Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hva trenger man av utstyr til en innekatt? det vi har tenkt å kjøpe: - Mat og vannskål - kattedo (med tak og luke) - klorebrett evt.''tårn'' den kan klatre og klore på - div. leker - kattebørste Er det noe mer man MÅ ha? tar imot alle tips til innekatten
Siiw Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Ser greit ut det ;- ) og man ser jo litt etter hvert hva katten trenger!! og det kan være viktig og kjøpe mat hos dyrlegen ! finnes litt andre typer, har jo litt andre behov men håper du ikke skal ha katten innestengt på et rom! ; (
Sheenaca Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Klotang kan være greit til en innekatt. Husk å venn katten til å håndteres, kloklipp, se på tennene, kjenne på magen, åpne munnen, dra ned øyelokk, og så videre, helt fra dere får katten. Da blir det så mye enklere når dere må klippe klør, gi tabletter og lignende, og mindre stressende for katten når den må til veterinær. Leker: Min elsker laserpenn, anbefaler innkjøp av det. Mat- og vannskål skal helst ikke være i ett, da er det lettere at mat faller oppi vannet og forurenser det. Hvis dere har tenkt å gi katten våtfôr jevnlig, kan det være greit å ha mer enn én matskål, ettersom skåler med våtfôr må vaskes hver dag. Kanskje en egen "seng", men det trenger ikke å kjøpes nytt - min katt er storfornøyd med å ha sitt eget pledd å ligge på i sofaen.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Katten kan bevege seg fritt i en leilighet på ca 100 kvm:) Et reisebur har vi fra en tidligere katt. Regner med at det skal gå greit. Takk for svar, Gleder meg til å flytte og få katt
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 For all del, ikke bruk laserpenn på dyr! Min far brukte laserpenn som "leketøy", dyret flyttet seg fortere enn beregnet og ble truffet i øyet; vips, så kunne han ikke se på den siden mer... Noen laserpenner er sykt kraftige.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 For all del, ikke bruk laserpenn på dyr! Min far brukte laserpenn som "leketøy", dyret flyttet seg fortere enn beregnet og ble truffet i øyet; vips, så kunne han ikke se på den siden mer... Noen laserpenner er sykt kraftige. Det var trist å høre at den mistet synet! Håper mange leser dette!
Sheenaca Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 For all del, ikke bruk laserpenn på dyr! Min far brukte laserpenn som "leketøy", dyret flyttet seg fortere enn beregnet og ble truffet i øyet; vips, så kunne han ikke se på den siden mer... Noen laserpenner er sykt kraftige. Men nå bruker vi selvfølgelig en svak laserpenn. Såpass svak at kattene ikke ser lyset med mindre det er relativt mørkt i leiligheten. Mulig det er skadelig hvis man lyser lenge inn i øynene på noen, men så lenge lyset er i bevegelse skal det være umulig å gjøre skade. Ja, jeg har testet den på meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå