Jade Skrevet 21. april 2009 #41 Skrevet 21. april 2009 Vi splittet litt par. Men vi plasserte de på samme 8-bord (unntatt forloverne sine partnere). Vi plasserte alle slik at de satt sammen med noen de kjente + noen de ikke kjente, slik at begge familiene skulle få bli litt bedre kjent. Vi var også nøye på å plassere folk sammen som hadde litt felles interesser, og at ingen skulle sitte "alene" sammen med gjester som ikke hadde noe til felles med dem. Innadvente personer ble plassert ved siden av partneren + at de satt sammen med hyggelige utadvente personer som er flink å inkludere og dra andre med i samtalen.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #42 Skrevet 21. april 2009 Jeg ville ikke tenkt tanken å splitte par en gang. Det virker ganske unaturlig på meg. Er det virkelig så vanlig?
Gjest Papirkurven Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 Jeg ville ikke tenkt tanken å splitte par en gang. Det virker ganske unaturlig på meg. Er det virkelig så vanlig? Har faktisk aldri hørt om at par absolutt ikke vil bli splittet før her på KG i det siste! Sitter og leker meg litt med bordplasseringen nå, og tenker at hvis jeg skulle satt alle parene sammen hadde det blitt innmari kjipt for de single som hadde blitt stabla sammen som "folk til overs". Skjønner jo at man vil dele dagen med den man er glad i, men vi prøver heller å sette folk ovenfor eller på en annen måte i nærheten av partneren sin enn å sette dem sammen. Et bryllup er jo en feiring av at to familier blir knyttet sammen på et punkt, så det er jo en flott mulighet til å bli kjent med folk fra den andre "siden". Vel...hos oss blir gjerne hans venner sittende sammen og mine venner sittende sammen, pga. alder og interesser, men vi har drevet litt "partnerbytte" :gjeiper: og prøvd å sette folk som ikke kjenner hverandre så godt sammen Nettopp fordi vi liker tradisjoner og gjerne vil at folk skal bli kjent med nye
Gjest regine ii Skrevet 22. april 2009 #44 Skrevet 22. april 2009 Dere som blir "helt på gråten" når dere ikke får sitte og klamre dere til samboerens lanke, men *grøss* må sitte med fremmede mennesker, hvordan i alle dager klarer dere dere ellers i dagliglivet? Hva gjør dere i jobbsammenhenger når dere må sosialisere med fremmede på konferanser eller møter eller lignende? Er det virkelig så utrolig grusomt å måtte sitte og spise ved siden av fremmede mennesker? Det går an å føre givende samtaler med menn på 60 år også... Selv om man selv er noen og tyve. Jeg gjør det til stadighet på jobben. Det samme med fjortiskusiner. Dette har jeg lurt på og! Det går også an å splitte par på en slik måte at alle får sitte med noen de kjenner. det må jo være et utganspunkt, dersom det er mulig - at alle får sitte med noen de har litt til felles med/kjenner litt fra før.
Brud84 Skrevet 22. april 2009 #45 Skrevet 22. april 2009 Jeg er ikke veldig glad i fremmede mennesker til daglig heller nei. Men da er det greit. Men i bryllup bør jo også gjestene få ha en fin dag.... Men det er klart det kan være greit å splitte par, dersom man er 100% sikker på at man får noen man kjenner fra før ved siden av seg. Men det er jo ikke altid lett, dersom ett par ikke kjenner andre enn de som gifter seg.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #46 Skrevet 22. april 2009 Jeg er ikke veldig glad i fremmede mennesker til daglig heller nei. Men da er det greit. Men i bryllup bør jo også gjestene få ha en fin dag.... Men det er klart det kan være greit å splitte par, dersom man er 100% sikker på at man får noen man kjenner fra før ved siden av seg. Men det er jo ikke altid lett, dersom ett par ikke kjenner andre enn de som gifter seg. Det gjelder alle gjestene, ikke bare de som kommer to-og-to. Når du blir satt rett ved siden av din partner, er du da flink til å snakke med de andre ved bordet også? Etter min erfaring stikker parene hodene sammen, og ignorerer oss andre ved bordet. Er det noe kjekt for oss som ikke blir invitert med følge? Nei. Det er heller ikke kjekt å bli satt på til-overs-enden av bordet, hvor man samler opp de som er så håpløse at de ikke har klart å skaffe seg en mann/kone de kan ta med, og dermed ødelegger den fine bordplanen...
Gjest Papirkurven Skrevet 22. april 2009 #47 Skrevet 22. april 2009 Det gjelder alle gjestene, ikke bare de som kommer to-og-to. Når du blir satt rett ved siden av din partner, er du da flink til å snakke med de andre ved bordet også? Etter min erfaring stikker parene hodene sammen, og ignorerer oss andre ved bordet. Er det noe kjekt for oss som ikke blir invitert med følge? Nei. Det er heller ikke kjekt å bli satt på til-overs-enden av bordet, hvor man samler opp de som er så håpløse at de ikke har klart å skaffe seg en mann/kone de kan ta med, og dermed ødelegger den fine bordplanen... MTE!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå