Gå til innhold

Pollenallergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjent det i nesa et par uker, jeg har vel hatt en viss forventning av at kroppen kommer til å merke pollensesongen veldig denne våren/sommeren pga nedsatt allmenntilstand.

MEN, jeg har ikke hatt særlige symptomer på pollenallergi på 3 år, takket være behandling med bioresonans. Jeg var veldig hardt angrepet av pollenallergi, lå rett ut hele sesongen. Folk maste om at jeg måtte ta kortisonsprøyte, men jeg ville IKKE ha kortison i kroppen min. Så etter jeg ble tipset av ei venninne om en homeopat utenfor Trondheim dro jeg dit. Hun behandlet meg med bioresonans, èn behandling utgjorde stor forskjell, 2 behandlinger og jeg hadde ingen symptomer. Jeg skal love jeg var skeptisk, jeg hadde aldri prøvd alternativ behandling før, og hadde ikke trua. Veldig glad jeg lot meg overtale!

Jeg anbefaler på det sterkeste å prøve dette!

Det står litt om det på denne siden http://www.bioresonans.no/hvaer.php

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

Igår begynte sambo å snufse, så da tror jeg bjørkesesongen er i her (østre telemark). Sjøl har jeg vært forkjøla i en ukes tid så jeg merker ikke så stor forskjell på nesa, men har begynt å klø litt i øynene...

Jeg fikk ikke legetime før 7 mai jeg da, heldige meg :roll: Og Zyrtec har jeg ikke råd til i lengda. Så da blir det bare å overleve da...

Skrevet
Igår begynte sambo å snufse, så da tror jeg bjørkesesongen er i her (østre telemark). Sjøl har jeg vært forkjøla i en ukes tid så jeg merker ikke så stor forskjell på nesa, men har begynt å klø litt i øynene...

Jeg fikk ikke legetime før 7 mai jeg da, heldige meg :roll: Og Zyrtec har jeg ikke råd til i lengda. Så da blir det bare å overleve da...

Det er forferdelig å være allergisk uten å ha noe som lindrer, så du har min fulle sympati!

Må du ha time hos legen for å få resept på allergimedisiner?

Jeg, og de fleste jeg kjenner, bare ringer når vi trenger påfylling av faste medisiner. (som allergimedisiner)

Kan du ikke prøve å ringe for resept, eller eventuelt bestille en akutt-time?

Gjest Grafica
Skrevet

Det er så mange år siden jeg har fått ny resept (fordi jeg fikk GIGANTPAKNINGER som holdt i flere år, uten å gå ut på dato, men brukte de siste av de i fjor...) at jeg må til legen for å få fornyet den, de må sjekke at jeg fortsatt er allergisk osv visstnok. Og ting som hodepine og pollenallergi er ikke viktige nok grunner til å få hurtigtime lenger...

Jeg tilber fastlegen min, men det har blitt innmari vanskelig å få time etter at han gikk fra å ha eget kontor til å bli del av et senter :sukk:

Skrevet
Fikk du sprøyte i hånda?

Jeg bruker å få i rompa jeg... :sjenert:

Ja jeg fikk faktisk sprøyte i handa.. Hadde hørt flere andre som hadde fått i rompa, så jeg ble litt overrasket når legen ba meg ta av meg genseren og ikke buksa..

Skrevet

Nå har sesongen startet for full for min del i hvert fall. Klør som en gal i øynene og nyser mye selv om jeg tar både tabletter, nese- og øyedråper...

Skrevet

Jeg får også kenacortsprøyta i armen, men den kan like gjerne settes i rompa, poenget er at den skal settes intramuskulært.

Jeg er hyperallergisk, og den funker som bare det. Kortison får være kortison når det bare er en gang i året, og lar meg slippe3-4 mnd i ørska av allergi.

Gjest Gjest_Oslo_*
Skrevet

Ja, merker pollenet godt nå. Sitter her og kremter. :S

Hvilke medisiner kan dere anbefale. Vil ikke ha noe sterke greier, og heller ikke noe med masse bivirkninger.

Gjest Mossie
Skrevet
Jeg er i utgangspunktet kun allergisk mot bjørkepollen, men har reagert allergisk på et eller annet i ca 1 mnd nå.

Hos meg slår ikke pollenet ut med rennende nese/øyne, men på astma. Begynner å bli lei av å våkne opp potte tett i bryst og luftveiene om morgenen nå, så skal inn å få tatt nye allergitester i morgen.

Har det på samme måte! Kun tett i brystet og værre av astmaen. Svir i øynene og er i dårlig allmenn tilstand. Klør i hals og svelg. Dette er en tid jeg overhodet ikke har det bra! God bedring til alle som sliter nå:)

Skrevet

Ja jeg har merket pollenet! Er allergisk mot det meste som gror der ute,og allergitabletter hjelper egentlig ingenting når det er på det verste.Nå går det ganske bra,kjenner at det kiler litt i nesa av og til nyser mer og er trøtt men ikke slått ut av spill.Men i mai når bjørkepollenet kommer for fullt..Da er jeg ikke i stand til noen ting.Allergien da er virkelig ille!

Skrevet
Ja jeg har merket pollenet! Er allergisk mot det meste som gror der ute,og allergitabletter hjelper egentlig ingenting når det er på det verste.Nå går det ganske bra,kjenner at det kiler litt i nesa av og til nyser mer og er trøtt men ikke slått ut av spill.Men i mai når bjørkepollenet kommer for fullt..Da er jeg ikke i stand til noen ting.Allergien da er virkelig ille!

Bjørkepollenet har da allerede kommet for fullt i hele landet, bortsett fra i nord da. På østlandet er det ekstrem spredning, ellers så er det kraftig spredning i de andre fylkene.

Skrevet

Da har jeg nok vært heldig i år ! Kanskje pillene hjelper allikevel,kunne ikke ta medisin de to andre vår/somrene pga.graviditet ,amming osv.og da var jeg veldig allergisk. Men kjenner det nå hvis jeg er mye ute og er blant mye busker/trær.

Skrevet
Da har jeg nok vært heldig i år ! Kanskje pillene hjelper allikevel,kunne ikke ta medisin de to andre vår/somrene pga.graviditet ,amming osv.og da var jeg veldig allergisk. Men kjenner det nå hvis jeg er mye ute og er blant mye busker/trær.

Da hjelper nok pillene :)

Skrevet

Jeg er sengeliggende på fjerde døgnet. Klarer knappast å komme meg ned postkassen og tilbake, bor i tredje etasje. Pyton.

Skrevet

Noen som vet om det er vanlig å hovne opp rundt øynene pga pollen? Og få hodepine? Jeg har aldri gjort det før nå, men har aldri hatt det så ille som i år. Allergien min mot bjørkepollen har kommet i løpet av det siste året :( Har bare vært allergisk mot gress før og har sluppet unna mye billigere.

Gjest mor til en
Skrevet

Sønnen min måtte komme hjem fra skolen i dag pga. kløe i øya.

Klør som bare det.

Nå sitter han å koser seg i dusjen, bytter klær og skifter på senga. Så får vi håpe det går litt greiere.

Han har ikke begynt på medisiner ennå siden plagene var så små i fjord.

Eneste han brukte i fjord var øyedråpene. (men de svir, så han er ikke særlig lysten på å ta de.. Vil heller klø)

Fikk noe ny medisin i dag

(måtte ringe å bare få resept på alergimedisin siden det jeg hadde var gått ut på dato)

Noen som kjenner til denne

LORATADIN COPYFARM 10 mg ?

Hvor fort den virker, om den kan tas etter behov og de mest vanlige bivirkninger (spessielt med for høy dose) ?

Han er 10 år og rimelig tynn\ slank i kroppen.

Har fått medisiner tidligere beregnet for barn over 12 år med for stor dose av legen. Så jeg er en del skeptisk når jeg bare får noe nytt uten test først.

Vanlige leger virker litt... ustabile med hvor mye de kan\hvet om dette.

I fjrd reagerte han veldig lite. Trenkte kun øyedråper.

Han har vært ille i 2-3 års alderen med astmamedisiner, dråper, pusteaparat og hele pakka. Men det ser ut til at han kanskje vokser det av seg. Slik som pappa og andre i familien.

Vanlig zyrtek tåler han ikke.

Skiftet helt personlighet til en sur, grinete, veeldig missfornøyd ets. gutt.

Skrevet
Noen som vet om det er vanlig å hovne opp rundt øynene pga pollen? Og få hodepine? Jeg har aldri gjort det før nå, men har aldri hatt det så ille som i år. Allergien min mot bjørkepollen har kommet i løpet av det siste året :( Har bare vært allergisk mot gress før og har sluppet unna mye billigere.

Ja det er vanlig, alle får forskjellige symptomer. Allergi kan slå ut helt plutselig, og blir for noen bare værre og værre. Men det finnes hjelp å få hvis medisiner ikke fungerer :)

Skrevet
Noen som kjenner til denne

LORATADIN COPYFARM 10 mg ?

Hvor fort den virker, om den kan tas etter behov og de mest vanlige bivirkninger (spessielt med for høy dose) ?

Han er 10 år og rimelig tynn\ slank i kroppen.

Har fått medisiner tidligere beregnet for barn over 12 år med for stor dose av legen. Så jeg er en del skeptisk når jeg bare får noe nytt uten test først.

Vanlige leger virker litt... ustabile med hvor mye de kan\hvet om dette.

Jeg er ganske sikker på at kestine er den eneste man kan ta dobbel dose av, dvs 10mg x2...

Loratadin har jeg prøvd uten virkning, men det er jo forskjellig for alle. :)

Skrevet
Ja det er vanlig, alle får forskjellige symptomer. Allergi kan slå ut helt plutselig, og blir for noen bare værre og værre. Men det finnes hjelp å få hvis medisiner ikke fungerer :)

Hvordan da? Tar nesespay, øyedråper og tabletter men er fremdeles veldig plaget.

Gjest Eggedosis
Skrevet
Folk maste om at jeg måtte ta kortisonsprøyte, men jeg ville IKKE ha kortison i kroppen min.

Hvorfor vil du ikke ha kortison i kroppen din ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...