Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Turist
Skrevet

Jeg skal ut å reise men har ikke vekslet noe ennå. Noen som vet hvor kursen pleier å være best?

Gå i banken før reisen? Minibanken på Gardermoen? Eller vente med å ta ut til vi ankommer Kreta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Jeg skal ut å reise men har ikke vekslet noe ennå. Noen som vet hvor kursen pleier å være best?

Gå i banken før reisen? Minibanken på Gardermoen? Eller vente med å ta ut til vi ankommer Kreta?

Kursen er ikke bedre et sted enn et annet .

Gebyrer kan sikkert variere noe .

Skrevet
Kursen er ikke bedre et sted enn et annet .

Gebyrer kan sikkert variere noe .

Dette var da en sannhet med (store) modifikasjoner.

Selvfølgelig varierer både kurser og gebyrer.

Bruk minibank på Kreta.

Og har du i tillegg kort hos Skandiabanken, så får du det faktisk ikke billigere.

Skrevet

Ja. Minibank (lokalt) er vel ikke dumt.

Kreta bruker jo Euro og da jeg reiser mye, så har jeg stadig Euro liggende. Ellers så bruker jeg KUN kreditkort ved betaling av hoteller, restauranter, eller til kjøp av noe størrelse i utlandet.

Dette på grunn av sikkerheten kontra et debetkort.

Men (som det sies over) kan et debetkort brukes i minibank og Skandiabanken er da et av de beste.

Hvis du har visakort (altså et vanlig debetkort) i skandiabanken så er det gratis å bruke det i utlandet. Det er ikke mange andre banker som gir deg det.

De andre skal ha en viss prosent + et “valutapåslag”. Altså påslag på valutaen.

Den måte å legge gebyrer på valuta på er gratis penger for bankene. Anbefaler deg å sjekk skandiabankens tilbud, hvis du skal reise mye. Man skal ikke tape mere en man må på valuta og valutatransaksjoner heller.

Men klart...

Er det bare en forh.vis kort ferietur og ikke så mye reising forøvrig, så er det jo ikke aktuelt å bytte bank, bare på grunn av det.

Gjest Turist
Skrevet

Takk for svar. Da blir det minibanken på Kreta. Har desverre ikke skandiabanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...