Gjest Gjest_mamma til to_* Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Skal kjøpe en ekstra-TV som ikke skal koste noe særlig mer enn ca. 5000,-. Primært ute etter LCD da den vil bli mest brukt til spill. Så spørsmålet er; får man mest tv for pengene ved å kjøpe en brukt som er 2-3 år gammel og som ny kostet ca 12-18 000,- eller har utviklingen vært slik de siste par årene at det er like greit å kjøpe en ny til ca. 5000,-. Og er det sånn at min. oppløsing bør være 1366x768 eller kan det være greit bilde også på skjermer med lavere oppløsning? Ser at de rimeligste ofte har 1024x768, men vet ikke hvor stor forskjell det er for det blotte øyet. Jeg innbiller meg at nye flatskjermer som selges til denne prisen ikke er rare greiene, men mulig jeg tar feil.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Skal kjøpe en ekstra-TV som ikke skal koste noe særlig mer enn ca. 5000,-. Primært ute etter LCD da den vil bli mest brukt til spill. Så spørsmålet er; får man mest tv for pengene ved å kjøpe en brukt som er 2-3 år gammel og som ny kostet ca 12-18 000,- eller har utviklingen vært slik de siste par årene at det er like greit å kjøpe en ny til ca. 5000,-. Og er det sånn at min. oppløsing bør være 1366x768 eller kan det være greit bilde også på skjermer med lavere oppløsning? Ser at de rimeligste ofte har 1024x768, men vet ikke hvor stor forskjell det er for det blotte øyet. Jeg innbiller meg at nye flatskjermer som selges til denne prisen ikke er rare greiene, men mulig jeg tar feil. Selv om man ikke får top notch til 5000 når det gjelder tv'er får man likevel en helt kurant, f. eks en. 1366*768 26 eller 32" kan du få til langt under 5000 ny i dag, det som ofte skiller er ikke oppløsning med andre ting som kontrast og fargedybde/fargetemperatur som gjerne er bedre på dyre tv'er. Det har faktisk skjedd en del på 2-3 år i tv markedet, og det man får kjøpt for 5K i dag er av bedre kvalitet bildemessig enn de for 2-3 år siden, så jeg ville nok kjøpt en ny om du ikke satser helt på lavbudsjett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå