Purple Diamond Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei! Jeg blir veldig fort blank på nesen og har en del sorte prikker på den. I tillegg får jeg stadig nye, vonde kviser på haka. Jeg har ikke hatt så mye kviser der før, så nå lurer jeg på om jeg bruker helt feil produkter. Jeg bruker Clearasil, men jeg ser ingen forbedring i huden og kviseforekomsten bare øker (spesielt på haka). Etterpå bruker jeg en dagkrem fra Vichy Normaderm, som jeg er veldig fornøyd med. Disse bruker jeg hver morgen og kveld. Jeg er klar over at Clearasil er et billig og sikkert veldig dårlig produkt, men jeg har heller ikke lyst til å blakke meg helt på dyre renseprodukter. Det er egentlig bare rens jeg trenger hjelp til å finne, så kanskje jeg likevel bør investere i en dyr en? Hva hjelper deg? Kan jeg bruke en type rens og en annen type krem? Jeg har også tenkt på å prøve Basiron eller lignende, men tipper jeg heller bør kjøpe meg en annen rens. Muligens på nettet - tips? På forhånd tusen takk for svar!
Gjest Charming Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Du kan jo bruke en type rens og en type krem - men da tror jeg du burde vite litt om innholdet i de så de ikke motarbeider hverandre. For da er det jo bare bortkastet! Personlig hadde jeg mye uren hud før. Samme som du beskriver, mye på haka og blank osv på nesen. Hudpleieren min sa at sånt på haken veldig ofte er hormonelt. Så det er vanskeligere å kontrollere det 100%. Men jeg bruker nå hvertfall Dermalogica-produktene. Det var en investering - men de holder LENGE og er drøye produkter. Det hjelper hvertfall. Så drikker jeg 3-4 liter vann om dagen - det også gjør susen om dagen! :D
Gjest anita-gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Drikk myyye vann hver dag og kjøp en god fuktighetskrem uten fett i. Det er det eneste som hjelper kroppen å rense uren hud, det nytter ikke å tørke ut huden med hauger av dårlige rensekremer som ikke virker. Vann er billigst og best:) Lykke til!
Purple Diamond Skrevet 14. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2009 Takk for svar og tips! Skal sjekke ut Dermalogica. Tror jeg må ta meg en tur til hudpleier - for jeg trenger ikke ta en behandling for at de skal se hvilke produkter jeg trenger?
Purple Diamond Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Drikk myyye vann hver dag og kjøp en god fuktighetskrem uten fett i. Det er det eneste som hjelper kroppen å rense uren hud, det nytter ikke å tørke ut huden med hauger av dårlige rensekremer som ikke virker. Vann er billigst og best:) Lykke til! Bør jeg ikke rense, altså?
Gjest anita-gjest Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 ...glemte en ting... Det er også en stor fordel å prøve å styre sinne sitt, blir man sinna/ frustrert/forbanna etc lagrer man dette i kroppen og den klarer ikke å skille det ut like fort som det lagres (veldig forenklet). Smil og vær glad, helst hver dag:)
Gjest anita-gjest Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Charming har helt rett:) Man bør ikke tørke ut huden hver dag med renseprodukter, det gjør den bare verre. Det sier også min hudpleier. Men man kan selvsagt rense iblant. Jeg er ingen ekspert altså, jeg bare snakker av egen erfaring. Har jeg uren hud, så dynger jeg på med fuktighetskrem og lar det tørke inn.
Furstina Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Jag trodde att jag hade oren hy eftersom jag har haft problem med kviser. När jag var till en hudpleier på behandling sa hon att min hy var väldigt ren - däremot var den felbehandlad och väldigt väldigt torr. Till och med extremt tunn på vissa ställen. För att bli av med mina milda problem hade jag köpt produkter för oren och fet hy - vilket gjorde det bara värre. Nu har jag fått (köpa) produkter som ska göra rent huden och samtidigt ge den fett och näring som den behöver. Jag skulle rekommendera dig att gå till en hudpleier för behandling, råd och analys.
alicia2 Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 (endret) Bør jeg ikke rense, altså? Jo det må du!! Det å rense huden er "alfa og omega" for å greie å holde huden fri fra urenheter,og for at den skal kunne få skikkelig utbytte av det andre du bruker på den! Så for all del,rens huden morgen og kveld, men bruk produkter egnet for akkurat din hud,snakk gjerne med en hudpleier! ! Endret 14. april 2009 av alicia2
Gjest Charming Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Takk for svar og tips! Skal sjekke ut Dermalogica. Tror jeg må ta meg en tur til hudpleier - for jeg trenger ikke ta en behandling for at de skal se hvilke produkter jeg trenger? Nei, du trenger ikke ta noen behandling. Der de selger Dermalogica (hudsalong) her jeg bor, tar de en titt på alle som skal handle produktene uansett - uten ekstra kostnader. Nettopp så du skal få riktig produkt. Når du går en sånn plass, og det er litt dyre produkter det er snakk om - så får du også god hjelp og oppfølging. Jeg fikk først en feil rensekrem (nyutdannet hudpleier) - gikk tilbake og da hadde jeg brukt den i nesten en måned. Og jeg fikk levert den og fikk en ny på stedet uten masse problemer og forklaringer. Hun andre så med en gang at jeg hadde fått feil produkt, og det var en selvfølge at jeg skulle få den andre rensekremen. Det er fordelen når man handler "skikkelige" produkter og ikke på H&M. Der velger du selv, og det får du også bøte for selv når/hvis du velger feil! Så er litt fordeler med å dra en skikkelig plass og få litt ekspertise.
Gjest Vidunderkur! Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde krater-kviser i mange år Det er lite som tærer så tungt på selvtilliten. Men jeg fant en vidunderkur!! Face it: Det hjelper ikke å drikke vann. Ikke smiling heller. Nytteløst er også agurk, clearasil, peeling, lactacyd, leiremaske, saltvann, dampbad, penicillin, basiron, godteristopp, kosttilskudd, solarium, karbamid, aloe vera, alle verdens young & pure- serier i alle butikker, Chanel, Clarins, .... jeg prøvde også å gjøre ingenting i lange perioder for at jeg ikke skulle "slite ut" huden min. Men. Det er ikke giftstoffer eller fett som gir deg kviser. Det er hormoner. Prøv Diane, minipiller. Indikasjon er acne, - prevensjon står oppført som bivirkning, hoho. Voila! Kvisene ble borte vekk! Det hjalp ihvertfall for meg:-) :-) Og jeg gråt av glede da jeg merket at de forsvant! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 En god rens og kanskje også tonic er kjempeviktig om du skal få bukt med problemene. Det hjelper ikke bare å drikke vann som en sa over her. Huden utsettes for mye rart imløpet av en dag, og all forurensin og annet rart som fester seg på den må renses bort med milde produkter. Clearasil derimot er kjempesterke og skader huden på sikt, så KAST DEN! Bruk fuktighetskrem og gjerne fuktighetsmaske. Uren hud kan være slik fordi den er uttørket og fuktfattig, og mye kan rette seg bare ved at den får nok fukt. Å gå til en hudpleier er lurt. Du kan som regel få en helt grei analyse av huden din gratis hos en hudpleier, opg så få anbefalt produkter. Om du ikke vil bruke mange tusen kroner kan du jo kjøpe ett produkt der som "takk for hjelpen" og så resten på internett? Mye billigere...
Hårek Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Du kan også ta problemet opp med fastlegen din, det finnes preperater som hjelper og du trenger ikke nødvendigvis å tilføre kroppen hormoner for å få hjelp. Differin f.eks, er et legemiddel som mange har fått god hjelp av og som koster under en hundrings for en tube. Det finnes mange andre legemidler som kan hjelpe også, noen ganger må man ha to preperater i kombinasjon. Jeg skal ikke si at man ikke skal kjøpe dyre hudpleieprodukter, eller at hudpleier ikke er noen vits - men det er greit å gjøre oppmerksom på at det finnes rimelige alternativer som kan hjelpe veldig mange. Les mer her.
hvitveis1 Skrevet 15. april 2009 #14 Skrevet 15. april 2009 Jeg har prøvd det meste (kremer, piller og dietter)! Bortsett fra Dalacin (fåes på resept) har alle kremene fra apoteket/legen tørket ut huden min. Redningen min ble P-pillen Diane og renseprodukter fra Dermalogica. Nå har jeg ikke en eneste kvise igjen bortsett fra 2-3 små rundt mensen. Gå til hudpleier å få anbefalt Dermalogica produkter for din hud, også går du på strawberrynet.com og kjøper de billig der. Egentlig skal man slutte på Diane når kvisene forsvinner, men det er den eneste p-pillen jeg ikke får bivirkninger av så jeg har bare fortsatt på den. Etter at jeg begynte på Diane kan jeg bruke omtrent hva som helst av foundation og kremer uten å få kviser av det.
Honey Bee Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 For å få fin hud må man investere litt i produkter.Noen produkter betaler man ofte bare for merket,men det fins produkter som er bra og ikke altfor dyre. En viktig ting man må lære seg er å lese hva slags innhold produktene har.Det verste man kan bruke på uren hud er produkter som inneholder mineralolje.Ironisk nok har produkter som skal bekjempe kviser dette i seg. Mineralolje er som regel parafin o.l.Det mineralolje gjør er at den tetter porer og død hud blir liggende på huden og "kapsler" inn hudormer,nupper osv.Styr unna alle produkter med mineralolje. Selv har jeg vært plaget med hormonubalanse som medførte mye kviser.Jeg trengte ikke begynne på p-piller og andre ting som ikke er bra for kroppen.3 ganger i uka bruker jeg peeling for å få fjernet død hud,også renser jeg med NuSkin Clear Action.Dette er en serie som også blekner arr.Et billigere og bedre produkt enn MD formulation som mange med samme problemer sverger til. Renser huden morgen og kveld,veldig viktig,og bruker mineralpudder- Etter 14 dager er huden min som ny
alicia2 Skrevet 15. april 2009 #16 Skrevet 15. april 2009 ....også renser jeg med NuSkin Clear Action.Dette er en serie som også blekner arr. Hvor får en kjøpt dette produktet?
Honey Bee Skrevet 15. april 2009 #17 Skrevet 15. april 2009 Hvor får en kjøpt dette produktet? NuSkin har butikk i Dronning Maudsgate 11,Oslo Ellers er dette også noe man kan drive med privat eller bli fordelskunde for å få det billigere.Må ikke misforståes som homeparty opplegg lik Mary Kay osv. Stikk innom butikken i Oslo hvis du ønsker å vite mer
alicia2 Skrevet 15. april 2009 #18 Skrevet 15. april 2009 NuSkin har butikk i Dronning Maudsgate 11,Oslo Ellers er dette også noe man kan drive med privat eller bli fordelskunde for å få det billigere.Må ikke misforståes som homeparty opplegg lik Mary Kay osv. Stikk innom butikken i Oslo hvis du ønsker å vite mer Tusen takk ! Desverre bor jeg langt unna Oslo,det var synd.. .men jeg fant noen sider på nettet som kan hjelpe meg !
fregnen Skrevet 16. april 2009 #19 Skrevet 16. april 2009 Du kan også begynne å ta nattlysolje og sink hver dag, det skal hjelpe Ser foreløpig ut til at det funker på meg i alle fall
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2009 #20 Skrevet 16. april 2009 NuSkin har butikk i Dronning Maudsgate 11,Oslo Ellers er dette også noe man kan drive med privat eller bli fordelskunde for å få det billigere.Må ikke misforståes som homeparty opplegg lik Mary Kay osv. Stikk innom butikken i Oslo hvis du ønsker å vite mer Mener jeg har hørt at de har NuSkin på Vita, ihvertfall enkelte butikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå