Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 En gang i tiden leste jeg om et treningsopplegg for å komme i gang med jogging. Det gikk ut på å gå og jogge i intervaller. Altså man gikk i f.eks tre min for så å jogge i to min. Så skulle man gå i to min for så å jogge i tre min osv. Jeg synes det opplegget hørtes veldig bra ut, men klarer ikke å finne tilbake hvor jeg har lest det. Er det noen her som vet hva jeg snakker om og kan hjelpe meg?
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 http://www.treningsmagasinet.no/wip4/bedre...d.epl?id=265946 Her er ett opplegg som ser bra ut..
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 http://www.treningsmagasinet.no/wip4/bedre...d.epl?id=265946 Her er ett opplegg som ser bra ut.. Men det som er dumt her er at det står bare lav og høy intesitet. Hva betyr det da? Lav intensittet er det å gå? Jeg har ikke jogget på mange år, så jeg tror ikke jeg skal kaste meg ut i joggingen med en gang. Derfor synes jeg det hørtes så genialt ut med det opplegget som man faktisk skulle gå mest de første gangene for deretter å øke joggedelen mer og mer. Ingen som vet hva jeg snakker om?
Gjest Araminta Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Lav intensitet - da går du, ja. Gå raskt. Har du lest på denne siden? Hva om du setter deg som mål å trene tre ganger i uken. Bestem deg for en løype. Gå denne runden så raskt som mulig den første uken. Den andre uken går du de første ti minuttene, så forsøker du å jogge en del av løypen, avslutter med å gå siste stykket. Veksle gjerne litt mellom å gå og å jogge om det blir tungt. Gjør dette hele uken. Uken etter forsøker du å jogge mesteparten av løypen, så øker du tempoet gradvis. Ta gjerne tiden, så ser du egen progresjon. Have fun!
brumma* Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Her er det et løpeprogram for nybegynnere. Var det noe sånt du tenkte på?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Her er det et løpeprogram for nybegynnere. Var det noe sånt du tenkte på? JA! Det var den jeg tenkte på. Tusen takk! Så får vi se om jeg klarer å være flink
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 JA! Det var den jeg tenkte på. Tusen takk! Så får vi se om jeg klarer å være flink Med litt motivasjon så klarer du dette fint!! Det er ingen treningsform jeg merker fortere fremgang på enn jogging og det gir ett lite dytt når en ser hvor fort formen tar seg opp!!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Med litt motivasjon så klarer du dette fint!! Det er ingen treningsform jeg merker fortere fremgang på enn jogging og det gir ett lite dytt når en ser hvor fort formen tar seg opp!! Takk for oppmuntring. Merker at jeg gleder meg litt. Det må jo ihvertfall være bra for motivasjonen
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Takk for oppmuntring. Merker at jeg gleder meg litt. Det må jo ihvertfall være bra for motivasjonen Klart det er bra for motivasjonen.. Tenk så deilig det blir når første økt er gjennomført og du vet at neste blir lettere. Stå på, dette er årstiden for å komme seg ut i naturen og bruke den for hva den er verdt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå