Gå til innhold

Strikke- /syklubb i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Inne på en annen tråd kom det frem at det var en del her i Trondheim som kunne tenke seg å være med i en hobbyklubb. Så da starter jeg en tråd her, der de som kunne tenke seg å være med, kan skrive litt om seg selv. Kanskje vi kan satse på å ha et treff?

Skriv gjerne litt om hvor gammel du er og hvilke hobbyer du holder på med, og hva du driver med på dagene.

Jeg kan jo begynne :)

Jeg er 26 år, bor på Byåsen sammen med mannen min. Jeg jobber som lærer og har en liten gutt på 2 år. Jeg driver på med det meste av hobbyaktiviteter, men mest søm, strikking og hekling. Jeg har mange jern i ilden, og er må til tider være kreativ heele tiden.

Endret av Arielle
Skrevet

Hei!

Jeg er 25 år, og bor i Ilsvika sammen med kjæresten min. Er ferdig utdannet lærer til sommeren :) Jeg elsker å strikke, selv om jeg fremdeles befinner meg på amatørstadiet og ikke behersker så mange teknikker. Er også veldig glad i å sy, men kan ikke hekle. Er det potensiale i meg da, mon tro?

:goodbye:

Skrevet

Hei :goodbye: .

Høres ut som det er litt potensiale der, ja. :fnise:

Koselig.

Kanskje vi blir flere?

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg er 24, snart ferdig med 2.året på tolkestudiet og bor på hybel på Rotvoll

Driver mest med strikking (driver også strikkeforum *reklamereklame* :fnise: ), men en del med scrapbooking også.

I tillegg driver jeg i perioder med hardangersøm, kostymesøm og småsøm, historiske håndverk som brikkveving, spinning og nålbinding. Kan å hekle, men liker det ikke så godt.

Skrevet
Jeg er 24, snart ferdig med 2.året på tolkestudiet og bor på hybel på Rotvoll

Driver mest med strikking (driver også strikkeforum *reklamereklame* :fnise: ), men en del med scrapbooking også.

I tillegg driver jeg i perioder med hardangersøm, kostymesøm og småsøm, historiske håndverk som brikkveving, spinning og nålbinding. Kan å hekle, men liker det ikke så godt.

Tegnspråktolk altså? Jeg gikk tegnspråk årsenhet for.. ehh.. 4 år siden er det vel :)

Skrevet

Tegnspråk er kjempespennende!

Jeg tok kurs i bruk av tegnspråk i idretten for litt siden :jepp:

Skrevet

Hehe, kanskje det blir tegnspråkklubb istedet? ;)

Neida, nå skremmer jeg vel andre fra å melde seg på :fnise: .

Skrevet

Jeg vil også!

Jeg er 26 år, bor på Byåsen sammen med mannen min og sønnen vår på 1,5 år.

Jobber dom fotograf.

Har strikkedilla for tiden (er veldig amatør). Har også prøvd meg på litt sying, men det er en stund siden nå, kanskje det blir litt mere av det igjenn når stoff og stil åpner her.... :D Ikke så god til å hekle, men har veldig lyst til å lære!

Lage kort og slike ting gjør jeg også, egentlig så liker jeg det meste som har med hobby å gjøre. :)

Jeg kan nok ikke tegnspråk altså, så da ødelgger jeg litt for dere, kanskje jeg må ta et kurs.... ;)

Skrevet

Hei :goodbye:

Da er vi fire :) Dette blir spennende hvis vi får til et treff. Har aldri før truffet noen som jeg bare har snakket med på nett :ler:

Skrevet

Det er litt skummelt å skulle treffe noen man bare har snakket med på nett/forum før, men dette er nå i det minste ikke noen date! ;) Been there.. og det er nervepirrende, det.. Det skal sies at vedkommende nå er en av mine aller beste venner :klemmer:

Er dere forresten trøndere alle sammen, eller deler jeg innflytterbakgrunnen min med noen? :goodbye:

Gjest Papirkurven
Skrevet
Det er litt skummelt å skulle treffe noen man bare har snakket med på nett/forum før, men dette er nå i det minste ikke noen date! ;) Been there.. og det er nervepirrende, det.. Det skal sies at vedkommende nå er en av mine aller beste venner :klemmer:

Er dere forresten trøndere alle sammen, eller deler jeg innflytterbakgrunnen min med noen? :goodbye:

Vi kan jo treffes på "offentlig sted" de første gangene, kafè eller noe sånt, så ingen trenger å føle press ved å "åpne hjemmet sitt for fremmede" eller å dra hjem til fremmede for den saks skyld:)

Jeg er innflytter fra Molde skyld studier.

Skrevet (endret)

Inflyttet fra Tromsøområdet :)

Hører forøvrig at du studerer tegnspråk, Papirkurv. "Flyttet Skyld studier" :ler:

Endret av Arielle
Skrevet

Å møtes på et offentlig sted høres bra ut.

Jeg er Trønder..... :)

Skrevet (endret)

Og jeg er sørlending :goodbye:

Endret av Blemme
Gjest Papirkurven
Skrevet
Hører forøvrig at du studerer tegnspråk, Papirkurv. "Flyttet Skyld studier" :ler:

Beklager, arbeidsskade :gjeiper:

Skrevet

Hei :)

Kan jeg og få være med??

Må advare og si at jeg er veeeldig amatør enda, hehe. Men jeg har store ambisjoner da! Sydde og strikka en del når jeg var liten og har en bestemor og tante som var/er sydamer, så dette er jeg overbevist om at jeg har i blodet ;)

Har nettopp fått symaskin fra samboeren i gave, så nå er det bare å hive seg rundt og komme i gang føler jeg. I tillegg har jeg kjøpt meg garn og skal få strikket meg et teppe :-D

Hadde jo vært kjempetrivelig om vi kunne fått til en klubb da, syforening heter det vel!? ;)

Er forresten på det 25. året, samboer med en trønder og tilflytter fra Rogaland :)

Hørtes veldig bra ut å treffes på kafè første gang da. Er absolutt med på den :)

Gjest Papirkurven
Skrevet (endret)

La oss pangstarte og møte opp på

Strikketreff på Jorbærpikene på KBS kl. 18.30 I MORGEN (torsdag 7. mai)

Endret av Papirkurven
Skrevet

Jeg og samboeren skal avgårde å se på en bil vi kanskje skal kjøpe i 6-tiden, så mulig jeg ikke rekker det akkurat til halv 7. Men til kl 7 burde jeg klare være på plass :)

Hvilken av jordbærpikene tenkte du på?

Gjest Papirkurven
Skrevet
Hvilken av jordbærpikene tenkte du på?

Har endret det, glemte å putte det inn :) På KBS. Er visst Jens Hoff som arrangerer

Skrevet

Tror det går bra, ja. Skal sjekke. Sikkert ikke alle her som ikke får det med seg pga kort varsel, men vi får dra vi som kan da :).

Hvordan skal vi kjenne hverandre igjen? Rød rose i knapphullet? :fnise:

(jeg har iallefall på meg turkis jakke, og har brunt halvlangt hår og heter Berit ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...