Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, min naturlige hårfarge er mørk blond/kommune, men hater den fargen :kjefte: , og å være blond er uaktuelt (jeg kler mørkt bedre også). Så: til dere som har litt peiling: Jeg er nordisk, med nevnte hårfarge, tynne hårstrå, vanlig lys i huden osv. Hvor langt kan jeg strekke meg på en helfarge uten at det ser "teit" ut. Litt unaturlig vil det alltids bli, men sminker både øyne og bryn til hverdags, så kan vel kanskje..? Ja, hjelp! :) Gjerne navn på farge, og vil du gjøre meg superglad? Så bilde også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør ikke gå lenger enn til mørk brun, iallfall. Jeg bruker L´Oréal Excellence, men husker ikke i farten hva fargen heter, mulig den bare heter mørk brun. Den er veldig mørk, og jeg lurer på om det ikke er slik at fargen ofte blir litt mørkere enn det som står på pakken, slik at også en vanlig brunfarge vil bli ganske mørk. Svart vil jeg uansett fraråde deg å prøve, jeg tror aldri jeg har sett noen som ser bra ut med farget svart hår. Det er imidlertid mange lyse jenter som kler mørkt hår, det krever bare litt mer innsats på sminkefronten, synes jeg.

Endret av Caron
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å gå til en frisørsalong og farge håret der, evt kjøpe med deg hjem farge fra salongen. Da dette er mye mindre skadelig for håret ditt, og du får også hjelp til å velge farge.

Jeg ville ALDRI ha farget håret mitt med en vanlig "butikk-farge"!!!!

6/77 er en veldig fin farge (mocha)

7/73 med en "dæsj" 6/77 f.eks er en veldig fin farge :D

Skrevet

Jeg har slikt hår som deg, og kan ikke gå mørkere enn mørk blond. Synes det gir nok mørk farge. Evt kan du bruke en mørk gyldenblond farge. Personlig synes jeg det er fint med litt spill i håret, uten at stripene blir for markante. Bruker et slikt "sett" fra Loreal(?) med farge og avfarging. Du får da striper som bare er en eller to nyanser lysere. Jeg vil anbefale å prøve en mørk blond først, og evt prøv en mørkere nyanse neste farging hvis det ikke blir mørkt nok. Lettere å farge det mørkere enn lysere. :)

Skrevet

Jeg er "kommuneblond" og hadde i en periode mellombrunt hår, og før det igjen svart hår. En ting du bør tenke over som fikk meg til å gi opp å være mørkhåret; etterveksten blir veldig lys i forhold til resten av håret... så om du ikke har farget etterveksten på 2-3 uker begynner du å se skallet ut... Rett og slett grusomt.

Gjest Kanalje
Skrevet

Vil tro fargetonen i huden har mye å si for hvordan det vil se ut.

Er fort gjort at huden ser rar ut med hårfarge som ikke passer. De fleste mørke (butikk)farger har rødskjær og jeg har ihvertfall innsett at det ikke er så veldig fint til min hudtone. Dessverre innså jeg det litt for sent, og nå prøver jeg å sikte mot en litt mørkere nyanse av den naturlige hårfargen min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...