Pjukset Skrevet 28. april 2009 #41 Skrevet 28. april 2009 Hvordan da? Tar nesespay, øyedråper og tabletter men er fremdeles veldig plaget. Jeg prøvde absolutt alt av medisiner for allergi, det ble så ille at jeg ble satt på astmamedisiner - uten virkning. Hverdagen bestod i anfall på anfall og besøk hos legevakten for akutt pustehjelp. Lang historie kort: jeg ble anbefalt alternativ hjelp, og dro til ei ei venninne hadde fått hjelp med sin allergi. Hun drev med noe som het bioresonans, og bingbalabing, 1-2 behandlinger, og jeg var symptomfri resten av våren/sommeren, og året etter. Det anbefales nok flere behandlinger, men pga flytting kokte det bare bort i kål. Jeg har symptomer igjen i år (men ikke på langt nær som tidligere), men det var å forvente som følge av sykdomstilstand som har kommet i ettertid. Behandlingen blir av flere leger omtalt som "fremtidens medisin", flere jeg kjenner har fått en mye bedre hverdag i forhold til allerig og andre plager etter de har prøv behandlingen. Jeg skal ikke frelse noen som helst til å prøve dette, men jeg vet det virker Det står mer om det her http://bicomnorway.com/index.html Hvorfor vil du ikke ha kortison i kroppen din ? Pga bivirkningene det kan gi. Kortison er nok i mange tilfeller supert ved riktig bruk, men for min egen del vil jeg prøve alt annet før jeg bruker det. Jeg mener at f.eks allergi er et tegn på ubalanse i kroppen, kortison og andre medisiner vil bare ta vekk symptomet, ikke selve årsaken. Kroppen er kompleks, og jeg tror på en helhetlig behandling og ikke bare behandling av et symptom
Vilm@ Skrevet 28. april 2009 #42 Skrevet 28. april 2009 Jeg er allegisk mot det meste som finnes av pollen/ulike gresstyper, så jeg gleder meg ikke, men har ikke merket noe enda.
Pjukset Skrevet 28. april 2009 #43 Skrevet 28. april 2009 Jeg er allegisk mot det meste som finnes av pollen/ulike gresstyper, så jeg gleder meg ikke, men har ikke merket noe enda. Bor du oppi nord?
MannMann Skrevet 8. mai 2009 #44 Skrevet 8. mai 2009 (endret) Ja jeg fikk faktisk sprøyte i handa.. Hadde hørt flere andre som hadde fått i rompa, så jeg ble litt overrasket når legen ba meg ta av meg genseren og ikke buksa.. Den skal egentlig tas i rumpa. Kortison er en steriode, og sterioder skal alltid settes i rumpa for best effekt. Ingen kroppsbyggere som setter anabole sterioder, for eksempel, i armen. Det er kun hvis rumpa er helt ødelagt av stikk. Da setter de i låret, og så tilslutt andre steder. Så det er veldig rart at du fikk i hånden. Endret 8. mai 2009 av MannMann
MannMann Skrevet 8. mai 2009 #45 Skrevet 8. mai 2009 Noen som vet om det er vanlig å hovne opp rundt øynene pga pollen? Og få hodepine? Jeg har aldri gjort det før nå, men har aldri hatt det så ille som i år. Allergien min mot bjørkepollen har kommet i løpet av det siste året Har bare vært allergisk mot gress før og har sluppet unna mye billigere. Jeg hovner noe helt sinnsykt opp rundt øyene. Ser ikke ut. Ser ut som om det ligger en halv desiliter med væske under hvert øye. Skjer hver vår.
MannMann Skrevet 8. mai 2009 #46 Skrevet 8. mai 2009 Jeg er ganske sikker på at kestine er den eneste man kan ta dobbel dose av, dvs 10mg x2... Loratadin har jeg prøvd uten virkning, men det er jo forskjellig for alle. Kestine kan tas dobbelt, ja. De andre kun 1 per dag. Jeg har dog tatt 4 tabletter per dag av de fleste allergi tabletter. Har prøvd så og si alle merker. Når bjørken er på verst er jeg nødt til å ta fire, selv om man bare skal ta en. De varer bare 3 timer da, for meg. Er også nødt til å ta 40ml øyedråper 4 ganger til dagen, ellers klør jeg meg til blods på øynene. Har imidlertid fått min første kortisonsprøyte i dag Gleder meg....
MannMann Skrevet 8. mai 2009 #47 Skrevet 8. mai 2009 Hvordan da? Tar nesespay, øyedråper og tabletter men er fremdeles veldig plaget. Var hos fastlegen i dag. Kortsiktig er det kun kortison som hjelper. Langsiktig kan de finne ut hvilket allergen du reagerer sterkest mot, og så kan de bygge opp mostandskraft i kroppen mot det allergenet når det er isolert. Da begynner de med en liten dose (dog meget høyere enn noen homeop. opererer med), og så øker de på. Til slutt vil kroppen godta allergenet uten reaksjon. Det finnes også nye piller mot f.eks. kun gresspollen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå