Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 feks med sitron. men hvordan gjør man egentlig det? eller den blondsprayen til swartskopf, har noen prøvd? jeg har naturlig mørkebrunt hår. finnes det andre metoder? kan jo så klart gå til frisøren, som alltid. men det er så dyrt. vil bare ha det noen nyanser lysere..
hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Hei! Jeg pleier å bruke en spray fra Vita, tror den er fra Swartskopf eller Poly... Jeg sprayer den på i vått hår og for å øke effekten føner jeg håret mitt helt tørt (du kan øke effekten med varme eller sol). Jeg er naturlig mørkblond og denne fungerer kjempebra på meg! Blir ikke oransje eller noe. Ser ut som om jeg er naturlig bleket av sola. Håret blir ikke kjempelyst etter en omgang, så du slipper å ende opp kjempeblond. Du kan altså lett velge hvor lys du vil bli - det er bare å gjenta flere ganger. Du behøver ikke skylle håret etterpå, så du kan gå med sprayen i håret en hel dag og la det bli bleket av sola. Altså er denne perfekt om sommeren! Sprayen gir også en saltvannseffekt i håret. Lykke til!
Gjest jeryy Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Hva heter denne?? hun mener nok schwartzkopf poly blonde blond spray. goolge den, så ser du bilde. men jeg har hørt at man kan risikere å få orange hår av den
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 det du kan risikere er å ødelegge håret....blondspray er absolutt ikke å anbefale! lag heller litt naturlige striper i håret med bleking....da slutter det iallefall å skade håret i det du skyller det ut.... en venninne av meg brukte blondspray en stund,skulle farge håret noen måneder etter å ente da opp me kort hår....pga av skaden blondsprayen hadde gjort altså...
Alsana Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Har sett at Lush har ein sjampobar som heiter The Blonde. Skal visstnok lysne håret naturleg ved regelmessig bruk. Har ikkje prøvd den sjølv, men er veldig nøgd med ein annan sjampobar derifrå!
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Har sett at Lush har ein sjampobar som heiter The Blonde. Skal visstnok lysne håret naturleg ved regelmessig bruk. Har ikkje prøvd den sjølv, men er veldig nøgd med ein annan sjampobar derifrå! Finnes dette merket i Norge da?
Alsana Skrevet 18. april 2009 #9 Skrevet 18. april 2009 Ja. Det er ein butikk i Trondheim, Dronningens gate 14, og norsk nettbutikk. Nettbutikken tek seg rett nok godt betalt for frakt (over 100 kr uansett kor mykje du skal ha). Veit ikkje om det går an å tinge frå den engelske sida.
Gjest Gjest_coco_* Skrevet 21. april 2009 #10 Skrevet 21. april 2009 IKKE bruk den blondsprayen fra Poly. Den knekker håret i røttene, og er alle frisørers store skrekk. Kjenner folk som har måttet klippe seg kjempekort, og fremdeles sliter med frizzy hår lenge etter de sluttet å bruke den. Overraskende at den fremdeles er på markedet.. Hei! Jeg pleier å bruke en spray fra Vita, tror den er fra Swartskopf eller Poly... Jeg sprayer den på i vått hår og for å øke effekten føner jeg håret mitt helt tørt (du kan øke effekten med varme eller sol). Jeg er naturlig mørkblond og denne fungerer kjempebra på meg! Blir ikke oransje eller noe. Ser ut som om jeg er naturlig bleket av sola. Håret blir ikke kjempelyst etter en omgang, så du slipper å ende opp kjempeblond. Du kan altså lett velge hvor lys du vil bli - det er bare å gjenta flere ganger. Du behøver ikke skylle håret etterpå, så du kan gå med sprayen i håret en hel dag og la det bli bleket av sola. Altså er denne perfekt om sommeren! Sprayen gir også en saltvannseffekt i håret. Lykke til!
Gjest Gjest_nille_* Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 til Alsana; kikket på den siden du la ut link på, men fant ikke helt ut hvilken du mente??
Nemesis Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Jeg har tidligere brukt Fudge sitt lysningsprodukt, men dette gikk ut av produksjon. Jeg klarte da i sommer å finne Loreal sitt lysningsprodukt hos enkelte firsører. Produktet er i Solar Sublime serien. Det heter Lightening gelee og skal ikke brukes av folk med farget hår bare så det er sagt. Funker godt på naturlig blondt hår.
Alsana Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 (endret) til Alsana; kikket på den siden du la ut link på, men fant ikke helt ut hvilken du mente?? Hei, det er denne eg meiner. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Har funne ut at det er nesten like dyr frakt frå England (9 pund for opptil 1 kg), men så er også varene billegare for oss på den engelske sida. The Blonde kostar berre 4 pund der. Lush har veldig mykje kjekt, altså ... Har gått litt bananas når eg har vore i butikkane deira i utlandet! Synd den frakta skal vere så dyr i den norske nettbutikken. Men har høyrt det skal kome ein butikk i Oslo også snart. Endret 22. april 2009 av Alsana
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. april 2009 #14 Skrevet 23. april 2009 Hei Jeg har brukt Poly Blonde sprayen i mange år, og håret mitt har så klart blitt noe slitt, men dette er ikke noe som man legger merke til. Ikke fått noe kritikk for det når jeg har vært hos frisøren, og jeg har ikke måttet klippe meg kort:)
Gjest PeggySue Skrevet 24. april 2009 #15 Skrevet 24. april 2009 Honning! Du finner masse info her http://forums.longhaircommunity.com/vbjour...mp;articleid=61 Skal være mye mer skånsomt for håret enn å bruker sitron eller diverse sprayer (ikke gå i sprayblond fella...det ser så utrolig dårlig ut) Oppskriften er enkel: 1 del honning og 6 deler destillert vann, la det stå en time før du tar det i håret og lar det blir der en time. Kanel kan også blandes i, men det er visstnok lett å reagere allergisk på. Honning av merket "Ekte honning" som man finner i Norge er visstnok bra, men du finner en liste et sted i den linken. Lykke til!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Honning! Du finner masse info her http://forums.longhaircommunity.com/vbjour...mp;articleid=61 Skal være mye mer skånsomt for håret enn å bruker sitron eller diverse sprayer (ikke gå i sprayblond fella...det ser så utrolig dårlig ut) Oppskriften er enkel: 1 del honning og 6 deler destillert vann, la det stå en time før du tar det i håret og lar det blir der en time. Kanel kan også blandes i, men det er visstnok lett å reagere allergisk på. Honning av merket "Ekte honning" som man finner i Norge er visstnok bra, men du finner en liste et sted i den linken. Lykke til! jeg synes spray blonde gjør at håret ser bra ut jeg men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå