Gå til innhold

Hva må jeg sjekke ved overtakelse av leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til helgen overtar jeg min nye leilighet og gleder meg veldig.

Er det spesielle ting jeg bør sjekke ved overtakelsen? Selvfølgelig skal jeg se etter at det er rengjort ordentlig, men er det andre ting? Selger og mekler er der. Antakelig får jeg ingen andre til å bli med meg, så jeg må gjøre det selv.

Hvis noe har gått i stykker fra jeg var på visning til nå, er det slik at jeg MÅ gjøre det gjeldende under overtakelsen? Eller kan jeg komme med det senere?

Hva bør man typisk sjekke at er i orden?

Håper noen kan hjelpe! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mimmi_*
Skrevet
Til helgen overtar jeg min nye leilighet og gleder meg veldig.

Er det spesielle ting jeg bør sjekke ved overtakelsen? Selvfølgelig skal jeg se etter at det er rengjort ordentlig, men er det andre ting? Selger og mekler er der. Antakelig får jeg ingen andre til å bli med meg, så jeg må gjøre det selv.

Hvis noe har gått i stykker fra jeg var på visning til nå, er det slik at jeg MÅ gjøre det gjeldende under overtakelsen? Eller kan jeg komme med det senere?

Hva bør man typisk sjekke at er i orden?

Håper noen kan hjelpe! :)

Nå har jeg ikke vært med på en overtakelse før, jeg leier. Men vet hvertfall hva jeg skal sjekke når jeg en gang kjøper. Bare utfra sånn som det er i denne leiligheten vil jeg anbefale deg å sjekk trykk på vannet. Sjekke at det ikke er råte/vannskade i vinduslister og sjekke at balndebatteri på kjøkkenet ikke er løst.

Skrevet

Da jeg kjøpte min første leilighet sjekket jeg at det var vann i kranene, men nøyde meg med å la det renne litt kaldt vann. Da kontrakten var skrevet under og nøklene var overlevert, og megler og selger ute av huset, oppdaget jeg at det ikke var varmvann i leiligheten! Så tåpelig....

Det første jeg måtte gjøre, var altså å kjøpe nytt element i varmtvannsbeholderen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...