Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har rett og slett blitt drittlei av havregryn og havregrynsgrøt. Av og til går det greit å ha det i yoghurt, men det kan ikke være mye. Jeg klarer ikke å svelge det og brekker meg omtrent.

Er det noen som har forslag til noe annet jeg kan spise? I påska har jeg laget meg en del semulegrynsgrøt, og det synes jeg er veldig godt og veldig raskt og enkelt å lage. Men jeg er usikker på om det er like bra. Kan ikke lese slike næringsinnholdtabeller og slik. Har rett og slett aldri vært så opptatt av det. Spiser det jeg vil, eller rettere sagt det jeg vet er sunt, og prøver å spise godteri bare på helg. Har også alltid vært lang og slank, 175 cm og 63 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager du varm havregrøt av grynene dine eller kald tallerken med havregryn? For meg er det alfa omega med hvordan det tilberedes. Varm havregrøt med melk, kanel og syltetøy er meget godt..

Skrevet

Varierer om jeg lager grøt eller kald med melk og syltetøy. Men jeg er lei av begge deler. Klarer ikke å spise det, så jeg må ha en pause. Men er det ingen andre typer grøter som er like bra og like lett å lage? :P

Skrevet

Hva med rugmelsgrøt? Synes det smaker mye av det samme jeg da, men litt annerledes er det jo. :) Sunt tror jeg også det er.

Skrevet

Jeg synes byggrøt er godt, altså det som egentlig er vassgraut. Litt spesiell smak på byggmelet, men jeg liker det. Du kan ha i byggryn også (de må bløtlegges, ellers får du en lang frokost, hehe), og sånt som kruskakli, havregryn eller andre kornflak, linfrø osv for å øke fiberinnholdet. Du kan også ha melk eller melkeerstatninger over eller blande i når du koker grøten. Mulig jeg er lite observant, men nærbutikken vår har bare et nokså finmalt byggmel, om du bruker sammalt mel får du jo mer fiber. Byggmel går for å være sunt, det gir lav blodsukkerstigning og inneholder endel mineraler vi trenger, så har ikke dårlig samvittighet for å spise dette framfor havregrøt (som jeg også er lei av etter ca ti år).

Skrevet

.. og forresten, naboen min som er en utrolig sprek 82-åring, spiser havregrøt hver dag med revet eple og/eller blåbær. Hun er også glad i vassgraut, men vet ikke om hun har spist det etter oppveksten :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Cottage cheese med friske/tinte bær og linfrø er ganske godt, og fort å lage. Mye proteiner, fiber og antioksidanter, lite fett og sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...