Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-3 dager i uka kommer mannen seinere hjem fra jobb. Det kan være alt fra 10 min til 1 time. Jeg synes det er frustrerende, fordi jeg aldri får tima middag og sånt. Ofte sier han fra da, men han sier ofte 20 min seinere når det blir 3 kvarter. Vi har en baby, og jeg kjenner at jeg skulle ønske at mannen kom hjem fra jobb til vanlig tid litt oftere. På jobben har han fått kommentarer fordi han ikke kan jobbe nok overtid. Jeg tror han har jobbet overtid et par ganger etter at babyen kom.

Er dette greit egentlig? Jeg synes det er irriterende jeg. Selv har jeg jobbet en del i stat og kommune, og der er man ute av døra eksakt 1600 for å si det sånn. Mulig jeg er yrkesmessig avstumpa;) Uansett så vet jeg at de har holdt på å permitert folk der borte, og for min del synes jeg det virker som de trenger fler når man aldri kan reise kl 1600 som man skal...

Så her står jeg med middag som blir kald, baby som skal mates og bades og hunder som også er sultne. Og mannen blir 1 time seinere i dag også. Hurra:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å vente med å lage middag til du vet at han er på vei? Få ham til å ringe når han forlater kontoret, og så begynner du på middagen først når han drar. Det er ikke verre enn det.

Jeg jobber også i staten, og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at kl 16 er det ut døren hver dag. Slik er det ikke her. Jeg kommer meg sjelden avgårde før 16.30.

Og å trenge flere folk og å ha råd til flere folk, er to vidt forskjellige ting ;)

Skrevet

hehe ja det er kanskje sant det:) mulig det er meg som er bortskjemt.

Gjest Finans, privat sektor
Skrevet
Selv har jeg jobbet en del i stat og kommune, og der er man ute av døra eksakt 1600 for å si det sånn.

Slik er det der jeg jobber også :)

Og jeg jobber i privat selskap.

Skrevet

Har hatt det slik i 15 år med min man. Også i perioden med 2 småbarn.

Varierte litt, etter avtale med mannen min selvfølgelig.

Enten så utsatte jeg middagen 1 t etter at vi engentlig hadde forventet at han skulle være hjemme da det var bare oss voksne og til minsten var noen år.

En periode da ungene ble større spiset vi tidligere på dagen, så laget jeg noe til han når han kom hjem. Var mest praktisk slik. (unga ble jo så sulten av å vente)

Ellers så laget jeg helst middag som kunne varmes opp til han senere på kvelden. Pannekaker er forresten kjekt en gang av og til,, de lager en jo etterhvert..

Er ikke mye gøy å holde middagen varm i flere timer. Satt engang med fiskeboller (av alle ting) som ble rimelig overkokt med mosede poteter og gr.saker til. usj. var da vi gikk over til å spise på hvær våre tider.

Men så hadde han en jobb så han kunne komme hjem alt fra kl 1500 til 2300 siden jeg var hjemmeværende utnyttet jobben at han sto litt fritt.. Krabbet fort opp på lønnsstigen og slikt da.. men,, han ble fullstendig utslitt.

Nå er ungene i tennåra begge to og mannen min har fått seg jobb med fast tid. Selv om det er litt over 1 år siden han byttet er det veldig uvant å ha han hjemme presis kl 16.40 vær dag. Og merkelig\uvant med så lange kvelder sammen.

Skrevet
2-3 dager i uka kommer mannen seinere hjem fra jobb.

*klipp*

Jeg tror han har jobbet overtid et par ganger etter at babyen kom.

Hvorfor kommer han seint hjem da?

Skrevet

Jøss, du trenger davel ikke ha maten klar til han kommer? Her i huset spiser vi sjelden middag før i 6tia, uansett når vi kommer hjem.

Han kan forresten sikkert lage middag selv noen ganger også ;)

Skrevet
......... Selv har jeg jobbet en del i stat og kommune, og der er man ute av døra eksakt 1600 for å si det sånn. ....:/

Jeg jobber i kommunen, og der er det definitivt ikke sånn. Der gjør vi ferdig det vi holder på med, og det kan fort gå noen minutt eller mer på overtid. Tror det har med "ånden" på arbeidsplassen mer enn om det er stat, kommune eller privat. Noen steder, som hos oss, kommer vi 15-30 min før jobben begynner og er omtrent like lenge etterpå viss det er behov, andre steder er dette sett på som strebing. Jeg har jobbet på arbeidsplasser der folk kommer ett minutt før de begynner og er langt nede i gata når klokka slår 16.00 og.

Tror nok du legger mer merke til at mannen din er sein nå enn før. Kanskje dere kan avtale litt seinere middag så dere får litt slingringsmonn. Ikke noe kos å stresse hjem til mat.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Vi er to stykker i forholdet som har det slik. En time er jo ingenting, da er man jo fortsatt veldig tidlig hjemme. Jeg siter ofte til 21-22 om kvelden, han må plutselig stepe inn og ta en nattevakt.

Det er jo en vanesak. Synes du krever litt mye om du skal vite på minuttet når han kommer hver dag. Ikke alle jobber er forutsigbare. Selv når jeg satser på å være på jobb i åtte timer, kan det plutselig dukke opp en telefon i det jeg er på vei ut døra - jeg kan ikke slenge på røret da det ofte er viktige kunder.

Vår løsning er at vi spiser middag fast klokka 20.00, da får vi stort sett felles middag. Rekker en av oss ikke dette, eventuelt velger å spise overtidsmat, sender vi en melding. Da spiser den andre alene. Man må ikke spise med en gang man kommer hjem fra jobb.

Skrevet

Har det samme problemet selv... Samboer jobber i butikk, og han går ikke før alle kundene har fått hjelp av han.. Selv om det er andre på avdelingen som fint kan hjelpe de! Og ikke får han betalt for den timen han er der ekstra heller...

Og ja, det er hans egen skyld..

Så nå har jeg begynt å lage middag når han kommer hjem.. Gidder ikke å spise ihjelkokt eller kald mat bare fordi jeg må vente på han..

Skrevet

Jeg har en jobb som ofte gjør det umulig å stikke til planlagt tid... Veldig kjedelig med folk som ikke har forståelse for slikt.

Om det kun er opp til en time forsent, høres dette LITE ut i mine øyne. Når han i tillegg sier ifra om det, synes jeg du er heldig..

Du sitter hjemme hele dagen, og klokka kjennes nok annerledes ut for deg, som er utålmodig etter voksen selskap og / eller avløsning. Men han er jo på jobb for din skyld også, og ivrig etter å gjøre en god jobb... ellers kan jo han bli den neste til å bli permitert...

Støtt han så godt du kan, og planlegg middag til minst en time etter arbeidstid..

Gjest Gjest_damen_*
Skrevet

Kan ikke dere bare spise da, så kan han varme opp når han kommer hjem?

Ser ikke helt hvorfor dette skal være et problem...

Skrevet

Er jo ikke bare dette med maten da:) Nei, er nok det at jeg kjenner litt på at jeg vil ha selskap og avlastning litt på kveldstid også. Bare stas med barn altså, men noen ganger er det deilig at far kan ta kveldsstellet og jeg kan slappe av litt:P Iom at vi har stort hus, barn og hunder så blir det ofte hektisk på kveldene. mange som skal mates og stelles og ting som skal ordnes. Noen ganger rekker jeg ikke å spise før barnet er lagt. Men sånn er det nå:)

Skrevet (endret)

Jeg hører alltid med samboeren min når han stikker hjem, så vet jeg når maten skal være klar. Hvis han plutselig blir lengre, etter at jeg har begynt på middagen, så spiser jeg når den er klar, så varmer han opp. Jeg gidder ikke å spise opp-igjen-varmet mat om han blir sen og glemmer å si fra.

Han får vel betalt for ekstratiden han er på jobb? Hadde selv klagd om han kom hjem kl 22 hver dag, det er slit å være alene med baby en hel dag. Men 10-60 minutt senere noen ganger i uka, er vel ikke så gale?

Endret av Jade
Skrevet

Slik er det å ha en ansvarsfull mann som sørger for at hjulene går rundt. Vi skal være glade for at det er endel slike menn/kvinner i dette landet ellers hadde alt gått på ræva. Det er nok av latsabber i dette landet og vi trenger ikke flere...

Skrevet
2-3 dager i uka kommer mannen seinere hjem fra jobb. Det kan være alt fra 10 min til 1 time. Jeg synes det er frustrerende, fordi jeg aldri får tima middag og sånt. Ofte sier han fra da, men han sier ofte 20 min seinere når det blir 3 kvarter. Vi har en baby, og jeg kjenner at jeg skulle ønske at mannen kom hjem fra jobb til vanlig tid litt oftere. På jobben har han fått kommentarer fordi han ikke kan jobbe nok overtid. Jeg tror han har jobbet overtid et par ganger etter at babyen kom.

Er dette greit egentlig? Jeg synes det er irriterende jeg. Selv har jeg jobbet en del i stat og kommune, og der er man ute av døra eksakt 1600 for å si det sånn. Mulig jeg er yrkesmessig avstumpa;) Uansett så vet jeg at de har holdt på å permitert folk der borte, og for min del synes jeg det virker som de trenger fler når man aldri kan reise kl 1600 som man skal...

Så her står jeg med middag som blir kald, baby som skal mates og bades og hunder som også er sultne. Og mannen blir 1 time seinere i dag også. Hurra:/

Hmm... ikke for å være negativ, men hvis du gjør dette til en kjempegreie lager du ris til egen bak. 10 minutter tre ganger i uka, eller 60 minutter to ganger i uka, uansett er det ikke mye til overtid å være. Og når arbeidsplassen permitterer ansatte er det utrolig vanskelig å være den kjipingen som alltid går ut av døra så fort klokka slår.

Hvis jeg hadde vært mannen din, hadde jeg følt meg mellom barken og veden hvis du lager dette til en stor sak. Det gagner neppe verken middagen eller forholdet... Han gjør antagelig så godt han kan.

Mitt tips er å forvente en viss forsinkelse, og ikke nødvendigvis ha middagen klar når han kommer hjem. Det er sikkert også mulig å mate hundene før du bader babyen og legger den, eller evt bader babyen på dagtid og lar den sovne i vogna mens du går tur med hundene. Poenget er at du sikkert kan tvinge fram en løsning om at mannen må være hjemme sånn-og-slik, men jeg tror du har mye å tjene på å være litt kreativ og ikke ta det så tungt. Hadde han jobbet i timesvis utover kvelden eller dratt på fest annenhver dag, så burde du ha satt foten ned. Men dette hadde ikke jeg giddet å lage bråk om.

Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet
Er jo ikke bare dette med maten da:) Nei, er nok det at jeg kjenner litt på at jeg vil ha selskap og avlastning litt på kveldstid også. Bare stas med barn altså, men noen ganger er det deilig at far kan ta kveldsstellet og jeg kan slappe av litt:P Iom at vi har stort hus, barn og hunder så blir det ofte hektisk på kveldene. mange som skal mates og stelles og ting som skal ordnes. Noen ganger rekker jeg ikke å spise før barnet er lagt. Men sånn er det nå:)

Unnskyld meg men hvis det kun er opp til en time det er snakk om så synest jeg faktisk ikke du har noe å klage på. Planlegg dagen slik at dere spiser middag 1 time senere enn det dere gjør i dag også får det være bonus at han kommer hjem en stund før maten og kan lage middag eller passe barnet mens du gjør det.

Det faktisk slik i dagens forretningsliv at man ikke bare kan gå når klokken er 16.00. Mange sitter langt utover kvelden mange dager i uka....... Tror nok du er litt bortskjemt ja......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...