Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg bor i et hus med 6 hybler. Selvfølgelig er det noen jeg passer mer og noen jeg passer mindre sammen med, men til nå har vi alle klart å være gode venner, bli enige om rutiner og hatt en helt grei ordning på rengjøring og orden ellers. Så flytta ei ut og ei vennine skulle ta over rommet hennes. Ei anna i huset kjenner også denne vennina. Plutselig fikk jeg beskjed om at broren til vennina kom og skulle bo hos oss til han fant en egen leilighet i byen. Greit nok, trodde jeg. Antok at de hadde avtalt med huseier og at han klarte å oppføre seg som folk. Etter noen dager kom huseier og skjelte ham ut fordi dette ikke var avtalen han hadde med hun som leide rommet og at fremleie ikke var lov. Og etter et par dager ser huset vårt ut som et bomba horehus! Han skulle være alene her i påska (uten nøkkel, merkelig nok) og da jeg kom hjem i går lukta huset svidd, alle mattene var krølllet i et hjørne, alle dører stod åpne og lysene stod på. Tok kjøkkenet litt i nærmere overblikk i dag og gulvet er møkkete og klissete, det stod masse oppvask i vasken, ALLE stekepannene og grytene (felles) er skitne og de fleste står på ovnen MED mat i. Hadde egentlig tenkt å lage litt mat å ha i fryser og kjøleskap i dag, siden jeg har fri idag og begynner på skole i morra, men mista totalt lyst og appetitt. Kjøleskapet hadde han også fyllt. Vi har en hylle hver, men det har han ingen respekt for. Han hadde til og med skam til å påsta at JEG burde rydde min hylle for ting som var gammelt. 1) Han har ingenting med hva jeg har i min hylle med mindre det ser muggent og ekkelt ut, lukter høgg og drypper på andre sin mat. 2) Jeg tømte min hylle for alt unntatt glass som holder seg før jeg dro. Lagde meg en skål med havregrøt i mikroen nettopp og ville sette meg på stua og se på TV, men der var også gulvet fullstendig rotete og klissete og sofaen er skikkelig skitten. Vi har fått lov til å kaste ham ut, og jeg må si jeg gleder meg. Men jeg blir bare fullstendig sjokkert over hvor liten omtanke og respekt enkelte viser for folk rundt seg. Sukk....trengte bare å lufte litt. Sympati?
Gjest SmallTalk Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Huff! Du har min sympati! (Men denne ligger kanskje på litt feil underfora?)
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Sjekka alle kategoriene og fant ingen som het "SYTING" :gjeiper: vet ikke hvor den bør ligge, men værsågod og flytt den om noen føler for det!
Gjest SmallTalk Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 (endret) Hehe! Var ikke vondt ment! Er ikke sikker jeg heller, men antar at den kanskje egner seg best på "Generell debatt". Edit: Nå la jeg merke til at den allerede var flyttet! Endret 14. april 2009 av SmallTalk
Involvert Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Uff, så grusomt... Herregud da hadde jeg blitt rasende!
mysan Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Han har grisa ned hele huset og tillater seg å mene at du bør rydde i kjøleskapshylla di? Selvinnsikt er en fin bil.
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Hehe! Var ikke vondt ment! Er ikke sikker jeg heller, men antar at den kanskje egner seg best på "Generell debatt". Edit: Nå la jeg merke til at den allerede var flyttet! Lå den ikke der i utgangspunktet? Det var der jeg mente å legge den ihvertfall... jaja, takk for sympatien
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Han har grisa ned hele huset og tillater seg å mene at du bør rydde i kjøleskapshylla di? Selvinnsikt er en fin bil. Ja, jeg ble bokstavelig talt målløs. Og nå må jeg enten vaske hans dritt, eller ikke lage meg mat....
angeleyes Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde også vært glad for at han skulle bli kasta ut hvis jeg var deg. Greit å rote på sitt eget område, men å rote på fellesområdet er noe annet.
Rosalie Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde sporens streks tatt kontakt med huseier og "sladret". Hadde en lignende situasjon da jeg bodde i kollektiv selv, og var såpass forbannet i telefonen at huseier tok turen samme dag for å se på makkverket. Dette resulterte i at duden røyk på huet direkte ut (siden han ikke hadde noe der å gjøre), med beskjed til hans venn om at denne ville få oppsigelse for brudd på kontrakten (fremleie) dersom duden overnattet i kollektivet på nytt. Huseier dekket også rundvask av leiligheten, men maten måtte vi desverre dekke selv. Men - hvorfor lot dere han være der (uten nøkkel!) i påsken?
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Men - hvorfor lot dere han være der (uten nøkkel!) i påsken? Vi trodde jo han hadde avtalt med huseier og fått nøkkel. Oppdaget det 5 min før bussen min gikk. Sendte melding til huseier om at vi ikke likte det, men vet ikke hva som skjedde. Jeg låste ihvertfall rommet mitt før jeg dro, men er egentlig veldig forvirret og sjokkert over hele opplegget.
Rosalie Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 Vi trodde jo han hadde avtalt med huseier og fått nøkkel. Oppdaget det 5 min før bussen min gikk. Sendte melding til huseier om at vi ikke likte det, men vet ikke hva som skjedde. Jeg låste ihvertfall rommet mitt før jeg dro, men er egentlig veldig forvirret og sjokkert over hele opplegget. Hvordan i alle dager kunne dere tro at han hadde avtale med huseier når huseier allerede har gitt han beskjed om at det ikke er greit at han er der?
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Hvordan i alle dager kunne dere tro at han hadde avtale med huseier når huseier allerede har gitt han beskjed om at det ikke er greit at han er der? Da huseier oppdaget ordningen, snakket han med en av de andre jentene, som igjen snakket med oss. Huseier hadde sagt at hvis det var greit for oss, kunne han bli der en stund. Vi sa ja, for dette var før vi oppdaget hvordan han var. Trodde jo uansett han hadde fått nøkkel, og ble veldig forferdet da han ikke helt skjønte at huset ikke burde stå ulåst i påsken, og at han mente jeg kunne legge igjen min nøkkel.
Gjest SmallTalk Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 Lå den ikke der i utgangspunktet? Det var der jeg mente å legge den ihvertfall... jaja, takk for sympatien Den lå på "Graviditet og spedbarn". Var derfor jeg lurte på om den var feilplassert. Må si jeg synes oppriktig synd på deg (og de andre som bor der). Må være skikkelig kjipt å komme hjem til en svinesti. Og ihvertfall hvis man i tillegg får klager på at man selv roter! Usj, for en fyr! Håper han er ute av kollektivet nå?
Gjest Papirkurven Skrevet 14. april 2009 #15 Skrevet 14. april 2009 (endret) Ei av de andre kom hjem og vi gikk direkte til huseier og la frem situasjonen. Han ble med oss bort og gikk straks tilbake og henta vaskebøtta si. Nå har vi hatt nedvask av hele huset. Vet at jeg egentlig ikke trenger å vaske noe, men det var veldig god terapi! Og huseier pakka alle sakene hans og bar dem ut, så han slipper nok ikke inn igjen. Søstra hans blir sagt opp og ingen av dem er velkommen hit. Veldig letta nå ja! Det eneste denne tråden har med "graviditet og spedbarn" å gjøer er vel at jeg tror denne fyren tenker og oppfører seg som en baby Endret 14. april 2009 av Papirkurven
Gjest LanaLane Skrevet 14. april 2009 #16 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde noe av det samme problemet da jeg delte leilighet med 5 andre. Var borte en uke og alle hadde reist hjem på ferie, jeg var den eneste som var igjen. Jeg gikk med den gang til huseier og sa jeg nekta å rydde opp dette, at jeg ikke skulle ha skylden for all den dritten og at jeg kun kom til å rydde mitt rom. Hun spurte meg pent om jeg kunne kaste all mat i kjøleskapet, så kunne hun ordne resten. Fikk senere vite at de måtte stenge av hele leiligheten og desinfisere den pga lukta. Dette var en studentleilighet så det var skolen som hadde ansvaret i bunn og grunn, men fy så sinna jeg var da jeg kom hjem. Jeg var den eneste som fikk igjen depositumet mitt iallefall. Jeg føler virkelig med deg, men i det minste kommer nok ikke dette til å skje igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå