Gjest gæst Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Kan man bare bli gravid rundt eggløsningstiden? Eller er det bare da man er mest fruktbar? Jente89
Erle84 Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Du kan ikke bli gravid etter eggløsning. Det vil si så fort egget er dødt. Det lever 12-48 timer etter eggløsning, men sjelden mer enn ett døgn. Hvis du har stabile sykluser, kan du regne med at el er 10-18 dager før du får mensen. Det er sjelden det er så tidlig som 18 dager før mensen, men det er i alle fall en tommelfingerregel - hvis du har sex noen ganger i dette tidsrommet har du god sjanse for å bli gravid. Hvis du spør fordi du lurer på sikre perioder som prevensjonsmiddel, kan du være sikker om du vet nøyaktig når el er, og har ubeskyttet sex kun etter denne. Sjansen for å bli gravid om du har sex en hel uke før el, er også veldig liten. Men kroppen finner på så mye rart, atte - plutselig dukker el opp før den var ventet.
Gjest gæst Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Takk for svar! Så større sjangse for graviditet om jeg har sex før og under eggl. da? Jeg vet ikke når jeg har eggl. en gang hehe. Hvordan er symptomer på dette? Og kommer symptomene før eller etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå