Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan burde menn forberede seg til prøvingen?

Jeg vet jo at de som oss skal holde seg unna alkohol og røyk men er det noe annet? Noe kosttilskudd de burde ta eller andre ting de burde tenke på?

Mannen min spiser ikke så sunn mat. Han spiser mye kjøtt men lite frukt og grønnsaker. Hvis han begynner på kosttilskudd nå, burde vi da vente med å prøve å bli gravid før om et par måneder eller har det kanskje ikke så mye å si om vi begynner å prøve nå?

Jeg vil gjerne at alt skal ligge til rette for at vi skal få en frisk baby :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal visstnok være gunstig for sædkvaliteten å ta folat og sink...

Skrevet
Hvordan burde menn forberede seg til prøvingen?

Jeg vet jo at de som oss skal holde seg unna alkohol og røyk men er det noe annet? Noe kosttilskudd de burde ta eller andre ting de burde tenke på?

Mannen min spiser ikke så sunn mat. Han spiser mye kjøtt men lite frukt og grønnsaker. Hvis han begynner på kosttilskudd nå, burde vi da vente med å prøve å bli gravid før om et par måneder eller har det kanskje ikke så mye å si om vi begynner å prøve nå?

Jeg vil gjerne at alt skal ligge til rette for at vi skal få en frisk baby :)

Jeg ville ikke ventet hvis dere egentlig er klare for å prøve! Det fødes mange friske barn hvor fedrene ikke har lagt om livsstil over hodet. Men mannen burde vel også ha et moderat inntak av alkohol og koffein, spise en del sunt fett som i nøtter o.l. og å få opp inntak av frukt og grønt er jo alltid bra også for han selv! Samboeren min har aldri vært spesielt glad i frukt, men nå har de ordnet med kantineordning på jobben så det ligger alltid frukt fremme og da knasker han hele dagen! Han har oppdaget at han får halsbrann av eple og banan, da. Men appelsin (av alle ting) går fint! For å "få han til å spise mer frukt" så fungerer det på samme måte som med barn. Kutt opp frukten og server det som dessert! Jeg gjør det til meg selv, sånn at jeg skal "huske på" det, rett og slett!

Lykke til med prøvingen, og jeg håper spiren sitter raskt! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...