Jeg føler alltid at det ligger igjen et "fettlag" av milk, er det kanskje for å fjerne det? Kremt kremt, altså jeg hadde jo akkurat forklart deg hvorfor akkurat denne rensen ikke skl brukes uten toner da... Det er fordi den er designet som et totrinnsprodukt, så for at huden skal ende opp med riktig pH etter rensing må man bruke toner etter rensen. Rensen alene kan skape en ubalanse. Men slik er det med akkurat DETTE omtalte produktet, det gjelder ikke for alle rensemelk/-kremer. Så vidt jeg har skjønt så brukes toneren til å fjerne siste rest av rensproduktet og for å få porene til å trekke seg sammen igjen. Ja det er derfor også, men hovedårsaken er det jeg har skrevet over.
Vulpes Skrevet 15. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2009 Kremt kremt, altså jeg hadde jo akkurat forklart deg hvorfor akkurat denne rensen ikke skl brukes uten toner da... Det er fordi den er designet som et totrinnsprodukt, så for at huden skal ende opp med riktig pH etter rensing må man bruke toner etter rensen. Rensen alene kan skape en ubalanse. Men slik er det med akkurat DETTE omtalte produktet, det gjelder ikke for alle rensemelk/-kremer. Men det går bra å bruke Mattifying Lotion og ikke Tonifying Lotion etter denne?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Men det går bra å bruke Mattifying Lotion og ikke Tonifying Lotion etter denne? Ja, absolutt! Mattifying lotion er kjempefin! Man kan godt bruke andre merker også, men man må bruke en toner og gjerne av et merke som likner Decleor litt da så de ikke kræsjer helt (H&M + Decleor er ikke noe poeng...)
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 Poenget mitt var egentlig hvorfor man må bruke toner til DEN rensen. Jeg bruker Dermalogica's Special Cleansing Gel, og da trenger man ikke toner for at den skal virke. Så jeg lurer på hvorfor den ikke virker uten toner?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 Men nå har jeg jo svart på akkurat det spørsmålet TO ganger...
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 Hahaha, beklager altså. Er kanskje litt trøtt. Jeg som er utdannet hudpleier og greier. *skamme seg* Jeg har aldri brukt Milk og toner sammen, og har ingen erfaring med det, men da er det altså det at toneren må brukes for å nøytralisere pH-verdien, fjerne renserester og trekke sammen porene? Og dette har jeg lært .. *går i skammekroken*
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #16 Skrevet 15. april 2009 Hahaha, beklager altså. Er kanskje litt trøtt. Jeg som er utdannet hudpleier og greier. *skamme seg* Jeg har aldri brukt Milk og toner sammen, og har ingen erfaring med det, men da er det altså det at toneren må brukes for å nøytralisere pH-verdien, fjerne renserester og trekke sammen porene? Og dette har jeg lært .. *går i skammekroken* Hehe, jeg begynte faktisk å lure litt her nå altså! Men så er klokka mye og . Jepp, du har rett på alt du skriver over. Jeg er ikke hudpleier, men bare en vanlig dødelig med en uvanlig stor interesse for hudpleie :D .
Gjest Christabelle Skrevet 15. april 2009 #17 Skrevet 15. april 2009 (endret) Hehe, jeg begynte faktisk å lure litt her nå altså! Men så er klokka mye og . Jepp, du har rett på alt du skriver over. Jeg er ikke hudpleier, men bare en vanlig dødelig med en uvanlig stor interesse for hudpleie :D . Tror ikke jeg glemmer funksjonen til tonere med det første Vet du hva det verste er? Jeg bruker Decleor Tonifying Lotion'en. Hahaha Man (re)lærer så lenge man lever, heldigvis! Edit: Men ikke Cleansing Milk. Nå ser det ut som om jeg har brødsmuler mellom ørene her, men det jeg ikke skjønte var hvorfor man absolutt MÅTTE bruke toneren sammen med milk for at den skulle virke. *overtrøtt* Damn, like greit at jeg ikke jobber som hudpleier. Endret 15. april 2009 av Christabelle
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #18 Skrevet 15. april 2009 Neineinei, det er ikke toneren jeg fokuserer på her. Du kan godt bruke toneren etter hva som helst renseprodukt og den gjør jobben sin ved å rense opp, trekke sammen og blablabla. Men om du bruker Decleors Cleansing Milk MÅ du bruke en toner! Ikke nødvendigvis Tonifying Lotion, men en god toner. Du kan ikke bruke rensemelken alene og så hoppe over toner-steget! Skjønner nå?
Gjest Christabelle Skrevet 16. april 2009 #19 Skrevet 16. april 2009 Neineinei, det er ikke toneren jeg fokuserer på her. Du kan godt bruke toneren etter hva som helst renseprodukt og den gjør jobben sin ved å rense opp, trekke sammen og blablabla. Men om du bruker Decleors Cleansing Milk MÅ du bruke en toner! Ikke nødvendigvis Tonifying Lotion, men en god toner. Du kan ikke bruke rensemelken alene og så hoppe over toner-steget! Skjønner nå? Ja, det var det jeg skulle fram til. Hehehe :-)
Vulpes Skrevet 16. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 16. april 2009 Hihi Men nå er vi alle i hvert fall helt sikre på at Cleansing Milk og tonere hører sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå