Gå til innhold

Mobilslaver

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Dette synes jeg er irriterende:

Man sitter å prater med en person. Hver gang noen ringer eller en sms kommer inn, er det som om det er det viktigste som kunne skje. Samtalen blir umiddelbart avbrutt, eventuelt fortsatt men pesonen sender en melding tilbake.

Jeg synes at når man har en samtale (særlig om noe seriøst), så kan folk vente litt med å svare på sms, med mindre de venter på noe spesielt. Hvis noen ringer bare for å prate tøys går det ann å si at man ringer tilbake eller at man er litt opptatt.

Jeg synes det blir feil at en mobil ALLTID skal komme foran den persoenn som faktisk er tilstede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg Donpedro - forferdelig irriterende å bli ignorert av mobilomane. Vil bare få mane til folkeskikk og sunt bondevett.

Skrevet

Hjertens enig!

Dessuten er det lov å bruke slå av knappen innimellom også, i det minste sette mobilen på lydløst. Jeg tenker mitt når jeg ser to sitte på cafe og snakke mer i mobiltelefon enn med hverandre.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg svarer av og til på SMS dersom jeg er sammen med noen andre, men da beklager jeg og sier ifra hvorfor, og at det er viktig, eventuelt spør om det er OK.

Jeg snakker aldri i telefonen hvis jeg er ute med en annen person - med mindre det er en veldig spesiell situasjon.

Jeg blir ikke i spesielt godt humør dersom jeg sitter sammen med en person som har oppmerksomheten alle andre steder enn på meg, nei.

Skrevet

Enig, selv om jeg nok i noen tilfeller har gjort det samme selv. Nå skriver jeg heldigvis ikke så mange sms lenger...

Jennifer

Skrevet

Er enig med deg Donpedro... Jeg synes faktisk det er uhøflig å ikke engang kunne avslutte setningen eller iallefall si unskyld meg! Har som regel alltid mobillyden av når jeg er ute..

Skrevet

Jeg HATER det!!!!!

Frekt,uhøflig,irriterende osv.osv

For eksempel i familie middag eller på fest, det er liksom alltid noen som må sitte 5-10 ganger i mobil i løpet av kvelden..

Grrrrrrrrrrr. :evil: :kjempesinna: :evil:

Skrevet

Uff...det er fryktelig irriterende og uhøflig!

Jeg håper jeg aldri har gjort dette, kan hende men jeg håper da virkelig ikke det..... :-?

Gjest Vanessa
Skrevet

Jeg er en slik irriterende person som svarer på samtaler og SMS mens jeg er sammen med andre, og reagerer ikke når noen gjør det samme. Men det er selvfølgelig grenser for dette også - det mest uhøflige jeg har opplevd i så måte var en gang jeg var på besøk hos noen, vedkommende fikk en telefon og ble sittende i to timer! :evil: (Forøvrig uten å unnskylde seg etterpå, personen i den andre enden hadde bare vært pratesyk...)

Jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke reiste meg og gikk etter max en halvtime.

Skrevet

Jeg er så enig med deg!!!!

Jeg er vel litt anti mobil, har ikke mobil og har ikke tenkt å skaffe meg med det første. Er vi på tur har mannen sin jobb mob med.

Men det er det mest irriterendes når du snakker med mennesker som står med et halvt øye på mob hele tiden. Og når man da til og med hinter om at 'Hallo, vi snakker her' og vedkommende ikke gir seg, ja, da kan det bare være.

Kanskje jeg bare skal snu ryggen til å gå neste gang det skjer, hm, ja hvorfor ikke, går jo an å prøve og se hva som skjer.

Skrevet

-Uansett hvilken butikk jeg er innom, så er det en eller annen som MÅ stå der og snakke veldig høyt i mobilen.....og man kan ikke unngå å høre at den samtalen er ikke særlig viktig... :evil:...å bli pådyttet andres privatliv på den måten -fryktelig uinteressant og irriterende !!!

Håper vi får slutt på dette uvesenet snart.

Og som svar på spml:- Det er veldig sjelden at en tlf.samtale/sms er SÅ viktig ........det går vel an å si/taste noe sånt som at "jeg ringer deg opp senere".....ikke verre enn det. -At folk prioriterer mobilen mens de er sammen med andre, er direkte uhøflig.

Gjest Vanessa
Skrevet

Jammen hva er egentlig så ille med dette? Hvorfor gjør det noe om folk snakker i tlf f.eks på bussen? Og når dere sitter og snakker med en person, skal dere absolutt ha 100% oppmerksomhet da?

Jeg blir ikke fornærmet dersom noen skriver SMS eller tar en samtale i mitt nærvær, så lenge det bare er for et minutt eller to. Selv om det kanskje ikke virker som om det er noe viktig.

Dessuten, hvis dere er på et offentlig sted og hører noen snakke i mobilen, hvorfor ikke bare overhøre det? Enig i at det ikke er så gøy å høre om andres privatliv og at ikke alle er like diskret i så henseende, men av og til kan man ta i bruk ignoreringsmuskelen.

Skrevet

Poenget er vel at om 2 venner/bekjente sitter og snakker sammen på en kafè, så vil ikke den ene plutselig reise seg opp for å gå i et annet rom for å snakke med en annen person som evt kom inn på kafèen og sa noe til den ene. Om jeg klarte å formulere meg rett.

Irriterer meg en del over mobilslaver, men ikke nok til at det går utover noe. Men det som irriterer meg mest er når man står og snakker i telefonen om Levi's bukser samtidig som man betaler i kassa på Rema. Grrrrrr :roll:

Gjest Poirot
Skrevet

Vanessa:

Jeg kan også sende sms sammen med andre. men jeg har en del venner som hopper på tlf med en gang den gir lyd fra seg, selv om jeg kan være midt i en setning. Er ikke givende å fortsette den der man sitter da. Enten må man sitte på vent, pga den andre prater, eller man blir lyttet til med et halvt øre pga den andre skriver/leser sms.

Jeg mener ikke amn skal vente 5 timer med å svare, men kan man ikke vente til det er en naturlig pause?

Når det gjelder snakking på buss mm er det er faktum at mange snakker veldig mye høyere i mobil enn med personer som sitter ved siden av. Forleden satt jeg vis a vis en ung kvinne som fortalte alle om hva hun synes venninden burde gjøre med typen til natten, hvor rusa hun var sist helg osv. Man hørte henne tilogmed prate ETTER at t-banen hadde kjørt videre der hun gikk av! Vel så påtrengende og irriterende som barneskrik. Og ikke kan man la være å følge med heller, når personen sitter 20 cm unna deg.

Skrevet

Jeg skal ha følgende skilt i stua:

Det verste jeg vet er når jeg får folk på besøk og det første de gjør er å klaske mobilen på salongbordet

Sitat: Tom Sterri.

Jeg hater at folk er mer opptatt av mobilen sin enn det vi snakker om/gjør. Det er ufordragelig, respektløst, tankeløst, og vemmelig. Jeg har faktisk sagt ifra en del ganger når det har blitt riktig ille at jeg ville foretrukket om vedkommende slo av mobilen..... :briller:

Skrevet

Eg ser 2 fordelar med SMS:

1: Du har noko skriftleg å halde deg til. T.d kan du gå tilbake å sjekke ei adresse.

2: Eg kan gi ein beskjed når det passar meg og du kan motta beskjeden når det passar deg. Dersom eg hadde ringt ville det vera når det passa meg, men det kunne vere svært lite passande for deg. Og ringer du tilbake er det når det passar deg og då har kanskje eg vorte oppteken.

I dei fleste tilfella ser du kven som ringer og då er det vanlegvis lett å avgjere kor viktig samtala er. Det er ikkje nødvendig å vera å nå tak i på telefonen 24 timar i døgeret.

Situasjonne vil vera avgjerande for om eg svarar på både tale og tekst, men utgangspunktet er at den næraste har prioritet.

Tekstmeldinga les eg og eventuelt svarar på ein gong i framtida. Når, er det ingen som veit, mest truleg i intervallet 10 sek - 10 dagar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...