Butterflies Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 Jeg har en svigermor som har hatet meg fra dag én. Hun har en stygg tendens til å gjøre det veldig tydelig når hun kan. Det siste jeg fant ut fra den fronten er at hun har sendt stygge mailer til vertsmoren til samboeren og skrevet at jeg ødelegger livet hans (fordi han drar sjeldnere hjem enn tidligere) og at hun håper at vi aldri får barn sammen. Hun har beskyldt meg for en del psyke ting, men jeg skal ikke gå nærmere inn på det her. Kort oppsummert er hun ganske sær, asosial og baksnakker alle i familien sin. Av den grunn tar jeg meg naturligvis ikke spesielt nær av det hun sier heller. Spørsmålet er hvordan forholder jeg meg når dama kommer på besøk? Dere som opplever at svigers kun snakker dritt om andre, eller kritiserer dere, hvordan reagerer dere? Sier dere ifra eller lar dere dem plapre i vei?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Jeg hadde oversett det eller sagt ifra på en skikkelig måte.
Butterflies Skrevet 15. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg hadde oversett det eller sagt ifra på en skikkelig måte. Jeg pleier å overse henne, men etter å ha hørt på negativt sladder i snart 3 år, begynner jeg å bli lei. Så kanskje jeg burde hinte frempå om at vi gjerne kan snakke om andre ting enn hvem hun misliker på jobb, i familien og i livet generelt. Å dreie samtalen over på noe annet hjelper ikke.
Ritz Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Min svigermor sa aldri noe direkte til meg, men jeg fikk høre det via samboeren min at jeg ikke akkurat var noe hun satte pris på å ha i familien. Etter noen år begynte hun plutselig å like meg på sitt vis, og jeg bestemte meg for å oppføre meg nøyaktig som før, det vil si normalt høflig.
golda Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Butterflies - jeg har trøbbel med å tro at din svigermor er normal... Jeg vil virkelig anbefale at du ignorerer henne. Hva mener din bedre Halvdel om dette? Hva gjør han for å stoppe morens toskete ord og gjerninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå