hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Endelig fikk jeg gratisprøvene fra Everyday Minerals! Har derfor noen spørsmål som jeg håper at noen kan svare på... Nummerer de så det blir litt mer oversiktlig =) 1) Cool Medium passet ganske bra, men tror kanskje at Medium Beige Neutral passer bedre til min hudtone, er det noen som vet om det er stor forskjell mellom disse - om Medium Beige Neutral er veldig mye mørkere (eller lysere)? 2) Også er det formula, blir foundationen mørkere i Intensive enn i Orginal Glo? 3) Koster: Hva er best til foundation, Long Handled Kabuki eller Flat Top Brush? Og er concealerkosten til EM bra? Og kan jeg bruke en vanlig rougekost til EM rouge/solpudder? 4) Og helt til sist, bestilte Mint Color Corrector concealeren, er denne fin til å dekke rødheter? Kjempehyggelig om noen tar seg tid til å hjelpe meg =)
Vulpes Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 1) Vet ikke, beklager. 2) Jeg har hørt folk si at det kan være litt fargeforskjell mellom formulaene, men jeg er ikke sikker. Har prøvd matte og intensive selv, men har ikke tenkt veldig over at det blir forskjell. Men hvis det skulle vært noen, er det kanskje at intensive blir en smule mørkere ja... Men jeg er ikke sikker. 3) Jeg bruker flat top brush, og er kjempefornøyd med den. Concealerkosten er litt hard synes jeg. Du kan brukte en vanlig rougekost ja 4) Jepp, absolutt!! Bare ikke legg på for mye.
hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Tusen takk =) Da blir det flat top brush på meg! Og så bra jeg slipper å bruke penger på ny rougekost =) Er intensiv formulaen bra, eller er den veldig dekkende? Har lyst på noe som dekker, men vil ikke ha en maske heller.
Vulpes Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 (endret) Tusen takk =) Da blir det flat top brush på meg! Og så bra jeg slipper å bruke penger på ny rougekost =) Er intensiv formulaen bra, eller er den veldig dekkende? Har lyst på noe som dekker, men vil ikke ha en maske heller. Jeg er egentlig mest glad i matte, for jeg liker at det ser naturlig ut i hverdagen. Så får heller noen av urenhetene synes (legger et tynt lag bare) :gjeiper: Men til fest bruker jeg intensive, og det ser absolutt ikke stygt ut!! Men så klart ser det hakket mindre naturlig ut enn de andre formulaene, ettersom det dekker mye mer. Naturlig naken hud er jo ikke helt jevn. Så for meg er matte best i hverdagen, og intensive best til fest. Men selv til fest bruker jeg matte akkurat i T-sonen, ettersom jeg lett blir fet der. Endret 15. april 2009 av Tonje!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 1. Vet ikke, for bruker ikke disse fargene. 2. Fargene kan variere etter hvilken formula du bruker ja, men med de fargene jeg bruker kan jeg fint ha samme farge i forskjellig formula uten at det blir helt feil. Origonal Glo har jeg igrunn aldri prøvd, jeg har litt blank hud, så derfor er ikke det formulaen for meg. Matt synes jeg blir litt unaturlig for meg, det ser litt tørt og rart ut. Intensive bruker jeg når jeg skal ut på kveldstid. Semi-matte er definitivt den som ser best ut på min hud på dagtid, den smelter helt i ett med huden og gir en fin glød uten at jeg blir blank eller veldig skinnende. 3. Mint-concealeren er kjempefin til å dekke rødheter! Men du må passe på bruke veldig lite, ellers blir du grønn . Med et fint lag lagt med lett hånd under foundation er helt supert og tar bort det meste av rødhet i huden.
hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2009 Ingen som har prøvd Cool Medium og Medium Beige Neutral? Hva er forskjellene mellom disse, er den ene veldig mye mørkere enn den andre?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Ingen som har prøvd Cool Medium og Medium Beige Neutral? Hva er forskjellene mellom disse, er den ene veldig mye mørkere enn den andre? Prøv de selv da vel, du får jo prøvene gratis...
hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2009 Vet det, har allerede fått gratisprøvene mine. Cool medium passet ganske bra, men så lurte jeg bare på om beige medium var veldig mye mørkere. Kjedelig å ende opp med tre prøver fra beige som alle er for mørke. Det er jo alltid greit å spørre andre =)
Hilde Christina Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Vil bare tipse om at intensive formulaen har mørkere farge enn det original glo har.
Gjest Talula Skrevet 16. april 2009 #10 Skrevet 16. april 2009 Vet desverre ikke jeg heller. Men ville tipse deg om at du kan forsøke å spørre på forumet til everyday minerals, der er det mange som har peiling på de forskjellige fargene. Du finner det under community - forum på hjemmesiden deres.
FantasDick Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Ingen som har prøvd Cool Medium og Medium Beige Neutral? Hva er forskjellene mellom disse, er den ene veldig mye mørkere enn den andre? Medium beige neutral er hakket mørkere enn cool medium, men den viktigste forskjellen er jo at "beige" har gule undertoner og "cool" har rosa undertoner, så hvilken som passer for deg kommer an på undertonene dine. Jeg f.eks har rosa undertoner og ser naturlig ut med foundations i "ccol", mens det ser ut som jeg har fått gulsott med "beige"!
hvitveis1 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2009 Prøvde en i golden, den ble for gul. Og cool ble litt for rosa. Og da tenkte jeg at beige kunne være tingen for meg, har forstått det slik at beige er mer "nøytral". Har bestilt ulike nyanser innen beige nå, så da gjenstår det å se. Ender vel opp med å bestille alle nyansene fra EM tenker jeg, så da har jeg jo nok til å blande sammen min egen foundation =) Og boksene er veldig fine til å ha på reise!
FantasDick Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Hvis cool ble for rosa for deg passer nok beige bedre, ja. Den har både gule og rosa undertoner. For meg som passer best til cool ble beige altfor gul for meg. Jeg har haugevis av prøvebokser jeg også, er kjekt å ha da. Blander ofte flere foskjellige siden hudtonen ofte endre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå