Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #21 Skrevet 17. april 2009 hei TS! Hmm... ingen lett oppgave det der... i bryllupet til mannen og meg hadde vi samme problem med folk som ikke ville sitte ved hverandre innad i familien. vi løste det slik at vi ikke hadde noe familie ved hovedbordet men på de to "tarmene" som gikk ned rett foran oss to. på den måten kunne vi sette mine foreldre med ryggen til hverandre. hehe.. skjønner? dette er jo bare gjennomførbart om man har en sånn E med ekstra arm som vi hadde da... siden du sier at dere ikke har tenkt å være så tradisjonelle så har dere jo ganske frie hender? dvs at dere ikke MÅ ha nærmeste familie i nærheten... Avsporingen: vi satte ingen samboere/kjærester/gifte ved siden av hverandre i vårt bryllup, det vi gjorde var å heller ha de i nærheten av hverandre: typ tvers ovenfor eller på skrå for hverandre. det funket veldig fint og gav en mulighet til å kunne mikse "single" og "opptatte" på en fin måte. de var nær nok til å kunne skravle sammen samtidig som at de "minglet" med nye spennede hyggelige mennesker. Lykke til TS, det er alltid vanskelig med bordplassering, men det er rart hvordan det plutselig åpenbarer seg en super løsning! Denne løsningen kan jeg være med på, at par sitter ved samme bord men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre
Neytiri Skrevet 17. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 17. april 2009 hei TS! Hmm... ingen lett oppgave det der... i bryllupet til mannen og meg hadde vi samme problem med folk som ikke ville sitte ved hverandre innad i familien. vi løste det slik at vi ikke hadde noe familie ved hovedbordet men på de to "tarmene" som gikk ned rett foran oss to. på den måten kunne vi sette mine foreldre med ryggen til hverandre. hehe.. skjønner? dette er jo bare gjennomførbart om man har en sånn E med ekstra arm som vi hadde da... siden du sier at dere ikke har tenkt å være så tradisjonelle så har dere jo ganske frie hender? dvs at dere ikke MÅ ha nærmeste familie i nærheten... Avsporingen: vi satte ingen samboere/kjærester/gifte ved siden av hverandre i vårt bryllup, det vi gjorde var å heller ha de i nærheten av hverandre: typ tvers ovenfor eller på skrå for hverandre. det funket veldig fint og gav en mulighet til å kunne mikse "single" og "opptatte" på en fin måte. de var nær nok til å kunne skravle sammen samtidig som at de "minglet" med nye spennede hyggelige mennesker. Lykke til TS, det er alltid vanskelig med bordplassering, men det er rart hvordan det plutselig åpenbarer seg en super løsning! God og veldig hjelpsom svar takk! Tror det blir litt anarledes bordplassering da og ja til avsporing, vi har noen par som blir splittet sånn at de sitter mot hverandre....syns det er greit at folk blir litt blandet, men føler at dem fortsatt sitter ved sin kjære
Cæmis Skrevet 17. april 2009 #23 Skrevet 17. april 2009 Jeg ble litt smittet av tråden her og måtte prøve å sette opp bordet selv om det er leeeeeeenge til jeg skal gifte meg! Det er vanskelig! *grøss*
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #24 Skrevet 17. april 2009 Jeg ble litt smittet av tråden her og måtte prøve å sette opp bordet selv om det er leeeeeeenge til jeg skal gifte meg! Det er vanskelig! *grøss* Det er sykt vanskelig ja, i tillegg har jeg et par venner og noen familiemedlemer som lurer fælt på hvor jeg har tenkt å plasere dem og hvem de vil sitte ved siden av og ikke, puuh..blir helt svett av dette jeg.
Neytiri Skrevet 17. april 2009 Forfatter #25 Skrevet 17. april 2009 Hehehe ja dette syns eg faktisk var det verste av alle planleggingen.....men nu tror eg det kommer seg......kjenner at hvis det er noen som må melde avbud....så blir eg rimelig irritert......fordi da er jo lista "feil" igjen...hahahaha
Gjest Nænnæn Skrevet 18. april 2009 #26 Skrevet 18. april 2009 Dette er ikke lett, det skjønner jeg. Min forlovedes familie er veldig grei, men min derimot er ikke helt enkel.. Det jeg har funnet ut er at min "blods" familie skal sitte på lang bordet med oss. Dette er DIN dag og du skal glemme sure besteforeldre!!! Hvis de blir misfornøyde pga bordplasseringen er det deres problem og ikke ditt! jeg skjønner at det er enklere sagt en gjort, men jeg tror faktisk de forstår det etterhvert! Min "onde" stemor blir ikke en gang bedt. Folk synes kanskje det er rart, men hvorfor skal jeg be en som har jobbet i 15 år med å gjøre livet surt for meg? Det er min dag, ingen andres! jeg vil nyte min bryllupsdag, den kommer bare en gang! Så får folk furte på kottet! Masse lykke til! (",)
Neytiri Skrevet 18. april 2009 Forfatter #27 Skrevet 18. april 2009 Dette er ikke lett, det skjønner jeg. Min forlovedes familie er veldig grei, men min derimot er ikke helt enkel.. Det jeg har funnet ut er at min "blods" familie skal sitte på lang bordet med oss. Dette er DIN dag og du skal glemme sure besteforeldre!!! Hvis de blir misfornøyde pga bordplasseringen er det deres problem og ikke ditt! jeg skjønner at det er enklere sagt en gjort, men jeg tror faktisk de forstår det etterhvert! Min "onde" stemor blir ikke en gang bedt. Folk synes kanskje det er rart, men hvorfor skal jeg be en som har jobbet i 15 år med å gjøre livet surt for meg? Det er min dag, ingen andres! jeg vil nyte min bryllupsdag, den kommer bare en gang! Så får folk furte på kottet! Masse lykke til! (",) Takk for godt svar.....ja det er godt å vite at flere sliter med plasseringen...ikke bare oss..hehe... Men det er sant det du sier, eg bare vil så at folk skal bli så glad, men ser nu at eg må nok tåle noen sure blikk(hvis det blir noen) og bare ta det med et smil
koggos Skrevet 19. april 2009 #28 Skrevet 19. april 2009 hva med å tenke helt annerledes? Kanskje dere kan ha runde bord? Det skal vi ha. Har ikke helt begynt å tenke på bordplasseringen selv enda, men tror det blir bra med runde bord (plass til 8 stk). Er mulig at vi lar foreldrene våre sitte på et annet bord enn oss, og at vi sitter med forloverne. Skjønner at dette kan bli litt for utradisjonelt, men vi skal ha et nokså uformellt og vi driter litt skikk og bruk og tanken om hva alle andre syns.
Phaedra Skrevet 19. april 2009 #29 Skrevet 19. april 2009 Vi valgte til slutt å ha runde bord rundt i rommet og hopper over tradisjonell bordplassering. Mor og far er skilt, så de får hvert sitt bord med sin familie. Svigers får sitt bord. Vi skal ha forlovere, nære venner + søsken ved vårt bord. Og så sprer vi venner rundt i rommet. Vi har ganske mange gjester dog
Rosalie Skrevet 19. april 2009 #30 Skrevet 19. april 2009 Her kommer en innrømmelse! For første gang har jeg vært i et bryllup hvor par var splittet og det fungerte! Men som brudeparet sa: De hadde brukt mye mer tid på bordplasseringen ved å gjøre det sånn enn hva de hadde måttet dersom de hadde latt par sitte sammen. Det var omtrent ingen, utenom de på hovedbordet, som satt med noen de kjente fra før av. Samboer satt og simultanoversatte alle taler fra norsk til engelsk, da han endte i det internasjonale hjørnet og på mitt hjørne var det ikke ørens lyd, da alle snakket like mye og like høyt hele tiden. Vi rakk nesten ikke å spise.
Neytiri Skrevet 19. april 2009 Forfatter #31 Skrevet 19. april 2009 hva med å tenke helt annerledes? Kanskje dere kan ha runde bord? Det skal vi ha. Har ikke helt begynt å tenke på bordplasseringen selv enda, men tror det blir bra med runde bord (plass til 8 stk). Er mulig at vi lar foreldrene våre sitte på et annet bord enn oss, og at vi sitter med forloverne. Skjønner at dette kan bli litt for utradisjonelt, men vi skal ha et nokså uformellt og vi driter litt skikk og bruk og tanken om hva alle andre syns. Ja dette hadde eg tenkt på, men vi har selskapet på et hotell og det går ikke an å skaffe runde bord engang....så det gikk ut av vinduet da Men tror det ordner seg til slutt....det får bare være noen sure kjerringer..hehe Her kommer en innrømmelse! For første gang har jeg vært i et bryllup hvor par var splittet og det fungerte! Men som brudeparet sa: De hadde brukt mye mer tid på bordplasseringen ved å gjøre det sånn enn hva de hadde måttet dersom de hadde latt par sitte sammen. Det var omtrent ingen, utenom de på hovedbordet, som satt med noen de kjente fra før av. Samboer satt og simultanoversatte alle taler fra norsk til engelsk, da han endte i det internasjonale hjørnet og på mitt hjørne var det ikke ørens lyd, da alle snakket like mye og like høyt hele tiden. Vi rakk nesten ikke å spise. så fint å høre.....høres ut som din samboer fikk seg litt av en kveld Koselig når folk faktisk liker utradisjonelt eller kanskje uvanlige bordplasseringer......vet egentlig ikke ka som er "vanlig" lenger!
koggos Skrevet 20. april 2009 #32 Skrevet 20. april 2009 Hadde i utgangspunktet ikke runde bord i vårt lokale heller, men de kunne skaffe mot litt betaling. Er jo verdt å sjekke hvis du tror det kunne bidra til å få kabalen til å gå opp.
Neytiri Skrevet 21. april 2009 Forfatter #33 Skrevet 21. april 2009 Hadde i utgangspunktet ikke runde bord i vårt lokale heller, men de kunne skaffe mot litt betaling. Er jo verdt å sjekke hvis du tror det kunne bidra til å få kabalen til å gå opp. Tok eg en prat med hotellet....og i utgangspunktet ville de ikke sette in runde bord. Men de har sjekket etter runde bord....og kommer med en vanvittig høy pris, det gidder eg bare ikke....prisen er sikkert høy fordi dette er opp i Norefjell og tipper nærmeste sted med sånne bord er hønefoss. Men eg har funnet en løsning på E bordet tror eg så får folk ta det med et smil håper eg
Jade Skrevet 21. april 2009 #34 Skrevet 21. april 2009 Det går jo fint med firkantet bord med plass til 8 også. Det hadde vi, og det var en veldig fin løsning, og alle hadde noen å snakke med på "alle kanter".
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #35 Skrevet 21. april 2009 Et lite faktaspørsmål fra en som aldri har vært i noe formelt bryllup. MÅ man ha bestemt bordplassering? Eller går det rett og slett an å la folk sette seg der de vil?
Gjest regine ii Skrevet 21. april 2009 #36 Skrevet 21. april 2009 Et lite faktaspørsmål fra en som aldri har vært i noe formelt bryllup. MÅ man ha bestemt bordplassering? Eller går det rett og slett an å la folk sette seg der de vil? klart det går an å la folk sitte der de vil, men som regel vil man i et bryllup iallfall ha noen som sitter ved et hovedbord (brudeparet m. foreldre og forlovere f.eks.). det som ellers gjerne skjer om folk får sitte der de vil, er at de som kjenner hverandre fra før setter seg sammen. Da ender det med at de som ikke kjenner noen utover brudeparet lett blir utenfor, fordi det er vanskelig å havne ved et bord hvor "alle andre" kjenner hverandre godt. Og særlig om det er en del par som iflg. både denne og andre tråder, bare MÅ sitte oppå hverandre "fordi det er så koselig i bryllup". (ok - genrealilserende, men det høres sånn ut på en del!) Jeg har blitt mer og mer for bordplassering etterhvert, ikke bare i bryllup, men i sammenhenger hvor man samler en del mennesker som ikke kjenner hverandre noe særlig. Har vært på noen middager hvor dette gjøres, og du verden så mye morsommere det blir, når det ikke er sånn at klikkene setter seg sammen.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #37 Skrevet 21. april 2009 Da ender det med at de som ikke kjenner noen utover brudeparet lett blir utenfor Bedre å spre det så alle føler seg utenfor?
Gjest regine ii Skrevet 21. april 2009 #38 Skrevet 21. april 2009 Bedre å spre det så alle føler seg utenfor? Sånn kan man jo også se det..... Erfaringsmessig er det dog sånn at blir man plassert slik at flere ved bordet ikke kjenner noen andre/eller kun overfladisk, så blir ALLE mer interessert i å snakke med alle. Og da blir det mindre risiko for at noen føler seg utenfor ;-)
Brud84 Skrevet 21. april 2009 #39 Skrevet 21. april 2009 Jeg synes det er en forferdelig uting å splitte par!! Var i ett bryllup i fjor, der man på død og liv skulle skille par, og det endte med at jeg (som knapt kjente andre enn brudeparet) ble sittende mellom en fetter på 8 år og en gammal onkel på 60, men noen fjortis kusiner rett over. Mens sambo "tilfeldigvis" hanva sammen med en venninde i andre enden av lokalet... Jeg var helt på gråten under neste hele middagen. Følte meg utilpass og ville bare hjem. Sambo likte det ikke heller. Og av venneparene hans som også var der, var alle enige i at sånn bør man ikke gjøre! også hinta dem til, som er "neste par ut" Vi har i grunn sørget for at alle par får sitte sammen, og de 3 single som kommer, får sitte sammen med sine "vennegjenger"
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #40 Skrevet 21. april 2009 Dere som blir "helt på gråten" når dere ikke får sitte og klamre dere til samboerens lanke, men *grøss* må sitte med fremmede mennesker, hvordan i alle dager klarer dere dere ellers i dagliglivet? Hva gjør dere i jobbsammenhenger når dere må sosialisere med fremmede på konferanser eller møter eller lignende? Er det virkelig så utrolig grusomt å måtte sitte og spise ved siden av fremmede mennesker? Det går an å føre givende samtaler med menn på 60 år også... Selv om man selv er noen og tyve. Jeg gjør det til stadighet på jobben. Det samme med fjortiskusiner. Det går også an å splitte par på en slik måte at alle får sitte med noen de kjenner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå