Gå til innhold

Hvordan fortelle noen at du elsker dem?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Solstråle_*
Skrevet

Dere har vært sammen under ett år, men du vet at du elsker ham og kan ikke se for deg andre i livet ditt og ser for deg en framtid med ham, men det å ha en framtid sammen kan være vanskelig i kommende tre år. Det er skole, dårlig økonomi og barn fra før (hver for seg) i bildet. Med tanke på de siste nevnte årsakene erdet vanskelig for slippe seg helt løs, men for meg er det forsent. Jeg har blitt alt for svak for han til å kunne holde følelsene igjen.

Er det lurt å vente til passende tid? Jeg elsker ham så mye og jeg vil fortelle det til ham!

Del gjerne dine historier. Og si hva du mener om denne.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Karma_*
Skrevet
Dere har vært sammen under ett år, men du vet at du elsker ham og kan ikke se for deg andre i livet ditt og ser for deg en framtid med ham, men det å ha en framtid sammen kan være vanskelig i kommende tre år. Det er skole, dårlig økonomi og barn fra før (hver for seg) i bildet. Med tanke på de siste nevnte årsakene erdet vanskelig for slippe seg helt løs, men for meg er det forsent. Jeg har blitt alt for svak for han til å kunne holde følelsene igjen.

Er det lurt å vente til passende tid? Jeg elsker ham så mye og jeg vil fortelle det til ham!

Her er det ikke så mye historie å dele, vi har vært sammen i 5 måneder da, jeg stønnet ordene fram under en samleie! Man må bare si når man føler det!

Gjest Gjest_hanna_*
Skrevet

For meg er det å si "jeg elsker deg" ikke den eneste måten å vise at jeg elsker kjæresten min! Vi har vært sammen i ett år og er begge studenter og har snakket om framtid sammen, men jeg fortalte ham at jeg elsker ham for ca en måned siden (med ord), men jeg tror ikke det forandret noe særlig hva vi følte for hverandre. Jeg har alt vist hva jeg følte uten å si det med ord før!

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noe annet utover det! Men jeg synes det må komme naturlig og uten å tenke så mye på det.

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Fins det ekte kjærlighet at en gidder å si at en elsker noen? Barer lurer.

Gjest Gjest_Sunniva_*
Skrevet
Fins det ekte kjærlighet at en gidder å si at en elsker noen? Barer lurer.

Du kan få svaret når du selv føler det!

Skrevet

Hei!

Det er naturlig å lure på når det er "best" å si de magiske ordene, mener jeg i hvert fall. Særlig når man er usikker om det er kjærlighet man føler eller at det føles bare at det er så godt at du vil stick to it, men med disse problemene du beskriver er det fult mulig at man blir usikker på følelsene. Og det er klart du er usikker når du spør.

Jeg ville ikke sagt noe før jeg var 100% sikker.

Skrevet

Jeg var sååå forelsket. Helt bombesikker på at han følte det samme. Så jeg utbrøt med stor begeistring: jeg elsker deg...

Han så forskrekket på meg med store øyne og stotret frem: å, du er snill du..

Jepp. Det var en kald dusj! Vi var vist ikke helt på samme bølgelengde.

Skrevet
Jeg var sååå forelsket. Helt bombesikker på at han følte det samme. Så jeg utbrøt med stor begeistring: jeg elsker deg...

Han så forskrekket på meg med store øyne og stotret frem: å, du er snill du..

Jepp. Det var en kald dusj! Vi var vist ikke helt på samme bølgelengde.

Jeg har gjort det samme. Han svarte: "Du sier mye rart du..."

Gjest friskuss
Skrevet
Jeg har gjort det samme. Han svarte: "Du sier mye rart du..."

Beklager, men jeg må bare le!!

Skrevet

Hei, ts her igjen!

Jeg var relativt trøtt da jeg skrev innlegget og ser at det er forvirrende, bekalger det:)

Er takkenemlig for de svarene jeg fikk og håper flere deler med erfaring og mening:)

Jeg planlegger ikke å si noe til ham, men problemet er noen ganger får jeg SÅÅ lyst, men klarer ikke å si det! Kanskje jeg er redd responsen?

Skrevet

PS: Jeg skrev om denne mannen tidligere her (litt før påsken). Vi har våre kjempe ups and downs, men jeg føler jeg elsker han uansett! Han kom hjem fra ferien og har vært den beste kjæresten ever i det siste! Men det er igjen, det er ingen som er perfekte, vi blir veldig uenige og misforståelser er heller ikke utelukket!

Men som jeg sa, jeg har en følelse jeg aldri hatt for noen!

Gjest Lottovinner
Skrevet

"Hvordan fortelle noen at du elsker dem?", lyder spørsmålet..

Hvis det er sånn at du elsker mange personer, så kan det jo fort gå litt inflasjon i budskapet, slik at det mister sin verdi....men du kan jo prøve deg frem litt...

:fnise:

Skrevet

Jeg husker godt første gang jeg brukte ordet "jeg elsker deg" for første gang i mitt liv. Jeg hadde stelt istand en god middag og levende lys og fin musikk i bakrunnen. Vi spiste og koste oss skikkelig sammens, senere satte vi på en film. Jeg hadde kjøpt filmen Nothing hill fordi både jeg og eks kjæresten min likte den filmen veldig godt. etter filmen satt vi og pratet veldig lenge.... og det var da jeg så på henne uten og si noe, helt til hun spurte om va det var for noe.

Det var da jeg sa "jeg elsker deg" for første gangen i mitt liv, og hun sa "jeg elsker deg å" tilbake. Jeg er en ganske så følsom person av meg så dette var kvelden som fikk meg til og si de magiske ordene. Mange som mener at slikt er bare klissete, men jeg følte at det var veldig romantisk:)

Dette med ordet "jeg elsker deg" er det mange som har forskjellige syn på.

For meg så betyr det veldig mye, og det gjorde det for eks kjæresten min og.

Man trenger ikke stresse med det.... si det når du føler for og si det:)

Skrevet

Jeg sa "jeg elsker deg" etter ca. to år sammen. Da hadde jeg gått rundt og følt på det en stund. Jeg fikk tilbake "Er det nå jeg skal si at jeg elsker deg også" Jeg tror jeg elsker deg".

Det er nesten som om at han venter på at Gud skal fortelle ham at han elsker meg, at det er slik det er (han er ikke kristen, altså). Han er av den oppfatning at han ikke kan eller klarer å si disse tre ordene uten videre. Det må noe til.

Siden den gang, så har ikke vi sagt det til hverandre. Det å si "jeg elsker deg", det er ikke hverdagskost, for å si det sånn. Man må ikke høre ordene, for å føle eller vite det.

Skrevet

Ikke lett det der!

Jeg sa til eksmannen min, men aldri mente det! Han var en psykopat, så det var måte å "smiske" han, sånn at han ikke tok av! Sa det aldri før eller siden!

Har vært sammen med han jeg er sammen med nå i omtrent ett år jeg og, og jeg er utrolig forelsket i ham, men faller ikke natulig for meg å si det! Jeg viser heller på andre måter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...