Tjorven Skrevet 15. juli 2003 #1 Skrevet 15. juli 2003 Jeg har noen venninner som jeg så og si aldri får svar fra når jeg sender dem en SMS. Det er utrolig irriterende i lengden, særlig når jeg kommer med direkte spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på innen rimelig tid. Er du flink til å svare på SMS-meldinger du får av venner og kjente? Og hvor fort svarer du?
MarianneE Skrevet 15. juli 2003 #2 Skrevet 15. juli 2003 Jeg svarer så fort jeg ser SMS`en! Rett og slett fordi det værste jeg vet er sjøl og sitte og vente på svar på slike.....
Skusla Skrevet 15. juli 2003 #3 Skrevet 15. juli 2003 Jeg er ganske flink å svare.. Men jeg var flinkere før, det skal jeg innrømme. Om noen spør meg ett direkte spørsmål, svarer jeg så fort jeg kan.. Det er av og til mobilen blir liggende en liten stund før jeg ser jeg har fått melding da, men.. Om det er den tredje meldingen jeg har fått fra samme person, som jeg har svart på og den som kommer lyder feks som: Ja men da snakkes vi og du får ha det koselig i kveld." Da er det ikke alltid jeg svarer.. Jeg syntes de OK meldingene er unødvendig. Om jeg er opptatt med noe, som eksempel jeg sitter å ser en film, eller leser noe, rydder eller sånne ting, kan det ta litt tid. Jeg gjør meg ferdig med det jeg holder på med, før jeg svarer.. Som regel. Ikke alltid jeg klarer å holde meg da... Nysgjerrig.. Jeg sendte mye flere meldinger før enn jeg gjør nå.. Men jeg syntes jeg er flink å holde kontakten med venner og kjente gjennom SMS. Selv om jeg liker best å ringe... :D
Dina Skrevet 15. juli 2003 #4 Skrevet 15. juli 2003 Svarer stort sett alltid med en gang jeg ser meldingen! Jeg er mobiloman! Dina
Fakse Skrevet 15. juli 2003 #5 Skrevet 15. juli 2003 Svarer når jeg ser en melding, men jeg har ikke alltid mobilen på et sted jeg hører den. Og er det rette dagen kan det gå timer før jeg oppdagere meldinga. Men stort sett oppdagere jeg dem med en gang. Men "snikksnakk" på sms er jeg ikke noe for, da kan man heller ringe.
jordbær Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 Jeg forsøker å være flink. Jeg ekke så glad i smser.. Får jeg en sms det haster med, svarer jeg selvfølgelig så raskt jeg kan...
Silfen Skrevet 15. juli 2003 #7 Skrevet 15. juli 2003 Svarer når det er en mld som krever svar. Gidder heller ikke svare på OK mld og sånt. Svarer aldri om jeg får vitser, gåter o.l., syns det er bortkastet bruk av penger å sende på sånt.
Tjorven Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2003 Men "snikksnakk" på sms er jeg ikke noe for' date=' da kan man heller ringe.[/quote'] Synes svarene som har kommet er fornuftige og i tråd med det jeg selv tenker omkring dette her. Men jeg har altså ei som "aldri" svarer og det er så kjedelig når jeg gjerne skulle hatt svar kjapt. Det er helt greit at folk ikke svarer på meldinger med spørsmål, men jeg forventer at folk skal svare med innen 1 dag på spørsmål... Men fra denne personen kan det gå uker før jeg får svar, om jeg er så heldig å få svar da!
Fakse Skrevet 15. juli 2003 #9 Skrevet 15. juli 2003 Kanskje du rett og slett burde ringe henne dersom du spør om noe du vil ha svar på?
Rapitap Skrevet 15. juli 2003 #10 Skrevet 15. juli 2003 svarer fort. på slike grise-vitser svarer jeg ikke. slik går det nå den del av vennekretsen består av menn.....
Malou Skrevet 15. juli 2003 #11 Skrevet 15. juli 2003 Enig med Ragnhild jeg. Hvis det er noe viktig du vil ha svar på og du vet at denne personen ikke svarer eller er treg til å svare så ta opp telefonen og ring istedet. Ikke alltid er like glad i disse sms'ene. Selv svarer jeg som oftest på SMS'er når jeg ser dem, men stresser ikke og sjekker ikke telefonen for nye SMS'er i tid og utide. Er egentlig ganske lei av hele SMS greiene jeg. Jennifer
Gjest lekebøll Skrevet 15. juli 2003 #12 Skrevet 15. juli 2003 Kom på at jeg har et par ubesvarte sms på telefonen akkurat nå. *fikse*
Tjorven Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 15. juli 2003 Kanskje du rett og slett burde ringe henne dersom du spør om noe du vil ha svar på? Joda, og jeg gjør det også om jeg ikke får noen svar. Problemet er bare at hun blir fort sur om jeg forteller at jeg har sendt henne en SMS og ikke fått svar, for hun påstår alltid at hun har svart... Men det gjør hun aldri... Dum som jeg er gir jeg henne alltid en sjanse med SMS først og håper at hun denne gangen svarer. Men jeg ringer henne i løpet av uken om jeg ikke får svar!
Grooo Skrevet 15. juli 2003 #14 Skrevet 15. juli 2003 Jeg har noen venninner som jeg så og si aldri får svar fra når jeg sender dem en SMS. Det er utrolig irriterende i lengden, særlig når jeg kommer med direkte spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på innen rimelig tid. Er du flink til å svare på SMS-meldinger du får av venner og kjente? Og hvor fort svarer du? Alvorlig talt??!?!? Jeg blir så irritert av sånne som dere som sender en melding med ett spørsmål om noe DERE lurer på, og så mener at JEG skal bruke penger på å svare dere! Skjønner ikke dette her jeg... Ring meg du, så skal du få svar på det du lurer på! Jeg har god økonomi og bruker telefonen mye selv, det er ikke pengene det kommer ann på. Men jeg sender allikevel aldri spørsmål til folk på sms på denne måten for at de skal bruke penger tilbake på å svare meg. Lurer jeg på noe så ringer jeg personen og får ett svar. Skal jeg derimot bare gi en beskjed om noe eller minne noen på noe sender jeg gjerne en melding, og blir irritert over de som da sender en "Ok" melding tilbake.
Fakse Skrevet 15. juli 2003 #15 Skrevet 15. juli 2003 Ja, ærlig talt, dersom mine venner er så teite at de lurer på om jeg vil være med på kino, så får de jammen meg bruke SINE penger for å finne det ut... Snakker om å være smålig...
Retz Skrevet 15. juli 2003 #16 Skrevet 15. juli 2003 Ikke i det hele tatt. Jeg aner som regel ikke hvor mobilen er, og skulle jeg slumpe over den, så er den utlada. Sender sjelden sms, og svarer ofte flere dager - opp til et par uker faktisk - etter at jeg har fått melding(er).
aline Skrevet 15. juli 2003 #17 Skrevet 15. juli 2003 svarer så fort jeg ser/hører smsen, men det kommer faktisk litt an på hvem det er som sender, hvor mange meldinger jeg allerede har svart på til vedkommende, og hva innholdet er i smsen. Har noen venninder som "aldri slutter" å sende meldinger, selv om jeg svarer at joda, jeg har det fint, men er litt opptatt akkurat nå. allikevel kommer det dettende inn melding på melding.. da får de ikke flere svar fra meg! men er det derimot daten, så kan meldingene gå i laaaaang tid oss i mellom!! uansett hvor dårlig tid jeg har omtrent... :oops: Kommer det spørsmål, synes jeg det er viktig å svare så fort som mulig, og bekreftende svar som ok, kan være viktig for at den andre parten skal være klar over at du husker/har fått med deg meldingen/avtalen. Blir litt irritert på de som ikke svarer ok dersom jeg minner på at det og det skjer klokken da og da, husker? også hører jeg ingenting... da har jeg jo ikke anelse på om avtalen er husket da!! :x Og dessuten, jeg synes det er helt ok å stille spørsmål på sms, blandt de jeg kjenner så gjøres dette begge veier, og der er derfor ingen som taper penger på å måtte gi ett skarve svar som de betaler pittelitt for. Det kan ofte være mer "praktisk" med en sms en en tlf, fordi man kan svare på en sms når det passer, en tlf tar man stort sett uansett om det passer eller ikke. Synes jeg da.
Gjest Vega Skrevet 15. juli 2003 #18 Skrevet 15. juli 2003 Det kommer an på. Men kan gå noen timer eller en dag. Jeg orker ikke ha mobilen med overalt. Litt lei sms.
Grooo Skrevet 15. juli 2003 #19 Skrevet 15. juli 2003 Ja, ærlig talt, dersom mine venner er så teite at de lurer på om jeg vil være med på kino, så får de jammen meg bruke SINE penger for å finne det ut... Snakker om å være smålig... Vel, jeg ringer i alle fall i steden, og foretrekker at andre også gjør det. Nettopp fordi mange ikke alltid vet hvor de har telefonen, og fordi folk plutselig har tomt på kontantkortet. Er virkelig skjelden det holder med en melding fra hver person og så er alt i boks, det blir stort sett alltid enklere å ta en telefon for å avtale hvor/hva/hvem osv.... Fra min side er det ikke penger som er problemet, jeg er nok bedre stilt enn mange av vennene mine (og har dessuten mobil. som betales av andre), men jeg synes uansett det er en uting å gjøre det dyrere enn en må ved å sende masse meldinger fram og tilbake i steden for å ta en enkel samtale. Mine meninger...
Tjorven Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #20 Skrevet 15. juli 2003 Alvorlig talt??!?!? Jeg blir så irritert av sånne som dere som sender en melding med ett spørsmål om noe DERE lurer på, og så mener at JEG skal bruke penger på å svare dere! Skjønner ikke dette her jeg... Ring meg du, så skal du få svar på det du lurer på! :o Hm, trodde faktisk ikke at folk tenkt sånn på dette her. Personlig synes jeg det er greiere å få en SMS med et spørsmål enn en telefon og jeg synes det er helt i orden å bruke 1 eller 2 kroner på å svare ei venninne på noe hun lurer på! Jeg forventer ikke at folk skal sende 10 meldinger tilbake til meg, selvom jeg kommer med et kjapt spørsmål. Hvis ikke folk synes det er greit å bruke max 5 kr på å svare på slike meldinger i året, ja da synes man kanskje er litt for prinsippfast. Jeg hadde ikke likt å få sånne SMS med flere spørsmål daglig, men dette er kun en uhyre sjelden gang og da svarer jeg så godt jeg kan! Må også legge til at jeg sjelden sender SMS for å avtale ting, for det blir mye styr om man skal sende SMS hit og dit for å avklare tid og sted o.s.v. Da ringer jeg heller, men det er av praktiske grunner. I dette tilfellet sendte jeg en SMS for å høre hvor hun ville ha noe post jeg skal sende. Det er dermed et ganske enkelt spørsmål som kan gi et ganske kort svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå