Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MissBella
Skrevet

Hvor ofte går dere i operaen?

Hvem er dere? alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er nybegynner- men har foreløping fått med meg dette;

La Triviata (Ringsakeroperaen 2007)

La Boheme (Opera Krakowska) 2008)

Tosca (Ringsakeroperaen 2008)

I tillegg har jeg planer om å få med meg:

Den Glade enke (Lehar) Ringsakeroperaen høst 09

Har også store planer om å få besøkt den norske operaen i løpet av året- men har ikke sett hørstprogrammet enda.

Jeg er en helt vanlig jente, bikket 30, og som sagt nybegynner.... (Altså- alltid likt opera og klassisk- men først nå i det siste jeg har begynt å utforske)

Endret av Reveal
Skrevet

3-4 ganger i året. Anbefaler Oscarsborgsoperaen som hadde en flott oppsetning av Tosca i fjor. I år er det La Boheme. Fin båttur fra Oslo. Er glad i Puccini, og savner han litt på den nye operaen så langt :)

Gjest pigesind
Skrevet

Jeg går nok ikke så ofte som jeg ønsker, da jeg bor et stykke unna store operahus. Har derimot store planer for dette året!

Jeg er for øvrig 20 år og har alltid vært glad i scenekunst. Kunstfrelst!

Skrevet (endret)

Jeg har gjort det bare i utlandet så langt, de siste årene har det blitt i hvert fall ett par ganger i året, av og til mer, avhengig av reisemålene ;)

Er i andre halvdel av 20-årene.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg er 27 år, og siden mai 2007, min første opera, har jeg vært på tretten forestillinger, og det gjenstår fire denne sesongen. Som du ser, er jeg nyfrelst. Men ekstra trykk på frelst!

Skrevet

Jeg skal i morgen, som en pre-bursdagsgave. Min aller første gang...

Jeg er 28. ...eeeehhh blir 29 neste uke.

Skal se Nasjonalballetten danse fire av ballettene fra Åpningsgallaen

og en helt ny av Marco Goecke. Spansk type, masse kule rytmer!!! OSV...

Vi får se da, om dette er noe for meg...Gosh, hva skal jeg ha på meg???

Well, hell, gleder meg.

Skrevet
Jeg skal i morgen, som en pre-bursdagsgave. Min aller første gang...

Jeg er 28. ...eeeehhh blir 29 neste uke.

Skal se Nasjonalballetten danse fire av ballettene fra Åpningsgallaen

og en helt ny av Marco Goecke. Spansk type, masse kule rytmer!!! OSV...

Vi får se da, om dette er noe for meg...Gosh, hva skal jeg ha på meg???

Well, hell, gleder meg.

Jeg så forestillingen i går, og det var utrolig morsomt! Men ikke vent deg noen klassisk og fyrig spansk dans, selv om den nye av Goecke ("Fur") riktignok hadde et infernalsk tempo (jeg har aldri sett noen bevege seg så raskt!). ;)

Skew Whiff (favoritten min)

The Vertiginous Thrill of Exactitude (andreplassen min)

Sechs Tänze (tredjeplassen min)

The Christening Suite (favorittparet mitt!)

Æsj, ta rangeringen min med en klype salt, det er vanskelig å bedømme ulike verker på denne måten.

Gjest Finansakrobat
Skrevet

Kan ikke / husker ikke navnet på noen. Men jeg liker å gå i operaen og i balletten.

Skrevet
Hvor ofte går dere i operaen?

Hvem er dere? alder?

35 år

Finansnæringen

Høyere utdannelse

Skal på 3 operaforestillinger i resten av 2009, 1 ballettforestilling og mange konserter (jazzfestival, militærorkester, filharmoniske orkestre, pop). Kulturopplevelser gjør meg til et bedre menneske.

Skrevet
3-4 ganger i året. Anbefaler Oscarsborgsoperaen som hadde en flott oppsetning av Tosca i fjor. I år er det La Boheme. Fin båttur fra Oslo. Er glad i Puccini, og savner han litt på den nye operaen så langt :)

Den skal vi på også, i august :-)

• 4 måneder senere...
Skrevet
Den skal vi på også, i august :-)

når når???

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg fant igjen denne gamle tråden, jeg lurer på det samme, men utvider spørsmålet til å omfatte klassiske konserter også, ikke bare opera.

Jeg er 29 år og har høyere utdannelse innen kultursjangeren. Jeg går på konsert/opera en gang i måneder, kanskje.

Skrevet

Jeg fant igjen denne gamle tråden, jeg lurer på det samme, men utvider spørsmålet til å omfatte klassiske konserter også, ikke bare opera.

Jeg er 29 år og har høyere utdannelse innen kultursjangeren. Jeg går på konsert/opera en gang i måneder, kanskje.

Om du slenger med teater også, så er jeg på et eller annet i snitt en gang i uken. Men ikke bare klassiske konserter altså. Man må jo ha litt variasjon.

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg er dame på noenogtredve år og går gjerne på opera eller ballett eller lignende.

Andre mennesker ser nok ikke på meg som en type som liker slikt. Er litt funkis og "hippie" av meg. Går kledd slikt iallefall. Ellers mekker jeg biler, prater med gutta, røyker rullings, kjører vogntog. Ei skikkelig guttejente med andre ord.

Men jeg elsker musikk av alle sjangre, til sin tid, dvs at jeg hører sjeldent på opera hjemme, men jeg elsker å høre på det i en operasal, føle stemningen og høre musikken. Og dans kan jeg se på i timesvis :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...