KR-øst Skrevet 17. april 2009 #21 Del Skrevet 17. april 2009 Men da er det merkelig at nesten alt DNA vi har, er felles med apene, gen for gen? Og er det ikke dobbelt merkelig at et av våre kromosomer er satt sammen av to kromosomer som hos apene er atskilt? Hvor lang tid tror du det tar før disse apene blir mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 17. april 2009 #22 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hvor lang tid tror du det tar før disse apene blir mennesker? Uansett hvor mye de får utvikle seg, vil de ALDRI bli til en menneskerase. De kan teoretisk sett bli menneskerase-liknende, men det er høyst utenkelig. Og vi snakker millioner av år med utvikling her. I vårt tillfelle hadde vi sannsynligvis en felles stamfar med sjimpansene. Vi skilte lag for ca 10 millioner år siden såvidt jeg kan huske. Vi så ikke ut som verken sjimpanser eller mennesker. Vi var hårete primater, med en IQ på linje med dagens aper. (sannsynligvis) Endret 17. april 2009 av VinglePetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. april 2009 #23 Del Skrevet 17. april 2009 Hvor lang tid tror du det tar før disse apene blir mennesker? Du stiller de samme spørsmålene om og om igjen. Kan du vennligst sette deg inn i hva evolusjonsteorien sier? Da slipper du å måtte komme med disse uvitende spørsmålene. Selv en middels god videregående skole-elev vet bedre enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 17. april 2009 #24 Del Skrevet 17. april 2009 Du stiller de samme spørsmålene om og om igjen. Kan du vennligst sette deg inn i hva evolusjonsteorien sier? Da slipper du å måtte komme med disse uvitende spørsmålene. Selv en middels god videregående skole-elev vet bedre enn deg. Ja men dette er jeg da fullstendig klar over. Det er jo dette barna blir hjernevasket med på skolene i dag. I min skoletid fikk vi servert sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 17. april 2009 #25 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ja men dette er jeg da fullstendig klar over. Det er jo dette barna blir hjernevasket med på skolene i dag. I min skoletid fikk vi servert sannheten. Haha. Den var god. Har du flere? Det er jo åpenbart at du ALDRI har hatt skolegang i det hele tatt. At du greier å lese og skrive er jo ett Guds under i seg selv, ikke sant? Endret 17. april 2009 av VinglePetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 17. april 2009 #26 Del Skrevet 17. april 2009 I min skoletid fikk vi servert sannheten. Noe som bekrefter at hjernevaskinga funka bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. april 2009 #27 Del Skrevet 17. april 2009 Ja men dette er jeg da fullstendig klar over. Det er jo dette barna blir hjernevasket med på skolene i dag. I min skoletid fikk vi servert sannheten. Kreasjonistene som har argumentert i disse trådene utviser en total mangel på innsikt i hva evolusjonsteorien går ut på. Hvorfor er det så givende å diskutere noe man ikke vet hva er? Og hvordan i all verden er det mulig å ta avstand fra noe man ikke vet hva er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. april 2009 #28 Del Skrevet 17. april 2009 Hvor lang tid tror du det tar før disse apene blir mennesker? Det er litt vanskelig å se for seg at det skulle kunne skje i det hele tatt. De har utviklet seg i en annen retning enn det vi har gjort. Og evolusjon er ikke en målrettet prosess, som du sikkert vet. Evolusjon jobber med det materialet og de betingelsene som til en hver tid finnes. Og siden de nåværende apene har et annet utgangspunkt enn vår felles stamfar hadde, og antakelig ganske forskjellige miljømessige betingelser også, så virker det ikke sannsynlig at de skulle duplisere vår utvikling ved en tilfeldighet. Alt utvikler seg, men det er ikke slik at vi representerer noe slags mål som ting utvikler seg til. Seleksjonen skjer ikke i forhold til hvor menneskelignende eller intelligent en skapning er, men i forhold til hvor tilpasningsdyktig og forplantningsdyktig den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 17. april 2009 #29 Del Skrevet 17. april 2009 Men da er det merkelig at nesten alt DNA vi har, er felles med apene, gen for gen? Og er det ikke dobbelt merkelig at et av våre kromosomer er satt sammen av to kromosomer som hos apene er atskilt? Visste du at nesten alt DNA vi har, er felles med hvalene også? Og med griser, gorillaer, nesehorn og hester! Gen for gen, faktisk, så er hele 86% likt med hvaler! Men du glemmer det viktigste. Man har kun kartlagt den delen av DNA som gir referanse til proteindelen. Det er bare 10% av DNA`et. Resten valgte noen å kalle søppel DNA, fordi ingen aner hva dette refererer til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 18. april 2009 #30 Del Skrevet 18. april 2009 Gen for gen, faktisk, så er hele 86% likt med hvaler! Kan du gi referanser på dette ? Men du glemmer det viktigste. Man har kun kartlagt den delen av DNA som gir referanse til proteindelen. Det er bare 10% av DNA`et. Resten valgte noen å kalle søppel DNA, fordi ingen aner hva dette refererer til! Her må du holdet tunga rett i munnen 1. ikke protein-kodende gener blir IKKE omtalt som søppel DNA. 2. En betydelig mengde ikke protein-kodende gener er kjent i sekvens og funksjon 3. Mye av DNA er med rette klassifisert som søppel (rester etter virus og repeterte sekvenser) 4. sjimpanse <-> mennesket sammenligningen er på FULLSEKVENSERTE genom. Men tallene kan variere litt etter hva man bruker som grunnlag. Det totale genom eller bare protein delen, evt DNA vs protein sekvenser. Noen ganger sammenlignes det bare gener (ikke sekvenser), altså at f.eks hval og mennesket har SAMME GEN (ikke at genet ser lik ut). Forstår du forskjellen ? 5. Man kan ikke sammenligne noen arter på bakgrunn av noen få utvalget gener og kytte disse opp mot andre sammenlignet på bakgrunn av fullsekvenserte genom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 18. april 2009 #31 Del Skrevet 18. april 2009 Er dere virkelig nødt til å dra med dere diskusjonen om skapelse og utvikling inn i ABSOLUTT ALLE trådene som blir startet her? Kan dere ikke heller holde dere til de to trådene som allerede eksisterer på forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. april 2009 #32 Del Skrevet 18. april 2009 Haha. Den var god. Har du flere? Det er jo åpenbart at du ALDRI har hatt skolegang i det hele tatt. At du greier å lese og skrive er jo ett Guds under i seg selv, ikke sant? Det siste du nevner, kan jeg faktisk være enig med deg i. På samme måte er det også et Guds under at du har konstatert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. april 2009 #33 Del Skrevet 18. april 2009 Kreasjonistene som har argumentert i disse trådene utviser en total mangel på innsikt i hva evolusjonsteorien går ut på. Hvorfor er det så givende å diskutere noe man ikke vet hva er? Og hvordan i all verden er det mulig å ta avstand fra noe man ikke vet hva er? Da tar jeg det for gitt at du ikke tar avstand fra kristendommen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 18. april 2009 #34 Del Skrevet 18. april 2009 Da tar jeg det for gitt at du ikke tar avstand fra kristendommen! Hvorfor det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. april 2009 #35 Del Skrevet 18. april 2009 Noe som bekrefter at hjernevaskinga funka bra. Ja, den sannheten jeg lærte på skolen, forteller meg at hjernevasking skjer med mange i dag. Bevisene strømmer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. april 2009 #36 Del Skrevet 18. april 2009 Det er litt vanskelig å se for seg at det skulle kunne skje i det hele tatt. De har utviklet seg i en annen retning enn det vi har gjort. Og evolusjon er ikke en målrettet prosess, som du sikkert vet. Evolusjon jobber med det materialet og de betingelsene som til en hver tid finnes. Og siden de nåværende apene har et annet utgangspunkt enn vår felles stamfar hadde, og antakelig ganske forskjellige miljømessige betingelser også, så virker det ikke sannsynlig at de skulle duplisere vår utvikling ved en tilfeldighet. Alt utvikler seg, men det er ikke slik at vi representerer noe slags mål som ting utvikler seg til. Seleksjonen skjer ikke i forhold til hvor menneskelignende eller intelligent en skapning er, men i forhold til hvor tilpasningsdyktig og forplantningsdyktig den er. Den mest tilpasningsdyktige, er vel selve teorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 18. april 2009 #37 Del Skrevet 18. april 2009 Hvorfor det??? Fordi du mener at det ikke er mulig å ta avstand fra noe en ikke vet hva er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 18. april 2009 #38 Del Skrevet 18. april 2009 Fordi du mener at det ikke er mulig å ta avstand fra noe en ikke vet hva er. Mitt innlegg var et tilsvar til ditt n'te ignorante innlegg om evolusjonsteorien. Jeg har ikke uttalt meg verken om bibelen, eller om kristendommen som sådan i noen av disse trådene. Det eneste jeg har uttalt meg om er kreasjonismen, som er en interessant anakronisme som jeg ikke ante at fremdeles eksisterte før jeg kom over det her på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desert_rose Skrevet 18. april 2009 #39 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vet hvordan planeten har blitt til. Også at det finnes andre planeter i andre solsystem som antakelig er nokså like med hensyn til vann, oksygen også videre. Det er ikke det som er spørsmålet. Jeg lurer på hvorfor en fullkommen gud som elsker menneskene så høyt og ubetinget, lar dem få en planet som er ugjestmild. Litt skjønt spm. egentlig;) Hvis du leser i Bibelen (anbefales) så kandu se at det står at Jorden lengter og stønner etter forløsning, altså at alt skal bli nytt. Jorden og alt menneskelig er under forgjengelighet - det skal vike for det nye. Det er også trekt fram i Bibelen at i de siste tider skal de komme tegn, volsomme naturkatastrofer,vulkaner,jordsjelv samt hungersnød osv. Kjipe tider med andre ord. Det er vanskelig å si hvor vi er i det løpet, men det er mye ekstremt i tiden som tyder på det. Men så igjen var de kristne under Napoleons tid sikker på at han var antikrist og at Jesu komme var nært - da de led forferdelig under hans velde. Vi vet ikke hva som kommer og når, det viktigste er å holde seg nær Jesus i sitt hjerte. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 19. april 2009 #40 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hvor lang tid tror du det tar før disse apene blir mennesker? Det har blitt forsket en del på det her og man har kommet fram at det tar gjennomsnittlig 134 år. Men det varierer selvfølgelig litt fra ape til ape. Noen aper er jævlig sta, og for dem tar det natulig nok litt lenger tid. Noe som av en eller annen merkelig grunn sjelden kommer fram når slike ting diskuteres er at det motstatte også skjer. Nemlig at noen mennesker blir til aper. All forskning tilsier at det tar kortere tid for mennesker å bli aper enn motsatt. Endret 19. april 2009 av ilcrappo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå