Gjest Nimi Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Heisann! Jeg har begynt å tenke på reisemål for sommeren.. men jeg synes det er ufattelig vanskelig å finne et reisemål som har det jeg ønsker meg Vet du hvor mitt drømmested er? Her er "kravene mine": -Fine strender (ikke grovkornet, steinete strand) -Helst ikke mer enn 5 timers flytur - Ikke altfor dyrt (4000-5000 kr for en uke hotell+fly) - Ikke trash partyparty sted - Kan gjerne være bar/utesteder/uteliv, men med en viss klasse Vi er et kjærestepar som reiser og vi er 22 og 26 år gamle (uten barn) Vet du om et passende sted? Tips mottas med et stort takk
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Heisann! Jeg har begynt å tenke på reisemål for sommeren.. men jeg synes det er ufattelig vanskelig å finne et reisemål som har det jeg ønsker meg Vet du hvor mitt drømmested er? Her er "kravene mine": -Fine strender (ikke grovkornet, steinete strand) -Helst ikke mer enn 5 timers flytur - Ikke altfor dyrt (4000-5000 kr for en uke hotell+fly) - Ikke trash partyparty sted - Kan gjerne være bar/utesteder/uteliv, men med en viss klasse Vi er et kjærestepar som reiser og vi er 22 og 26 år gamle (uten barn) Vet du om et passende sted? Tips mottas med et stort takk Jeg annbefaler Palma Nova.
Wunderbarbara Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Vel, Parga i Hellas er fint. Passe stor by, passe med party. Litt roligere badesteder i Tyrkia, f.eks. Side, Kemer, Marmaris, Bodrum. Spania er fint, mange små fine steder. Samme med Frankrike og Italia. Disse tre er nok litt dyrere da. Hvorfor ikke prøve Kroatia? Har vært i Dubrovnik selv, nyyyydelig by. Ikke noe partykjør, men det finnes et par utesteder med litt stil. Flybillett med Norwegian eller charter er billig, du finner bosted selv på nett (anbefaler bydelen Ploce som gir deg nydelig utsikt over gamlebyen, og ligger nært stranda.) Det eneste er stranda da, det er steinstrand. Men jeg lover deg at det ikke gjør noe da dette er en vakker strand med helt uslåelig beliggenhet, og det klareste vannet i Europa! Fint å ligge å duppe uti vannet mens du kikker bort på bymuren Ganske billig å være der også.
Gjest Nimi Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Vel, Parga i Hellas er fint. Passe stor by, passe med party. Litt roligere badesteder i Tyrkia, f.eks. Side, Kemer, Marmaris, Bodrum. Spania er fint, mange små fine steder. Samme med Frankrike og Italia. Disse tre er nok litt dyrere da. Hvorfor ikke prøve Kroatia? Har vært i Dubrovnik selv, nyyyydelig by. Ikke noe partykjør, men det finnes et par utesteder med litt stil. Flybillett med Norwegian eller charter er billig, du finner bosted selv på nett (anbefaler bydelen Ploce som gir deg nydelig utsikt over gamlebyen, og ligger nært stranda.) Det eneste er stranda da, det er steinstrand. Men jeg lover deg at det ikke gjør noe da dette er en vakker strand med helt uslåelig beliggenhet, og det klareste vannet i Europa! Fint å ligge å duppe uti vannet mens du kikker bort på bymuren Ganske billig å være der også. Tusen hjertelig takk for tips! Morsomt at du nevner Parga, der var vi ifjor faktisk hehe! Jeg forelsket meg i Parga, det eneste jeg synes var trist var at strendene hadde veldig grov steinete sand. Ellers en absolutt nydelig by! Kroatia er kanskje ikke så dumt? Skal sjekke ut tipsene dine, takk igjen!
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Hei Disse "sydenlandene" har jeg feriert en del ganger: Spania: Alicantekysten - God mat (mange gode restauranter) - Mange spennende serverdigheter - Gode shoppingmuligheter Ellers i Spania anbefaler jeg Kanariøyene, du blir garantert fornøyd uansett hvor du reiser. Har vært på alle øyene... Italia: - Litt mer eksotisk enn Spania, flott kultur - Mange flotte serverdigheter (bedre enn Spania) - Veldig god mat - Minuset er at det ikke er så mange fine strender som det er i Spania Tyrkia: - Veldig billig å reise hit - Gode shoppingmuligheter - Alanya har pen strand, men det finnes desverre en del steinstrender rundt omkring. - Du bør ha et minimum 4 stjerners hotell for å få god standard ( Hvertfall i Kemer & Alanya). - Frekke selgere Hellas: - Det samme som Spania. Veldig bra reisemål Mange flotte hoteller å velge mellom.. Nå skal jeg reise ned til Hellas igjen, gleder meg veldig!! Du finner nok en bra ferie
I Grosny Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Tusen hjertelig takk for tips! Morsomt at du nevner Parga, der var vi ifjor faktisk hehe! Jeg forelsket meg i Parga, det eneste jeg synes var trist var at strendene hadde veldig grov steinete sand. Ellers en absolutt nydelig by! Kroatia er kanskje ikke så dumt? Skal sjekke ut tipsene dine, takk igjen! Om Kroatia i Juli. Jeg tror det er rundt 29-33 grader i Nord, Crkvenica, og 31-37 i sør, Dubrovnik. Like nord for Zadar er det en sandstrand med inngangspenger, ellers er det mest stein. Jeg tror kanskje det er sand i Crkveniza, husker ikke helt. Maten er bra.
Gjest Kai Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Hvorfor ikke dra til Lofoten i Nord Norge? Fantastiske strender (finnes ikke bedre i hele Norge). Ganske høyt prisnivå, men du slipper ihvertfall å fly utenlands.
Nelly Pelly Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Hvorfor ikke dra til Lofoten i Nord Norge? Fantastiske strender (finnes ikke bedre i hele Norge). Ganske høyt prisnivå, men du slipper ihvertfall å fly utenlands. Anbefaler også Lofoten, men kan bli vanskelig å finne uteplasser med klasse :gjeiper:
Gjest Nimi Skrevet 21. april 2009 #11 Skrevet 21. april 2009 Hei Disse "sydenlandene" har jeg feriert en del ganger: Spania: Alicantekysten - God mat (mange gode restauranter) - Mange spennende serverdigheter - Gode shoppingmuligheter Ellers i Spania anbefaler jeg Kanariøyene, du blir garantert fornøyd uansett hvor du reiser. Har vært på alle øyene... Italia: - Litt mer eksotisk enn Spania, flott kultur - Mange flotte serverdigheter (bedre enn Spania) - Veldig god mat - Minuset er at det ikke er så mange fine strender som det er i Spania Tyrkia: - Veldig billig å reise hit - Gode shoppingmuligheter - Alanya har pen strand, men det finnes desverre en del steinstrender rundt omkring. - Du bør ha et minimum 4 stjerners hotell for å få god standard ( Hvertfall i Kemer & Alanya). - Frekke selgere Hellas: - Det samme som Spania. Veldig bra reisemål Mange flotte hoteller å velge mellom.. Nå skal jeg reise ned til Hellas igjen, gleder meg veldig!! Du finner nok en bra ferie Tusen takk for gode tips! En bra strand er ganske viktig for meg så det står ganske høyt på listen.. men du kom med mange gode tips, takk igjen
Gjest Nimi Skrevet 21. april 2009 #12 Skrevet 21. april 2009 Hvorfor ikke dra til Lofoten i Nord Norge? Fantastiske strender (finnes ikke bedre i hele Norge). Ganske høyt prisnivå, men du slipper ihvertfall å fly utenlands. Kreativt tips! Tja, hvorfor ikke.. anderledes ferie iallefall (bor i Øst i landet)
Gjest Nimi Skrevet 21. april 2009 #13 Skrevet 21. april 2009 Anbefaler også Lofoten, men kan bli vanskelig å finne uteplasser med klasse :gjeiper: Hoho ja det har du nok rett i Jeg er absolutt ingen snobb, tvert i mot.. meeen jeg har vært på Magaluf før og fant ut at det er ikke noe for meg for å si det sånn
Gjest Nimi Skrevet 21. april 2009 #14 Skrevet 21. april 2009 Ta med noen pils i fjæra Nå savnet jeg sommeren.. Er nok mye bedre å sitte der ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå