*snuppis* Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Et par spørsmål, håper det sitter noen kloke hoder der ute... Jeg har en reisevei til jobb på ca 2 mil en vei, dvs 4 mil daglig. Det er en deltidsjobb, så det er noe ulikt fra uke til uke hvor mange dager jeg jobber, men gjennomsnittelig 3 dager. Dessuten passerer jeg bommen 2 ganger daglig Dessuten har jeg studier i byen hvor jeg reiser kollektivt flere ganger i uken. Kan jeg kreve noe for dette på selvangivelsen?? en annen ting, vi kjøpte hus i fjor og dermed solgte et annet med tap på 40 000 kroner. Kan jeg kreve noe for dette? Noen som kan hjelpe meg? Dersom man gjør om på selvangivelsen, er det dermed sagt at man får pengene senere enn i juni?
Gjest enli Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Er ikke du jusstudent? Lignings-ABC er endatil langt mer oversiktelig enn Norges Lover...
Alison Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 en annen ting, vi kjøpte hus i fjor og dermed solgte et annet med tap på 40 000 kroner. Kan jeg kreve noe for dette? Kravet for å få trekt fra tapet ved salg av bolig er at dere ikke bodde i boligen de siste 12 mnd. før salget.
Gjest strykebrett Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Du får fratrekk for de reisepengene du har brukt som overstiger kr 12800. Ta antall kilometer gange antall arb. dager gange 1.40 så finner du satsen for reise til/fra jobb. Du kan legge på fergepengene og. Dersom du kommer over 12800 bør du skrive dette på selvangivelsen.
Rosalie Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Du får ikke reisefradrag for reise til og fra studiested, kun til og fra arbeidssted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå